BMW 750d dostane diesel se čtyřmi turby, vykřešou 395 koní

Nová pohonná jednotka si odbude premiéru v nové verzi řady 7, poté ji ovšem dostane i menší pětka a všechna větší mnichovská SUV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 750d dostane diesel se čtyřmi turby, vykřešou 395 koní

8.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 750d dostane diesel se čtyřmi turby, vykřešou 395 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová pohonná jednotka si odbude premiéru v nové verzi řady 7, poté ji ovšem dostane i menší pětka a všechna větší mnichovská SUV.

Mnichovská automobilka se v posledních letech velkou měrou zabývá hned dvěma oblastmi, z nichž ta karbonová nám dělá jen radost. Se stále četnějším užíváním kdysi exotického materiálu totiž konečně letí hmotnost v posledních letech hodně otylých modelů BMW k zemi. Tento trend ovšem na straně druhé vyvažuje změna koncepce motorů, kdy namísto vysokootáčkových atmosférických agregátů dostáváme jednotky přeplňované s mnohem nižším objemem a počtem válců. Situace dokonce zašla již tak daleko, že v Evropě již žádný model značky bez turba nekoupíte, a to se ještě před pár lety jednalo o jednoho z největších odpůrců nuceného plnění, alespoň u benzinových jednotek.

Vrcholem mnichovských snah je dnes ale diesel - třílitrový, šestiválcový a s trojitým přeplňováním, který je znám pod označením N57D30S1. Počítat v jeho případě můžeme s výkonem 381 koní v pásmu 4 000 až 4 400 otáček a točivým momentem 740 Nm, který je k dispozici v rozmezí 2 000 až 3 000 ot./min. Rozhodně tedy nejde o žádného chudáka, který by měl při stoupání problém s dýchavičností. Právě naopak lze v jeho případě počítat s působivou jízdní dynamikou, kdy kupříkladu sedan M550d zdolá stovku za 4,7 sekundy a rozjede se na 250 km/h.

Pro BMW však zjevně i takové hodnoty nejsou dostačující, pročež v Mnichově již začali s vývojem nového agregátu značeného B57 TOP nebo B57S. Neslyšíme o něm prvně a ani dnes vám nemůžeme nabídnout detailní specifikace, nicméně o hlavním posunu již víme. Namísto trojitého přeplňování se totiž mají objevit turba čtyři. Zda ovšem půjde o klasické přeplňování či zda jedno či dvě dmychadla budou zprvu roztáčené elektricky, to je prozatím ve hvězdách.

Zajímavé přitom je, že přidáním jednoho turba nedojde k výraznějšímu nárůstu výkonu, neboť aktuálně zdroje mluví „pouze“ o 395 koních. Jde tedy jen o nepatrný posun, zvláště v porovnání s rozdílem, jakého BMW dosáhlo v případě výše zmiňovaného motoru oproti standardnímu nadvakrát přeplňovanému turbodieselu N57D30TOP, který kupříkladu pod kapotou modelů 35d a 40d dává k dobru 313 koní a 630 Nm.

Jsme tedy zvědavi, zda nakonec realita bude ještě lepší či nikoliv. Na slavnostní odhalení takové pohonné jednotky ale nebudeme muset dlouho čekat, neboť premiéra se má odehrát již příští rok. Zpočátku bude turbodiesel se čtyřmi turbodmychadly nabízen v modelu 750d jako vrchol dieselové nabídky této stále čerstvé novinky, posléze by však měl zamířit také pod kapotu řady 5 a SUV X5 a X6. A dorazí-li očekávaná X7, pak se nepochybně objeví i v té...


BMW 750d dostane diesel se čtyřmi turby, vykřešou 395 koní - 1 - Test BMW M550d 83BMW 750d dostane diesel se čtyřmi turby, vykřešou 395 koní - 2 - Test BMW M550d 84BMW 750d dostane diesel se čtyřmi turby, vykřešou 395 koní - 3 - Test BMW M550d 85BMW 750d dostane diesel se čtyřmi turby, vykřešou 395 koní - 4 - Test BMW M550d 86BMW 750d dostane diesel se čtyřmi turby, vykřešou 395 koní - 5 - Test BMW M550d 87BMW 750d dostane diesel se čtyřmi turby, vykřešou 395 koní - 6 - Test BMW M550d 88
Třílitrový turbodiesel s trojitým přeplňováním je pro BMW evidentně málo. Značka tak nově chystá šestiválec s turby čtyřmi, i když výkon zásadně výše neposune

Zdroj: BMWBlog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.