Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s
23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská novinka dorazí v rámci oslav stých narozenin značky. Pod kapotou přitom nahradí tříválec čtyř- či dokonce šestiválcem.
Je tomu zhruba měsíc, co jsme uvedli, že BMW by během oslav stého výročí založení mělo představit nový model i9. Jak se ovšem nyní ukazuje, pravdu jsme s největší pravděpodobností měli pouze napůl. Samotné narozeniny mnichovská automobilka v roce 2016 skutečně oslaví, dárkem pro příznivce značky se však kromě jiného (tím myslíme první model vyvinutý ve spolupráci s Toyotou a také první produkční verzi BMW 5 GT poháněnou palivovými články) stane novinka zvaná i8S.
Pokud vám přitom název naznačuje, že očekávat můžete výkonnější verzi hybridního sporťáku, pak máte pravdu. Do stejného terče přitom mířilo zvažované BMW i9, logicky se tedy jedná o stejný vůz, jen ověnčený jiným pojmenováním. Ve zbytku však můžeme počítat se shodou, pročež můžeme rovnou zamířit do motorového prostoru, kde se budou odehrávat největší změny. Šasí, tvořené ve vrchní části karbonem a ve spodní hliníkem, totiž zůstane zachováno.
Abychom nechodili kolem horké kaše, rovnou zmíníme, že 1,5litrový přeplňovaný tříválec dostane padáka. Otázkou však je, z jakého skladu BMW vytáhne náhradu. Aktuálně je totiž prý ve hře jak dvoulitrový čtyřválec o výkonu přibližně 320 koní, tak třílitrový šestiválec produkující koní 480. Oba agregáty dostanou přeplňování, mimo něj ale dorazí i elektromotor, který bude v případě čtyřválce naladěn na 204, u šestiválce pak na 109 koní.
Výsledkem by v obou případech měl být kombinovaný výkon přesahující 500 koní, díky čemuž by akcelerace z klidu na stovku měla poklesnout na pouhých 3,5 sekundy. Sporná je nejvyšší rychlost, s největší pravděpodobností však bude i nadále limitována na 250 km/h. Pozměněná ale bude koncepce hnacího ústrojí, neboť na zadní kola bude výkon směrovat jen spalovací jednotka, ta přední si vezme na starosti elektromotor.
V rámci hmotnosti přitom můžeme s ohledem na objemnější agregát počítat s větším počtem kil, nahoru pak zřejmě poletí i udávaná spotřeba. A ve výsledku rovněž cena, která by ve srovnání s běžným BMW i8 měla povyskočit o 30 procent na 4,5 milionu korun. Za to byste přitom kromě výše zmíněného měli přijít o nouzová zadní sedadla, místo nichž dorazí větší zavazadlový prostor.
Počítat můžeme také s účinnějšími brzdami, širšími pneumatikami nebo přepracovaným podvozkem. Do čela celého projektu se pak postavil šéf divize „i“ Ulrich Kranz, kterému bude asistovat Roberto Fedeli, který nedávno přešel od Ferrari. Do showroomů by se přitom BMW i8S mělo dostat v závěru roku 2017, tedy poměrně dlouho po firemních oslavách.


















Chystané BMW i8S dostane kromě vyššího výkonu také agresivnější vzhed než základní model i8
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 7 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 9 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 10 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
včeraČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 22:52 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch