BMW končí v Rusku s výrobou pěti modelů, ukazuje, že celý svět míří jedním směrem

Možná ani nevíte, že se tam nějaká vyrábí, ale vyrábí a není jich úplně málo. Od příštího měsíce budou jen tři a po důvodech není třeba dlouze pátrat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW končí v Rusku s výrobou pěti modelů, ukazuje, že celý svět míří jedním směrem

22.3.2021 | Petr Miler

BMW končí v Rusku s výrobou pěti modelů, ukazuje, že celý svět míří jedním směrem

/

Foto: BMW

Možná ani nevíte, že se tam nějaká vyrábí, ale vyrábí a není jich úplně málo. Od příštího měsíce budou jen tři a po důvodech není třeba dlouze pátrat.

Nemusíte být žádní velcí automobiloví nadšenci, abyste moc dobře věděli, že BMW je mnichovská, bavorská, tedy německá automobilka. A v Německu také spoustu svých vozů vyrábí. Stačí pak, abyste se jen o trochu více zajímali o auta a budete vědět, že jich spoustu vyrábí i v USA, kde je dokonce největším automobilovým exportérem. A hodně jich produkuje i v Číně.

Důvodem jsou obvykle lokální cla a daně, které výrobce motivují k tomu, aby své vozy do významných odbytišť neimportovali, ale dělali je přímo v místě prodeje a poněkud tak přikrmovali místní ekonomiku. Je to v podstatě jen otázka velikosti trhu, a tak ve výsledku nemusí překvapit, že bavoráky se vyrábí i v Rusku, neboť to je další velký trh, třebaže ne tak velký jako USA a Čína.

Němci proto v Kaliningradu ve spolupráci s domácí firmou Avtotor vyrábí dnes celkem osm modelů - řady 5, 7, X1, X3, X4, X5, X6 a X7. To ale platí nyní, za pěticí z nich se za týden zavře výrobní voda, dá-li se to tak říci.

Informuje o tom ruský magazín Finmarket s odvoláním své zdroje u BMW. Z lokální výroby tak má od 1. dubna vypadnout vše krom SUV X5, X6 a X7. Stane se tak z ekonomických důvodů a už tato informace vám nejspíše osvětluje, co se v Rusku děje - ostatní modely se tam prodávají příliš málo na to, aby pro Němce mělo smysl v tom pokračovat. I Rusové jsou do SUV zbláznění, na jejich trhu tvoří přes polovinu všech prodaných aut a u prestižních značek jsou v kurzu jen ta větší. Bavorská automobilka tak bude nadále v Kaliningradu vyrábět tři svá největší esúvéčka, zbylé vozy na přání doveze z Německa či USA.

Je to jen další důkaz o tom, jak celý automobilový svět míří více a více stejným směrem. SUV, stále větší SUV - to je ten trend a byť mezi jednotlivými modely dále vládnou konvenčnější typy, jsou to nepochybně tyto vozy, které dnes automobilky drží ekonomicky nad vodou. Přemýšlíme o podstatné výjimce mezi vyspělými trhy, možná Japonsko, ale to je tak vše - Evropa, USA, Čína, Rusko, Austrálie, všude je hlad po SUV stále větší. Pozoruhodné, zvlášť v době tak živelného boje proti CO2 u aut. S tím totiž mají vždy větší, těžší a z podstaty méně efektivní SUV slučitelnost přesně takovou: Nulovou.


BMW končí v Rusku s výrobou pěti modelů, ukazuje, že celý svět míří jedním směrem - 1 - Audi Q7 BMW X7 Mercedes-Benz GLS 2019 srovnani 04BMW končí v Rusku s výrobou pěti modelů, ukazuje, že celý svět míří jedním směrem - 2 - Audi Q7 BMW X7 Mercedes-Benz GLS 2019 srovnani 05BMW končí v Rusku s výrobou pěti modelů, ukazuje, že celý svět míří jedním směrem - 3 - Audi Q7 BMW X7 Mercedes-Benz GLS 2019 srovnani 06
Hlad po SUV je stále větší i v Rusku, u prestižních značek hlavně po těch větších. BMW se tam tak už nevyplatí vyrábět jiné modely než velká SUV X5, X6 a X7, zbylých pět dnes vyráběných modelů v lokální produkci z ekonomických důvodů končí. Foto: BMW

Zdroj: Finmarket

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše