Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i3 2014 odhaleno únikem, zřejmě ve standardu i v hybridní verzi
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První elektromobil z Mnichova byl sice patentovým únikem odhalen už dříve, teď ale můžeme nahlédnout i do interiéru i zavazadlového prostoru vpředu.
Uběhly pouze dva dny, co BMW oznámilo první ceny svého elektrického modelu i3, v tu chvíli zároveň potvrdilo, že v plné kráse budeme moci pětidveřový hatchback spatřit 29. července. Jenže automobilka míní a webový svět mění. Už patentové snímky sériové verze ukázaly to podstatné, nyní si ale díky holandskému Autoblogu můžeme novinku z Mnichova prohlédnout ze všech stran in natura a rovnou ve dvou barevných provedeních. To tmavší by přitom mělo být chystaným „range extenderem“, tedy hybridní verzí, která namísto malého úložného prostoru na přídi dostane motocyklový dvouválec kvůli prodloužení dojezdu až na nějakých 290 km.
Kromě fotek nemáme žádné nové informace, o ty technické se ale samo BMW podělilo už dříve. Z těch nejdůležitějších můžeme zopakovat, že automobilky použila při konstrukci hliníkovém šasí a karbonový monokok, a tak provozní hmotnost udrželo na uzdě - vůz se chlubí hmotností 1 195 kg. S touto vahou si pak snadno poradí elektromotor o výkonu až 170 koní, který vůz na stovku zrychlí za sedm sekund a dovolí mu dosáhnout maximální rychlosti omezené na pouze 150 km/h.
Napájení má přitom na starosti lithium-iontová baterie s kapacitou 22 kWh, která se na hmotnosti podílí podstatně větší měrou než zmíněný motor (váží 50 kg). Váží 230 kg, dobíjení ze standardní zásuvky zabere kolem 6,5 hodiny a dojezd se v ideálním případě bude pohybovat mezi 130 do 160 kilometry. Reálně je dostupná energie ekvivalentem asi 8,5 litru benzinu, takže při klidné jízdě by tento předpoklad vyjít mohl. Zmíněný motocyklový dvouválec hybridního provedení bude mít objem 650 cm3 a produkovat má 34 koní. Jeho zapojení do hry má BMW nabídnout dojezd 250 až 300 km, jeho výkon ovšem na kola nemíří, slouží jen k výrobě elektřiny jako u Opelu Ampera.
Po oficiálním představení tedy asi vážně nebude o čem psát, neboť už dnes můžeme potvrdit i takové detaily, jako že vůz skutečně dostane obří 19palcová kola (ovšem s velmi malou šířkou pneumatiky) a že k nástupu cestujících na zadní sedadla slouží menší „sebevražedné“ dveře. Uvnitř pak BMW i3 nabízí nový dvouramenný volant, stejně jako je unikátem rozdělená středová konzole a tunel. Ten přitom hostí ovládání iDrive i tlačítka pro přepínání mezi jízdními režimy. Větší z displejů umístěných na palubní desce je pak určen multimediálnímu systému, zatímco ten menší informuje řidiče o dojezdu, rychlosti apod.
Uvidíme, co dalšího nám BMW řekne příští týden, něco vymyslet bude muset. Jinak se těžko dočká náležité mediální pozornosti...
















Uniklé fotky nejsou sice ve velkém rozlišení, chystané BMW i3 ovšem odhalují ze všech stran i zevnitř
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07