Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW je nadšeno prodeji svých SUV, do rybníka pustí další štiky včetně X7
4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model X5 válcuje konkurenci v Austrálii i Americe. Letos se navíc dočká hybridní verze, jíž bude následovat BMW X7 a možná také X2.
V posledních letech v řadě článků o mnichovské automobilce, jejíž logo reflektuje barvy svobodného bavorského státu, zmiňujeme odklon od tradic, a to vždy s lítostí v oku a poněkud jadrnou poznámkou na rtu. Rozhodně za tím ovšem nehledejte zášť, spíše lítost nad směrem, jakým se značka, kdysi zaměřená téměř výlučně na řidičsky atraktivní auta, vydala. Změnu této strategie bychom ale rozhodně neměli očekávat, neboť automobilka nehodnotí správnost svého vývoje jinak než prodeji. A maximalizace jejich výše úzce zaměřeným produktům pochopitelně nefandí.
Pravda, loni sice německá značka rostla pomaleji než konkurence v podobě Audi nebo Mercedesu, ovšem pouze procentuálně. Pokud řeč přijde na jednotlivé exempláře, pak BMW dokázalo prodat více než dva miliony nových aut, což vskutku není zanedbatelný počin. Velkou zásluhu na tomto výsledku mají crossovery a SUV, což je důvod, proč automobilka hodlá do tohoto ohně přilít nemalé množství oleje.
Tyto informace dorazily z Austrálie, kde BMW X5 výrazně překonává konkurenci v podobě modelů Q7 a třídy ML. V loňském roce bylo totiž u protinožců prodáno více než čtyři tisíce exemplářů, zatímco zbývající dvojice měla k této laťce setsakra daleko. Ano, možná sice nejde o enormní čísla, i tak se ovšem Austrálie dostala do žebříčku největších deseti trhů bavorské značky.
Tamní zastoupení má tedy zjevně v Mnichově značnou váhu, což se projevilo i na příchodu BMW X7. Velké luxusní SUV je totiž u Australanů velmi žádané, a jelikož loňské prodeje značky oproti roku 2013 narostly o více než 10 procent, vidí v jeho existenci Marc-Heinrich Werner, šéf tamního zastoupení, značný potenciál. Nejinak je tomu ovšem také ve Spojených státech.
Zatímco v roce 2010 činil tamní podíl SUV na celkových prodejích 34 procent, loni to již bylo 42 %. Letos se pak očekává růst dokonce na rovnou polovinu. Je tedy logické, že BMW by rádo zlatou žílu vytěžilo na maximum. Kromě modelu X7 tak dost možná pustí do světa také menší model X2, i když v tomto směru Werner žádné konkrétní informace neprozradil.
Šéf australského zastoupení ale zároveň dodal, že „pokud bude existovat poptávka, pak s největší radostí s takovým modelem vyrukujeme“. Jak jsme si přitom řekli výše, zájem o dané modely značky evidentně je. Nejspíše se tedy nedočkáme jen menšího crossoveru, ale i dalších kandidátů - i když v takovou chvíli již BMW pomalu dojde nomenklatura.
Na druhou stranu, automobilka má značné možnosti v produkci dalších variant, pročež letos zamíří do prodeje plug-in hybridní verze modelu X5. Výše zmíněné BMW X7 by pak mělo do showroomů dorazit někdy v roce 2017, tedy alespoň podle zahájení výroby v americké továrně ve Spartanburgu, kde se s výjimkou modelu X1 vyrábí všechna SUV značky.
Werner přitom dodal, že zaoceánská výroba rozhodně není důvodem, proč by se zákazníci značky měli obávat o kvalitu. BMW má prý nastavené standardy, které platí celosvětově, tedy nejen v Německu, ale rovněž v Jižní Africe, Spojených státech nebo dokonce Číně.


Chystané BMW X7 se již ukázalo na neoficiálních ilustracích. Naživo jej můžeme čekat nejpozději v přespříštím roce
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva