Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i3: elektromobil dorazí na trh v roce 2013
10.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Koncepce malého elektromobilu do přeplněných měst nedává automobilkám spát a BMW není výjimkou. Kompaktní model i3 chce uvést na trh do dvou let.
BMW již delší dobu pracuje na plně elektrickém městském vozítku pod označením i3, které je též známo jako koncept Megacity. Jak už napovídá označení, tak se bude jednat o tak trochu zvláštním BMW, protože bude jednak tím nejmenším BMW v historii (krom Isety) a také první plně elektrickým modelem skupiny BMW. První detaily hovoří o čtyřsedadlové koncepci, konstrukci z uhlíkových vláken a samozřejmě elektrickém pohonu. Na světlo ovšem vyplouvají další zajímavé zprávy.
Zrekapitulujme si tedy, co již o BMW i3 víme. Model i3 bude mít nulové přímé emise kvůli absenci spalovacího motoru (ty nepřímo produkované převážně uhelnými elektrárnami ale nebudou jiné...) a bude primárně určeno do velkých městských aglomerací. Pokud jde o využité materiály pro šasi tohoto vozítka, BMW vsadilo především na lehké a pevné materiály jako jsou uhlíková vlákna. Hmotnost vozu hraje pro dojezdovou vzdálenost stěžejní roli a u plně elektrických vozů si s ní není radno zahrávat tak jako u těch vybavených spalovacími motory. Pokud sledujete kroky automobilky opravdu pozorně, pak vám jistě neuniklo, že staví novou továrnu na uhlíková vlákna ve spolupráci s SGL Group, která se primárně orientuje na kompozitní materiály.
Navzdory malým proporcím bude malá i3 plně využitelným vozidlem pro 4 osoby a disponovat bude elektrickým pohonem o výkonu 100 kW (134 koní) pro zadní nápravu. O energii se budou starat lithium-iontové bateriové články zatím neznámé kapacity. Spekuluje se také o speciální verzi BMW i3 s kompaktním spalovacím motorem, který by prodloužil maximální dojezd. Zatím je zřejmé, že vývoj elektricky poháněných vozidel se potýká s poměrně zásadními technickými problémy, mezi které patří výše zmiňovaná hmotnost, doba dobíjení akumulátorů a další „drobné” překážky.
BMW i3 nebude levné městské vozítko, což naznačuje předběžná cena 35 000 dolarů pro americký trh. To je obnos podobný jaký si BMW za oceánem účtuje za základní verzi BMW 5 F10. O vývoj modelu i3 se stará zcela samostatná divize „i“, jejíž cíl je z trochu jiného soudku než proslavené divize M, ale v principu si budou tato oddělení velmi podobná.
Podle různých zdrojů se může toto městské BMW objevit na trhu již v roce 2013 a společnost počítá s produkcí asi 40 000 kusů ročně. Maximální dojezd toho vozidla bude okolo 160 km a maximální rychlost okolo 160 km/h, což pro dojíždění do práce bohatě stačí, využití vozu pro jiné účely bude ale více než komplikované. Zavazadlový prostor „í-trojky“ bude praktických 400 litrů, což spolehlivě zastíní většinu současných malých vozů.
První událostí, kde s BMW i3 budeme moci setkat, mají být olympijské hry v Londýně v následujícím roce. Novými detaily o průběhu přerodu konceptů v sériové verze nás budou zásobovat také důležité automobilové show v průběhu letošního a příštího roku. Ostatně představení první studie vozu již bylo avizováno pro letošní autosalon ve Frankfurtu.
Je předčasné odsuzovat BMW i3 k neúspěchu, neboť tam, kde se nedaří ostatním, může právě BMW prorazit. Má před sebou ovšem velmi těžký úkol v odstraňovaní současných nedostatků elektromobilů. Praktičnost je tedy to, oč tu běží v první řadě.















Zatím jediné oficiálně zveřejněné snímky z vývoje BMW i3 alias konceptu Megacity
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19