Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i3 2014 odhaleno únikem, zřejmě ve standardu i v hybridní verzi
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První elektromobil z Mnichova byl sice patentovým únikem odhalen už dříve, teď ale můžeme nahlédnout i do interiéru i zavazadlového prostoru vpředu.
Uběhly pouze dva dny, co BMW oznámilo první ceny svého elektrického modelu i3, v tu chvíli zároveň potvrdilo, že v plné kráse budeme moci pětidveřový hatchback spatřit 29. července. Jenže automobilka míní a webový svět mění. Už patentové snímky sériové verze ukázaly to podstatné, nyní si ale díky holandskému Autoblogu můžeme novinku z Mnichova prohlédnout ze všech stran in natura a rovnou ve dvou barevných provedeních. To tmavší by přitom mělo být chystaným „range extenderem“, tedy hybridní verzí, která namísto malého úložného prostoru na přídi dostane motocyklový dvouválec kvůli prodloužení dojezdu až na nějakých 290 km.
Kromě fotek nemáme žádné nové informace, o ty technické se ale samo BMW podělilo už dříve. Z těch nejdůležitějších můžeme zopakovat, že automobilky použila při konstrukci hliníkovém šasí a karbonový monokok, a tak provozní hmotnost udrželo na uzdě - vůz se chlubí hmotností 1 195 kg. S touto vahou si pak snadno poradí elektromotor o výkonu až 170 koní, který vůz na stovku zrychlí za sedm sekund a dovolí mu dosáhnout maximální rychlosti omezené na pouze 150 km/h.
Napájení má přitom na starosti lithium-iontová baterie s kapacitou 22 kWh, která se na hmotnosti podílí podstatně větší měrou než zmíněný motor (váží 50 kg). Váží 230 kg, dobíjení ze standardní zásuvky zabere kolem 6,5 hodiny a dojezd se v ideálním případě bude pohybovat mezi 130 do 160 kilometry. Reálně je dostupná energie ekvivalentem asi 8,5 litru benzinu, takže při klidné jízdě by tento předpoklad vyjít mohl. Zmíněný motocyklový dvouválec hybridního provedení bude mít objem 650 cm3 a produkovat má 34 koní. Jeho zapojení do hry má BMW nabídnout dojezd 250 až 300 km, jeho výkon ovšem na kola nemíří, slouží jen k výrobě elektřiny jako u Opelu Ampera.
Po oficiálním představení tedy asi vážně nebude o čem psát, neboť už dnes můžeme potvrdit i takové detaily, jako že vůz skutečně dostane obří 19palcová kola (ovšem s velmi malou šířkou pneumatiky) a že k nástupu cestujících na zadní sedadla slouží menší „sebevražedné“ dveře. Uvnitř pak BMW i3 nabízí nový dvouramenný volant, stejně jako je unikátem rozdělená středová konzole a tunel. Ten přitom hostí ovládání iDrive i tlačítka pro přepínání mezi jízdními režimy. Větší z displejů umístěných na palubní desce je pak určen multimediálnímu systému, zatímco ten menší informuje řidiče o dojezdu, rychlosti apod.
Uvidíme, co dalšího nám BMW řekne příští týden, něco vymyslet bude muset. Jinak se těžko dočká náležité mediální pozornosti...
















Uniklé fotky nejsou sice ve velkém rozlišení, chystané BMW i3 ovšem odhalují ze všech stran i zevnitř
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 10 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva