Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW ActiveAssist: bavorský autopilot představen, sám umí i driftovat
7.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Active Assist prý umí auto zvládnout i za řidičsky náročných situací. Automat na drifty to bude těžko, možná však zvládne víc než jiní.
BMW představilo kupé řady 2 a čtyřdveřové 6 Gran Coupe s pokročilým systémem automatizovaného řízení ActiveAssist. Slibuje „velký krok k realitě mobility bez nehod”.
Automobilka ukázala částečně autonomní systém již předloni, nový systém ActiveAssist je však trochu dál - Mnichov říká, že nový bezpečnostní prvek „vrací auto do stopy v řidičsky náročných situacích bez potřeby zásahu řidiče”. Nový prototyp prý demonstruje maximální bezpečnost až k limitům auta.
„Elektronické řízení spolupracuje s plynem a brzdami v perfektní harmonii,” vysvětluje BMW, avšak tato slova moc neřeknou. Lépe snad systém osvětlí, že vůz má zvládnout slalom mezi kužely ve vysoké rychlosti a také se má dokázat vyhnout náhle se objevivší překážce, místo aby jen brzdil. BMW také říká, že systém „optimálně využívá potenciál motoru a šasí”, což je na jednom ze snímků nebo videu, kde dvojkové kupé jede bokem, vidět docela názorně.
Výrobce říká, že prototypy následují určenou trasu, ale stále do ní započítávají spoustu faktorů okolo. Systém ActiveAssist má činit takové kroky, aby napodobil „zkušeného řidiče”. To je v podstatě to, o co se teoreticky snaží každý řidič-člověk za volantem a co by tedy měly dělat všechny systémy autonomního řízení, je-li jejich cílem být lepší než člověk.
BMW odůvodňuje tento přístup slovy: „Pouze systém, který umí auto ovládat za všech okolností i na limitu, může být důvěryhodný a představovat pro řidiče bezpečnou alternativu, je-li příliš unaven.” Nečekejme tedy automat na drifty; hranice, kdy vám auto řekne „Vzdávám se, nezvládnu to, je to na vás,” ale možná bude ležet o kousek dál oproti ostatním autům.
BMW ActiveAssist umí podle výrobce vůz zvládnout i ve složitějších řidičských situacích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejnovější články
- Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 2 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 3 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva