Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8 Spyder skutečně míří do výroby, ukáže se v lednu v Las Vegas
8.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřená verze mnichovského hybridu je již pomalu za dveřmi. Pyšnit se má bateriemi s větší kapacitou a také poladěným 1,5litrovým tříválcem.
Mnichovská automobilka byla ještě pár let nazad známa zejména kombinací atmosférického řadového šestiválce a pohonu zadních kol, mezi nimiž spojnici vytvářena manuální převodovka. Nicméně v roce 2011 doznala tato reputace značných trhlin, neboť světu bylo představeno koncepční BMW i8. To se nakonec stalo i produkčním modelem, jehož kvality jsme mohli otestovat na vlastní kůži.
Dnes tu ovšem nehodláme vzpomínat na hodiny strávené v kokpitu kupé, místo toho se budeme zabývat otevřenou verzí Spyder. Ta byla rovněž v koncepčním hávu odhalena jen pár měsíců po sourozenci s pevnými střešními panely, přičemž také v tomto případě vedení BMW deklarovalo sériovou výrobu. Nicméně přesně před dvěma roky inženýři značky ohlásili, že narazili na nemalé problémy spojené s tranformací karbonové struktury na skelet roadsteru.
Nyní se ovšem zdá, že veškeré nesnáze byly vyřešeny, neboť na lednovém veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas bude odhalena nová verze konceptu. Ta by přitom měla být velmi blízká sériovému modelu, který by se měl ukázat v horizontu zhruba roku. Dá se tedy předpokládat, že produkční verzi bychom mohli přivítat buď na podzim v Paříži, nebo o pár měsíců později v Los Angeles, což je s ohledem na tamní slunce přeci jen kabrioletům lépe padnoucí lokace.
Nad místem premiéry ale zatím nebudeme spekulovat, místo toho se upneme na koncept s pořadovým číslem 2. Jeho prezentace by měla být spíše techničtějšího rázu, přičemž ve srovnání s kupé se očekávají menší úpravy hnacího ústrojí. To by mělo zaručit především delší dojezd ryze na elektřinu, za čímž stojí baterie s větší kapacitou. Mimo to se pak nejspíše určitých modifikací dočká 1,5litrový benzinový tříválec TwinPower Turbo.
BMW i8 Spyder tedy zřejmě bude disponovat větším výkonem než kupé, které dostalo do vínku 362 koní, což by i přes jistý nárůst hmotnosti mělo nadále zaručovat dobrou jízdní dynamiku. Čas modelu s pevnými střešními panely potřebný ke zrychlení na stovku, tedy 4,4 sekundy, by tak mohl být překonán. Nicméně je možné i logické, že v Mnichově stejnými modifikacemi obdaří v rámci jemného faceliftu i kupé.
Pokud tedy mezi fanoušky hybridního sporťáku patříte, pak pro vás nejspíše následující měsíc bude opravdu dlouhý. Stejně jako následné čekání na produkční verzi. My jsme přitom zvědavi, zda Spyder skutečně vsadí na kratší rozvor než kupé, díky čemuž se bude muset obejít bez zadních nouzových sedadel.
BMW i8 Spyder se za měsíc dočká nového koncepčního provedení, do roka by měl dorazit produkční model
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 30 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva