Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně
1.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka se nečekaně spojila s italskou firmou Garage Italia, patřící vnukovi zakladatele Fiatu. Obvykle dělá šílenosti, tentokrát ne až tak.
BMW se na letošním autosalonu v Paříži nepředvedlo zrovna v dobrém světle. Mnichovská automobilka nám z ryzích novinek předvedla pouze model X2, a to navíc jen v koncepčním hávu. Příchod nové řady 5 se nekonal, ta bude odhalena až mimo pódia francouzské metropole. A snad aby fanoušci značky měli nějaký důvod, proč do města nad Seinou zamířit, spojilo se BMW s italskou tuningovou firmou Garage Italia.
Tato spolupráce je neobvyklá už proto, že majitelem Garage Italia je Lapo Elkann, vnuk Gianniho Agnelliho, zakladatele a většinového majitele automobilky Fiat, dnes koncernu FCA. Jeho rodina firmu dodnes ovládá, je to ale Lapův bratr John, který stojí v jejím čele, Lapo se zabývá trochu méně „světskými” věcmi a Garage Italia je jednou z nich.
I když tak BMW de facto spolupracuje s konkurenční automobilkou, není to první případ, kdy obě společnosti daly hlavy, ruce i jiné údy dohromady. V červnu tohoto roku jsme mohli přivítat limitované BMW i8 Futurism Edition, které vzešlo též z tohoto lůna. Od sériové produkce lišilo zejména karoserií, která reflektovala malbu Lampada ad Arco vystavenou v newyorském muzeu umění. Ve stejném duchu pak byla vyvedena i litá kola.
Nyní tu pro změnu máme BMW i8 ve verzi CrossFade, přičemž stejný přídomek dostal také elektromobil i3. V obou případech jde prozatím pouze o koncepty, nicméně očekávat prý máme i produkční varianty, které se v zatím blíže nespecifikovaném množství objeví na počátku roku 2017. Od standardu se přitom opětovně liší unikátní karoserií, k níž se přidává i zakázkový interiér. A na poměry Lapa Elkanna, který nemá problém jezdit v červeném obleku v maskáčovém Ferrari, jsou docela „normální”.
My si nejprve posvítíme na hybridní kupé, jehož zevnějšek byl pozměněn ve stylu pointilismu. Jde stylu malby používaného v 19. století, kdy malé body v základních barvách vytvářejí dojem mnoha různých barev. Technika je založena na fungování našeho mozky, který mix bodů základních barev smíchá do celé škály barev.
Abychom nemluvili jen tak obecně, rovnou zmíníme, že karoserie i8 byla nalakována standardní modrou, ovšem posléze byla potažena průtiskovým filmem. Na ten byl aplikován odstín Protonic Dark Silver, přičemž uprostřed vozu dochází ke splynutí obou barev pomocí malých trojúhelníků. Výsledný efekt je více než působivý.
Obdobným způsobem došlo k poladění interiéru, stejně jako byla metoda pointilismu použita také na elektromobil i3. V jeho případě ovšem není předěl vertikální, ale horizontální, což je vizuálně ještě působivější. Pětidveřový hatchback totiž rázem vypadá jako mnohé „mořské potvory“, které mají také odlišně zbarvené tělo.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že na vnitřek BMW i8 byla použita kombinace kůže a Alcantary, jež pokrývá středový tunel, boční panely či strop. Tu dostal i model i3, ten se ovšem musí spokojit se spárováním s látkou na sedadlech. Tím nám ale změny končí, pohonné ústrojí obou vozů již zůstalo zcela nedotčené.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.


BMW i3 a i8 se v Paříži ukázaly s unikátní karoserií inpirovanou metodou pointilismu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nečekaný trumf Triumphu, 10. Vostatek 08:00
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
Nejčtenější články
Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025Šéf BMW Oliver Zipse skončí, jeho kontrakt už nebude obnoven
24.1.2025Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva