Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i3 Coupe: koncept elektrického „sporťáčku” představen
27.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá mnohem dravěji, jeho elektromotor o výkonu 170 koní mu ale i nadále umožní jet nejvyšší rychlostí 90 km/h. Baterie však půjde dobít mnoha způsoby.
O elektromobilech si můžeme myslet cokoliv, jisté ovšem je, že při současném tlaku evropských i amerických, levicově orientovaných vládních garnitur se budou minimálně na papíře zjevovat stále častěji. A to dokonce u značek, do nichž bychom to ještě před pár lety neřekli. Nikdo ale nechce zbytečně platit za „nadměrné” emise CO2, a tak zkouší stvořit i použitelný elektromobil. I když se to pravděpodobně nepodaří a už vůbec ne za rozumnou cenu, zvýhodnění tohoto druhu pohonu na straně výroby i prodeje mohou i tomuto zboží zajistit pár kupců. A tak se elektrifikace nevyhnula ani BMW, které již na příští rok ohlásilo pětidveřový hatchback i3. Na jeho bázi je pak postaven koncept kupé, o kterém se nedávno vesele spekulovalo. I tato zvěst se ukázala pravdivou, jen místo i4 jde o i3 Coupe.
Druhá karosářská verze prozatím není schválena pro sériovou výrobu, dá se s ní však počítat. Po stránce vzhledové kupé nevypadá úplně nejhůře, patřičně dává najevo karbonem vyztuženou karoserii, přičemž oproti vcelku ohyzdnému pětidvířku vypadá jako delší, širší a nižší. Rozvor 2 570 mm ovšem zůstal zachován, díky čemuž by kabina měla nadále nabízet dostatek prostoru pro čtveřici cestujících. Tedy alespoň na jízdu po městě.
Na nic jiného ovšem BMW i3 se svým elektrickým ústrojím nemůže pomýšlet. Navzdory výkonu 170 koní, točivému momentu 250 Nm a pohonu zadních kol totiž není určeno na nějaké hrátky na okruhu. Místo toho má zlepšit život ve městech a přilehlém okolí, s čímž souvisí nejvyšší rychlost 90 km/h dostupná v režimu Eco Pro+ a teoretický dojezd 160 km. Ve zbývajících dvou módech (Normal a Eco Pro) však maximálka dozajista naroste, stejně jako bude umožněna akcelerace z klidu na stovku za 8 sekund. Stačí však jedno silnější sešlápnutí plynu nebo hrátky s 8,8palcovým displejem zahrnujícím kromě navigace i systém BMW i ConnectedDrive, a rázem můžete hledat dobíjecí stanici. A u té strávit pěkný večer, nebo rovnou celou noc.
K opětovnému zisku elektrické energie je možné v západním světě zvolit z několika veřejných stanic, o jejichž výskytu informuje navigace. Mimo to ale BMW nabízí i tzv. i wallbox, který bude baterie dobíjet podomácku. K dispozici přitom bude nejen časovač, ale také dálkové ovládání skrze smartphony. K němu postačí jen stažení klasické aplikace.
Zatímco přitom zástrčka byla umístěna do míst, kde je běžně hrdlo palivové nádrže, lithium-iontové baterie najdete pod podlahou BMW i3 kvůli snížení těžiště. O jejich produkční kapacitě přitom stále nebylo rozhodnuto, od prvního představení pětidveřového konceptu se ale spekuluje o 16 až 32 kWh.
Samotná kabina pak jen více rozvíjí téma pětidveřového modelu. Díky tomu i v Coupe chybí středová konzole (převodovka je jednostupňová, není tak co řešit), což navozuje pocit prostornosti. Čalounění kombinuje kůži a vlnu, čemuž dělají společnost dřevěné obklady či recyklovatelné plasty.
Již zítra by přitom BMW mohlo přijít s dalšími detaily, z nichž ten nejzajímavější bude informace o možnostech sériové výrobay. Při soudobém směřování značky s ní ale víceméně počítáme, minimálně ve formě třídveřového hatchbacku. Dá se přitom počítat, že za více stylu si BMW nechá patřičně připlatit.
Koncept BMW i3 Coupe debutuje na autosalonu v Los Angeles jako mnohem dravější verze ve srovnání s pětidvířkem, jehož sériová výroba je naplánována na příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis