Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW dochází nápady, kam by ještě pláclo znak divize M. Poslední umístění je už docela zoufalé
15.6.2024 | Petr Prokopec
Víc pruhů, víc Adidas. Podle tohoto hesla už pěkných pár pátků jede BMW, akorát místo pruhů přidává znaky divize M. Nové oblíbené místo je vážně bizarní, ve spodních partiích přídě nedává velký smysl.
Současné BMW M2 je podle mě jedním z nejhůř vypadajících bavoráků vůbec. Stojí za tím hlavně čelní a zadní nárazník, kdy automobilka u obou přistoupila po stranách na integraci velkých „kapes“. V důsledku toho ale kupé působí tak, že někdo vzal štíhlého atleta a navlékl jej do trenýrek boxera těžké váhy. Na tyto partie jsem si nezvyknul ani dvacet měsíců po debutu druhé generace. A dokud BMW nepošle komické nárazníky do důchodu, může se dvojkové kupé jízdně projevovat sebelépe, přesto si mě nezíská.
Pohled na design nicméně může mít každý svůj, a tak je možné, že tento vůz má naopak vaše sympatie. V takovém případě nejspíš uvítáte, že v rámci aktuální modernizace nechalo BMW venkovní kabát em-dvojky prakticky nedotčený. Neměnil se ani design litých kol, pouze došlo na osvěžení palety barev a příchod tmavě lakovaných koncovek výfuku. Lehce jiné je pak ještě označení vozu na víku zavazadelníku a čelní masce, tím je ovšem designový přerod u konce.
Uvnitř mnichovští znovu přistoupili k tlačítkové čistce, což ani tentokrát nevítáme. Na středové konzoli jich už mnoho nenajdete, BMW totiž sune ovládání veškerých funkcí na dotykovou obrazovku. Lze sice uznat, že kabiny aut poté vypadají elegantně, z pohledu zákaznického je ovšem dané řešení nepraktické a pramálo intuitivní. Navíc se člověk nemůže ubránit pocitu, že značka něco takového dělá jen proto, aby ušetřila při výrobě a i díky ovládáním všeho přes palubní menu mohla od zákazníků dodatečně kasírovat peníze za zachování některých funkcí či jejich aktivaci.
Multifunkční ovladač iDrive naštěstí zůstal na svém místě, stejně jako je možné objednat M2 také s manuálem. Šestistupňová převodovka je dál spojena s třílitrovým šestiválcem, stejně jako osmistupňový automat. Výkon motoru ovšem poskočil ze 460 na 480 koní. Stovku tak verze s ručním řazením zvládne za 4,2 sekundy, s automatem jste o dvě desetiny rychlejší. Maximálku 250 km/h lze ovšem navýšit na 285 km/h bez ohledu na to, jakou skříň jste zvolili.
Podobnými změnami jako M2 prošlo i běžnější dvojkové kupé. To bude v Evropě znovu k mání ve verzích 218i, 220i, 230i a M240i xDrive, což je překvapivé hlavně kvůli onomu písmenu „i“ v názvu. BMW jej totiž u benzinových aut už začalo odstraňovat, aby tím údajně nemátlo zájemce o elektromobily. Že něco takového je nesmysl, asi nemusíme dodávat. Reálně tu spíše máme záměrnou snahu o pravý opak, neboť se nyní spíše stane, že lidé omylem koupí elektromobil.
U znaků se ale ještě chvíli musíme zastavit, a to kvůli verzi M240i. Ta disponuje 374 koňmi, ovšem jelikož na rozdíl od M2 nejde o zadokolku, nýbrž o čtyřkolku, dokáže s časem 4,3 sekundy vrchol pěkně potrápit. Standardem je pro ni přitom osmistupňový automat, stejně jako pro zbytek modelů. BMW nicméně nově znak „M“ nalepilo na spodní část nárazníku, nikoli na ledvinky, což vypadá opravdu zvláštně, jak poznamenávají i kolegové z Motor1. V poslední době jako by automobilce došly nápady, kam ještě slavné logo plácnout, a tak dochází i k podobně zoufalým nápadům.
Mluvčí značky k tomu uvedl, že BMW chtělo sladit vizáž svých aut po celém světě. V Číně mnichovští usazují daný emblém právě na nárazník. A protože prodeje dvojkové řady jsou na tomto trhu zhruba třikrát nižší, než je tomu v Evropě, bylo rozhodnuto, že starý kontinent se musí Říši středu podřídit. Je to nelogické, na druhou stranu ale značka zřejmě touží po nakopnutí čínských registrací, a pokud bude tomuto trhu takto pochlebovat, možná se i růstu skutečně dočká.
Neděje se tak nicméně poprvé, BMW již v minulosti v souladu s kontroverzně přijatým designem některých svých novinek přiznalo, že rozporuplný přijde daný vzhled pouze Evropanům, nikoli Američanům či Asiatům. Ke starému kontinentu se tak automobilka zjevně dál otáčí zády, což sice zarmoutí, ale nepřekvapí.
M2 prošlo lehčí modernizací... Foto: BMW
...stejně jako výchozí dvojková řada. Nejvíc u ní zaujme přesunutí loga M dolů, přijde nám to absurdní a zbytečné. Foto: BMW
Zdroje: BMW, Motor1
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
dnes - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 6 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 8 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 9 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 11 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
dnes
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam