Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Plug-in hybridní sporťák by měl nabídnout zhruba 420 koní, delší dojezd, zrevidovaný podvozek nebo karbonová kola.
Divize BMW i letos neprožívá zrovna zlaté časy, kromě poklesu prodejů se totiž musí vypořádat také s odchodem klíčových figur. Za tím druhým strojí dle některých poněkud pasivní působení značky na trhu. Ta sice rychle přišla s modely i3 a i8, pak ale tak trochu usnula na vavřínech. Je již veřejným tajemstvím, že další novinka - velmi pravděpodobně sedan označený jako i5 - dorazí až na sklonku této dekády. Technici tak měli mít jiné představy o své seberealizaci, nedokážeme ale pochopitelně vyloučit ani tu možnost, že neodolali vábení čínských peněz.
Tak či onak se BMW rozhodlo trochu přitopit pod kotlem. Dnes jsme si tak mohli představit modernizaci elektromobilu i3, který dostal do vínku větší paket baterií a tedy i delší dojezd. Kromě toho se chystá také facelift pro hybridní sporťák i8, který ovšem již nebude tak lehkého rázu. Proto jej ovšem neočekávejte za pár týdnů, nýbrž příští rok. Součástí řady vylepšení by navíc mohl být i příchod varianty Spyder, to je ovšem prozatím spíše spekulací než potvrzeným faktem.
Samotné kupé by přitom do vínku mělo dostat vylepšené hnací ústrojí, které BMW aktuálně testuje nejen na celé řadě silničních prototypů, ale také v případě safety carů, jenž jsou součástí šampionátu elektrické Formule E. Detaily jsou prozatím zahaleny tajemstvím, nicméně elektromotor by měl dostat do vínku zhruba desetiprocentní navýšení výkonu. Mimo to dozná přepracování rovněž 1,5litrový přeplňovaný benzinový tříválec, pročež bychom se měli dočkat zhruba 420 koní a více než 600 Nm točivého momentu.
S tímto výkonem by sprint z klidu na stovku mohl klesnout někam ke čtyřem sekundám či možná i pod tuto hranici. Nejvyšší rychlost by ale nejspíše zůstala omezena na 250 km/h. Prodloužen však bude dojezd (celkový i čistě na elektřinu), neboť lithium-iontové baterie od Samsungu, které dostalo do vínku zmiňované BMW i3, zamíří také pod kapotu tohoto modelu. Usazeny přitom budou do centrálního karbonového tunelu, kvůli snížení těžiště a ideálnímu rozložení hmotnosti.
V případě elektromobilu kapacita akumulátorů narostla na 33 kWh, sporťák ale zřejmě dostane do vínku o trochu jiné - menší - balení. V tomto ohledu je jistým vodítkem onen zmiňovaný safety car, který namísto standardních baterií (7,1 kWh) dostal 10kWh paket. Kromě toho hodlá BMW zapracovat také na dobíjení, které by za příplatek mohlo být bezdrátové. Daný systém vyvíjí firma Qualcomm, která by měla vyrukovat s magnetickou indukcí a přenosem energie mezi destičkou na zemi a kolektorem na spodku vozu.
Další změny lze očekávat v případě podvozku, kde safety car pro Formuli E počítá s upravenými horními lichoběžníky, zrevidovanými pružinami a tlumiči či světlou výškou sníženou o 15 milimetrů. Kromě toho byla jeho dvacetipalcová litá kola osazena pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 285/30 vzadu. Zda ovšem veškeré tyto modifikace dorazí také v případě sériového vozu, to není jisté - v případě pneumatik lze však stoprocentně čekat menší šířku kvůli spotřebě.
Samotná litá kola pak velmi pravděpodobně nahradí karbonová, minimálně v rámci příplatkové výbavy. Neodpružená hmotnost by přitom díky tomuto kroku měla klesnout o 25 procent. Tím se ale dostáváme na samotný konec očekávaných novinek, pár změn nejspíše BMW provede také v rámci interiéru a exteriéru. Výrazné zásahy do venkovního vzhledu však nečekáme, neboť zrovna v tomto ohledu bude mít i8 co nabídnout i za pár let, nejen na během zmiňovaného příštího roku.
BMW i8 se dočká výraznějšího faceliftu než i3, ovšem až na sklonku příštího roku
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 5 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch