Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW ActiveAssist: bavorský autopilot představen, sám umí i driftovat
7.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Active Assist prý umí auto zvládnout i za řidičsky náročných situací. Automat na drifty to bude těžko, možná však zvládne víc než jiní.
BMW představilo kupé řady 2 a čtyřdveřové 6 Gran Coupe s pokročilým systémem automatizovaného řízení ActiveAssist. Slibuje „velký krok k realitě mobility bez nehod”.
Automobilka ukázala částečně autonomní systém již předloni, nový systém ActiveAssist je však trochu dál - Mnichov říká, že nový bezpečnostní prvek „vrací auto do stopy v řidičsky náročných situacích bez potřeby zásahu řidiče”. Nový prototyp prý demonstruje maximální bezpečnost až k limitům auta.
„Elektronické řízení spolupracuje s plynem a brzdami v perfektní harmonii,” vysvětluje BMW, avšak tato slova moc neřeknou. Lépe snad systém osvětlí, že vůz má zvládnout slalom mezi kužely ve vysoké rychlosti a také se má dokázat vyhnout náhle se objevivší překážce, místo aby jen brzdil. BMW také říká, že systém „optimálně využívá potenciál motoru a šasí”, což je na jednom ze snímků nebo videu, kde dvojkové kupé jede bokem, vidět docela názorně.
Výrobce říká, že prototypy následují určenou trasu, ale stále do ní započítávají spoustu faktorů okolo. Systém ActiveAssist má činit takové kroky, aby napodobil „zkušeného řidiče”. To je v podstatě to, o co se teoreticky snaží každý řidič-člověk za volantem a co by tedy měly dělat všechny systémy autonomního řízení, je-li jejich cílem být lepší než člověk.
BMW odůvodňuje tento přístup slovy: „Pouze systém, který umí auto ovládat za všech okolností i na limitu, může být důvěryhodný a představovat pro řidiče bezpečnou alternativu, je-li příliš unaven.” Nečekejme tedy automat na drifty; hranice, kdy vám auto řekne „Vzdávám se, nezvládnu to, je to na vás,” ale možná bude ležet o kousek dál oproti ostatním autům.











BMW ActiveAssist umí podle výrobce vůz zvládnout i ve složitějších řidičských situacích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva