Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW vážně vychází vstříc lidem, i jinými zašlapané diesely dál ve velkém nabízí tam, kde je chce jen hrstka lidí
21.10.2024 | Petr Miler
O úctě k přáním zákazníků mnozí mluví, realita jejich činů se ale s takovými slovy dalece rozchází. V případě BMW je třeba ocenit, že se tak skutečně chová. V Nizozemsku se jeho diesely starají skoro o polovinu všech osobních nafťáků v nabídce, protože ani hrstku jejich kupců nekopne do zadnice.
„Přece nebudu pomlouvat věci, které pořád prodáváme,” řekl loni slavně šéf BMW Oliver Zipse, když se po něm chtělo, aby začal velebit elektrická auta na úkor těch spalovacích. Jeden z posledních skutečných byznysmenů ve vedení evropských automobilek tak školí pochlebovače jako Carlos Tavares, kteří nemají lepší nápad než „dávat najevo, že jsou spokojení se vším, co jim politika diktuje.” A opakovaně projevuje úctu k přáním zákazníků, kteří dál dominantně preferují spalovací motory.
Zní to banálně, ale je to vážně velká výjimka. Podobná slova sice slyšíme z vícero stran, dotyční je ale buď hned sami popřou tím, co také říkají, nebo je záhy pošlapou tím, co později začnou dělat. Věřit jim tak nakonec nejde ani nos mezi očima. BMW ale působí dojmem, že závazku nabízet spalovací auta (a to i v podobě dieselů) všem, kteří je budou chtít, dokud to alespoň trochu půjde, skutečně dostojí.
Docela pěkně to ilustruje situace v mé druhé domovině v Nizozemsku, kde se právě ze zmíněných dieselů stalo kvůli regulatorním tlakům prakticky zakázané zboží. Lidé by je dál kupovali, ale vysokým zdaněním jsou vytlačeny až na samotný okraj zájmu. Ani značky jako Audi tak v zemi nenabízí jediný dieselový (osobní) model, ostatně jako téměř všichni ostatní. Ani pro velká SUV, těžké limuzíny, prostě pro nic. BMW ale i těch pár procent zákazníků stojí za to, aby v zemi nabízelo s dieselem úplně všechno. Vážně úplně všechno, včetně řady 1, kterou jsem tam „v naftě” na silnici neviděl už hodně dlouho.
Vypichují to kolegové z Auto Weeku, kteří si dali tu práci a spočítali všechny dieselové modely osobních aut v nabídce v celé zemi. Je to nakonec krátký výčet:
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Stelvio
BMW 1
BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Coupé
BMW 2 Gran Coupé
BMW 3
BMW 4
BMW 5
BMW 7
BMW 8
BMW X1
BMW X2
BMW X3
BMW X4
BMW X5
BMW X6
BMW X7
Land Rover Defender
Land Rover Discovery
Land Rover Discovery Sport
Mercedes-Benz třídy C
Mercedes-Benz třídy E
Mercedes-Benz třídy G
Mercedes-Benz třídy GLC
Mercedes-Benz třídy GLE
Mercedes-Benz třídy GLS
Mercedes-Benz třídy S
Range Rover
Range Rover Evoque
Range Rover Sport
Range Rover Velar
Toyota Land Cruiser
Jak vidíte, v prodeji v této zemi zůstává pouhých 33 dieselových modelů, z nichž 16 (!) je od BMW. Je třeba hmatatelnějšího důkazu, že Mnichov to se svou oddaností myslí vážně? Neřekli bychom.
Horší částí samozřejmě je, že diesely jsou kvůli daním nutně drahé a ve výsledku se staly auty pro bohaté, ale i o tom to nakonec je. Skutečně prémiová značka přece neříká zákazníkům „ne”, tím spíš ne těm náročným a velmi dobře situovaným, maximálně jim dá najevo, že za některé věci si kvůli tomu či onomu musí víc zaplatit. Ale pokud někdo dieselové auto chce, má tu možnost. Věřit tak lze i tomu, že když někdo bude chtít za 10 let spalovací auto, od BMW dostane tu možnost - v současné situaci je třeba to kvitovat jako něco mimořádného.
Je libo dieselové BMW řady 5? V Nizozemsku ho dostanete i v momentě, kdy se na naftu téměř všichni ostatní vykašlali, spolu s dalšími 15 modely. To je sympatická oddanost zájmu okrajové části klientely, Mnichovu tak lze věřit, že se ani na spalovací auta jako takové hned tak nevybodne. Foto: BMW
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 3 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Člen nejvyššího vedení Mercedesu šokoval Němce. Chce umělé zdražování benzinu, aby lidem nezbylo než kupovat elektromobily
21.10.2024 - Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně
21.10.2024 - Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 09:31 - řidičBOB
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Politický koutek 11.21. 07:31 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 11.19. 13:32 - Stepan