Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW Grand Lusso Coupe: Pininfarina stvořil nové BMW řady 8, s motorem V12
15.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka mnichovské značky je prozatím titulována jen jako koncept. S ohledem na existující komponenty by ale výroba nemusela být tak náročná.
Velké mnichovské kupé bude, a ne že ne. Pravda, prozatím vznikne jen ve formě konceptu, jehož debut je ohlášen na show Concorso d’Eleganza Villa d’Este konající se 24. května, jenže s ohledem na aktuální vývoj trhu i snahy BMW se dá očekávat, že během pár let bychom tu mohli mít produkční verzi. Zvláště, když Mercedes-Benz s novou třídou S chystá příchod hned několika dvoudveřových modelů a na trhu si dnes užívá až nemístné svobody.
Misky vah by na pozitivní stranu mohly naklonit také relativně nízké náklady na výrobu. Dá se totiž očekávat, že pokud velké kupé vznikne, bude používat tu samou platformu, jaká podepírá i řady 5, 6 a 7. To je však jen pouhá spekulace, proto raději přejděme k věcem reálným.
Zatím je neznáme všechny, neboť vůz nazvaný BMW Grand Lusso Coupe automobilka jen poodhalila. I z viditelného je ale patrný styl aktuálních kupé BMW, krátké převisy vpředu i vzadu, patřičně velká kola a především nekonečně dlouhá kapota motoru. Danou pohonnou jednotkou byl zvolen nadvakrát přeplňovaný šestilitr V12, který již najdeme pod kapotou limuzíny 760Li, kde produkuje 544 koní a 700 Nm. To čtyřdveřovému BMW umožňuje akceleraci z klidu na stovku za 4,6 sekundy. S ohledem na lepší aerodynamiku a možná i vyšší výkon by ovšem kupé stejnou disciplínu mělo zvládat někde okolo čtyř sekund.
Dá se ovšem předpokládat, že sportovní jízda nebude prioritou novinky. Již samotný název konceptu (Grand Lusso znamená velký přepych) totiž odkazuje spíše k maximálnímu komfortu a výbavě. I když je asi jasné, že přes Pininfarinův podpis na karoserii nesklouzne BMW ke zbytečným kudrlinkám, ke kterým obvykle nemívá sklony.
Na slavnostní premiéru vozu jsme tak opravdu zvědavi. Dá se totiž předpokládat, že BMW během debutu alespoň částečně poodhalí i své budoucí plány. Za uvedení konceptu do reality se přitom dozajista nemodlíme jen my - velké kupé řady 8 totiž v nabídce mnichovské značky chybí již od roku 1989 a to je setsakra dlouhá doba.





BMW Grand Lusso Coupe je prozatím jen konceptem, na kterém značka spolupracovala s karosárnou Pininfarina. Převedení do sériové výroby by ovšem nemuselo být náročné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva