Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 760i a 760Li odhalena: je libo V12 biturbo?
10.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Když na trh přišla nová řada 7 od BMW, zazněly zprávy, že jí vzhledem k současnému trendu zmenšování motorů zůstane V12 zapovězen. Realita je nakonec jiná, protože byť 760i nikdy nebyl nosným prvkem v nabídce, vždy představoval prestižní záležitost. Také díky tomu se dnes můžeme potěšit pohledem na další z motorářských skvostů z Mnichova.
Je už docela pravidelným zvykem, že přední německé automobilky spolu drží krok. Není proto velkým překvapením, že se chvíli po představení inovovaného S600 od Mercedesu objevily zcela nové BMW 760i a 760Li. Ty jsou vybaveny zbrusu novým dvakrát přeplňovaným zážehovým motorem V12, který produkuje 400 kW (544 koní) dostupných v 5000 1/min a 750 N.m točivého momentu dostupného od 1500 1/min. A ani se nesnaží moc skrývat že je přímo zaměřený na konkurenční Mercedes Benz V12 S600 s výkonem 380 kW (517 koní) a 829 N.m točivého momentu.
Nová celohliníková jednotka V12 o objemu 6,0 l s dvojitým přeplňováním byla od základu nově navržena a nabízí nejnovější technologie, jako je vysoce přesné vstřikování paliva, kontinuální časování ventilů Double-Vanos a olejovým čerpadlem podávajícím olej v závislosti na skutečné potřebě mazání. BMW se vydalo cestou dvou menších turbodmychadel, se kterou získalo zkušenosti např. u motoru v modelu 335i. Přestože vůz disponuje vyšším výkonem než předchůdce, je nová 760i o 4,5 % úspornější. Odhadovaná spotřeba činí 12,9 l/100km. Zrychlení 0-100 km/h zabere jen 4,6 sekundy, nejvyšší rychlost je už klasicky omezena na 250 km/h.
Nová jednotka je výhradně spojena s modernizovanou osmistupňovou samočinnou převodovkou od firmy ZF, která přenáší výkon na zadní kola. Byla vyladěna tak, aby poskytovala co nejkomfortnější změny jednotlivých stupňů a současně jí zůstal sportovní charakter. Obecně lze říci, že stejně jako převodovky v menších modelech, i tato se bude v maximální možné míře snažit využívat kombinaci nejvyššího rychlostního stupně a co nejnižších otáček motoru.
Rozdíly mezi 760i a 750i jsou drobné, liší se především přítomností znaků V12 na blatnících, mírně revidovanou mřížkou chladiče, unikátními litými koly velikosti 19 palců a dvěma speciálními koncovkami výfuku. Interiér se pochlubí obložením kombinujícím leštěné ořechové dřevo a nerezovou ocel. Přístrojová deska je čalouněna kůží.
Mnichovská vlajková loď bude samozřejmě vybavena modernizovaným zástupem elektronických pomocníků, jako například noční vidění s detekcí chodců, parkovacími senzory s postranními kamerami, automatickou ruční brzdou či elektricky ovládanými dveřmi.
Vrcholná „sedmička” se dostane do prodejů pro modelový rok 2010, čili první zákazníci ji „vyfasují” ještě letos. Cenu bychom se měli dozvědět co nevidět.








Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Audi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 2 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 4 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 5 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 7 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva