Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 760iL V12 25 Years Edition: ne každý dvanáctiválci pohrdá
10.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Přísně limitovaná patnáctikusová série 25 Years Edition postavené na základě sedmičky je připomínkou čtvrt století výroby dvanáctiválců BMW.
První pováleční dvanáctiválec v německém automobilu nesl označení M70B50. Objevil se poměrně pozdě, až v roce 1987 pod kapotou BMW 750iL. Měl 4 988 cm3 a byl schopen vyprodukovat 299 koní při 5 200 ot./min a 450 newtonmetrů při 4 100 ot./min. Skoro 1,9 tuny vážící sedmička typového označení E32 se ve spojení se čtyřstupňovou automatickou převodovkou dokázala díky němu rozjet na stovku za 7,9 sekundy a 255 km/h.
Z času akcelerace z 0 na 100 by se dnes asi nikdo neposadil, jenže tou dobou byly limity automobilů někde jinde. V tom samém roce představené Ferrari F40 coby nejrychlejší sériový vůz světa potřeboval při identické disciplíně 4,1 sekundy a to v současné době dokáže i atmosférické Porsche 991 Carrera S s paketem Sport+.
Mnichovská značka záhy implantovala svůj nový dvanáctiválec také do kupé řady 8 (E31) a jako první jej kromě automatu spojila také se šestistupňovou manuální převodovkou. Pro BMW to byly zlaté časy, které jej i díky M70 s definitivní platností postavily do role plnohodnotného konkurenta Mercedesu. A automobilka s bavorskými barvami ve znaku - na rozdíl od McLarenu, který kdysi motory V12 odebíral právě od BMW - si toho zjevně váží.
Při příležitosti pětadvacátého výročí uvedení prvého vozu s dvanáctiválcem představila limitovanou sérii vozů BMW 760iL V12 25 Years Edition. K rozčarování spousty možných zákazníků automobilka postaví pouze patnáct aut a co je ještě smutnější, tak se (patrně i kvůli pokutám za vyšší než limitní emise v EU) dočká pouze klientela ve Spojených státech.
Všechny kousky budou nastříkány metalickým odstínem Citrine Black a postavené na dvacetipalcových hliníkových kolech z programu BMW Individual. Vůz se bude od ostatních sedmiček odlišovat koženým čalouněním Merino s kontrastními pásy, černými koberečky se světlým lemováním a spoustou nápisů V12 25 Years Edition nacházejících se třeba na hlavových opěrkách, dřevěné intarzii před spolujezdcem nebo na vrcholku ovladače rozhraní iDrive. Stejný prvek určený pro cestující na zadních sedadlech je také součástí standardní výbavy, podobně jako částečné čalounění alcantarou, černou kůží potažené vnitřní strany sloupků a exteriérový paket Shadowline se zatmavenými (původně chromovanými) lištami.
BMW 760iL V12 25 Years Edition je poháněný sériovým bi-turbo dvanáctiválcem o výkonu 544 koní při 5 250 ot./min a nejvyšším točivým momentem 750 newtonmetrů dostupným od 1 500 do 5 000 otáček. BMW uvádí zrychlení z nuly na sto za 4,6 sekundy, průměrnou spotřebu necelých třináct litrů a pro USA maximálku omezenou buď na 130 mil v hodině (209 km/h), respektive 155 mph (250 km/h) ve spojení s paketem M Sport. Základní cena činí v přepočtu 3 066 000 Kč, což je o celých 800 tisíc korun méně, než dáte u nás za „obyčejnou“ 760Li.






760Li V12 25 Years Edition se do Evropy oficiálně nepodívá - všech patnáct kusů si rozeberou zákazníci ve Spojených státech. Jinak dvanáctiválce vyrábělo BMW už před druhou světovou válkou, byly ale určený pouze pro (doslova) létající stroje
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva