Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 8 se prý opravdu vrátí, do čtyř let. Postaví se Mercedesu S Coupe
23.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka závidí Daimleru úspěch třídy S, která ročně přináší do kasy o 27 miliard korun více než řada 7. Zvažuje proto návrat legendy.
Před zhruba dvěma týdny jsme se ohlédli po dnes již legendárním BMW 850 CSi. To přišlo na svět před dlouhými dvaceti lety, počátek samotné řady 8 se ovšem datuje k ještě dávnějšímu datu. Mnichovská automobilka přitom již hezky dlouho slibuje, že se velké kupé do jeho nabídky vrátí. Po každé zprávě ohlašující velký návrat ovšem vzápětí dorazí informace zcela opačné, dle kterých by fanoušci značky s ničím podobným neměli počítat.
Dočkáme se tedy návratu legendy? Nové informace naznačují, že ano, přičemž kupé by mělo dorazit v roce 2020 jako odpověď na úspěch dvoudveřových modelů Mercedesu a Bentley. Po technické stránce přitom vzejde z poslední generace řady 7 (G11/G12), se kterou bude sdílet hnací ústrojí, platformu CLAR (dříve známou jako 35up), elektrický systém nebo multimédia a komunikační rozhraní. Vyrábět se pak má v Dingolfingu.
Takové jsou alespoň plány, jejichž hlavním hnacím motorem je šéf značky Harald Krüger. Je však třeba dodat, že oficiálně schváleny stále ještě nebyly. BMW se totiž dosud nerozhodlo, zda zpátky do hry vrátí klasické dvoudveřové kupé (a s ním nejspíše také spřízněný kabriolet), či se dočkáme čtyřdveřového Gran Coupé po vzoru menší šestky. Finální rozhodnutí by nám měl odhalit příchod konceptu, s nímž se počítá v roce 2018.
Jelikož BMW velkou měrou závidí Mercedesu úspěch stávající třídy S, zejména pak na čínském a americkém trhu, dá se počítat spíše s onou „klasickou“ variantou. Mnichovští totiž touží po vyšším zisku, který dle interní studie u třícípé hvězdy šplhá až na 30 000 Eur (cca 811 000 Kč) za každý prodaný exemplář. Díky tomu Daimler jen v rámci tohoto modelu vůči třídě 7 vydělal až o miliardu euro (27 miliard korun) více.
Dále ve hře je samozřejmě i navyšování registrací, neboť také v tomto ohledu BMW na Mercedes výrazně ztrácí. Nové řady 7 bylo totiž loni prodáno pouze 36 364 exemplářů oproti více než 125 tisícům kusů třídy S. Pro letošek se sice počítá s nárůstem registrací mnichovské vlajkové lodi na přibližně 70 000 vozů, nicméně i přesto bude třícípá hvězda hrát prim. A to přesto, že generace W222 je na trhu již od roku 2014 a sedmička je novinkou.
Mnichov má tedy opravdu nemalé množství důvodů, jenž by skutečně měly vést ke vzkříšení řady 8. Ta by se měla stát absolutním vrcholem značky, zvláště v rámci zisku. Nicméně i přesto půjde o model, který by neměl ohrožovat modely Rolls-Royce. Zda se ho ale skutečně dočkáme, to je vážně nejisté. Přeci jen o návratu osmičky se totiž mluví již šestým rokem.
















































BMW již v roce 2013 naznačilo, že s návratem řady 8 to myslí vážně. Dosud jsme se však od konceptu k sériové verzi nedostali
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 13.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
