Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 Individual od Didita Hediprasetya: když Individual není dost individuální
12.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW neztrácí odhodlání pokoušet se s řadou 7 o klientelu ještě prestižnějších značek. Podobným pokusem je i vůz upravený známým návrhářem.
Zrovna včera jsme vás seznámili s Fordem Focus Individual, který se pokouší z konfekčního kompaktu udělat „něco víc”. Těžko říci, jak moc vhodný je název Individual, neboť skutečnou individualizaci pár typizovaných doplňků navíc těžko zajistí, ale Fordu to nemůžeme vyčítat. Velmi podobně totiž k této praxi přistupují i prestižnější výrobci jako BMW - v Mnichově pro vás nakonec udělají prakticky cokoli, obvykle jsou ale vozy s označením Individual k vidění v jedné modré barvě, s jedněmi specifickým koly a jedním světlým čalouněním. Konec konců, vyvedena tak byla i tato prezentační šestka z loňska.
Není tedy nakonec divu, že pokud chce BMW udělat něco opravdu jedinečného, musí ještě přidat. A takovým autem chce být i sedan řady 7 Individual vzniklý pod taktovkou Didita Hediprasetya.
Pokud vám toto obtížně vyslovitelné jméno (v prvním pádě Didit Hediprasetyo) nic neříká, pak vězte, že jde o poměrně známou personu světa módy. Jde o původem indonéského návrháře, který dnes pobývá v Paříži, uznání si ale vysloužil opět hlavně v Asii. Právě pro asijské trhy je proto určena limuzína řady sedm nesoucí jeho jméno, ale proč bychom se nepodívalo, co zajímavého je k mání pár tisíc kilometrů na východ o nás.
Vůz je zvláštní už zvenku, když se krom specifických kol z lehkých slitin (ano, jsou to znova ta samá..) honosí především stříbrnou metalízou Frozen Diamond. Vizuální pojetí vozu je prý inspirováno „obrazem levandulové oblohy při východu slunce v klidné pouštní krajině”, což u nás asi nemůžeme zažít, a tak budeme autorovi věřit, že vyznění jím upravené 7er tento pohled opravdu připomíná.
Mnohem více se pan Hediprasetyo vyřádil uvnitř, kde najdeme kompletní čalounění kůží Merino v hedvábné šedi s lemováním v platinovém odstínu, strop je pak čalouněný alcantarou opět v hedvábné šedi, sloupkům A, B a C a také slunečním clonám je vlastní pro změnu kůže Nappa, hádejte, v jakém odstínu.
V kontrastu se zmíněným je laděno obložení palubní desky a výplní dveří v piánové černi, podobně by šlo hovořit o podlahových koberečcích, které jsou z černé pštrosí kůže. Specifické jsou také opěrky hlavy s logem pana DH a pasažéři na zadních sedadlech se dočkali i dvojice platinově zbarvených polštářků pro ještě větší pohodlí, nebo alespoň pocit z něj.
Jedinečnost tohoto vozu se navíc nedrží v mezích designu. Zadní cestující si vysloužili i chladničku na šampaňské a držák na dvě sklenky určené právě pro něj. Aby se jim nejen dobře pilo, ale i hodovalo, mají před sebou také vyklápěcí stolky - překvapivě s šedým koženým čalouněním - a o případnou zábavu se postarají dvě LCD obrazovky, přes které si mohou prohlížet třeba i internetové stránky.
Nejsem si jist, kde všude platí psi za pochoutku, ale v kufru najdeme také „koš na psa” z kůže a alcantary (že neuhádnete barvu...), který v závislosti na zemi dodání poslouží buď pro převoz domácího mazlíčka, nebo jako zdroj čerstvě grilované pečínky pro posádku vozu. Pokud je vám to všechno tak trochu povědomé (tedy až na tu boudu pro psa), máte zřejmě v mysli Jaguar XJ Ultimate nebo Bentley Mulsanne Diamond Jubilee, které se honosí podobnými jedinečnostmi. A právě podobným vozům chce tato sedmička bezesporu konkurovat.
BMW 7 Individual od Didita Hediprasetya je v Asii v prodeji už od konce května a pokud se náhodou v těchto destinacích vyskytujete a máte o něj zájem, měli byste si s jeho pořízením pospíšit - vyrobeno bude pouze pět takto vyvedených vozů. U podobných skvostů není slušné hovořit o ceně, a tak to BMW ani nedělá. Pokud na tuto sedmičku máte, jistě o tom dobře víte...



















BMW 7 Individual od Didita Hediprasetya vypadá se svým šedo-šedým laděním trochu fádně, jeho pravou podstatu to ale nevystihuje
Zdroje: BMW, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 8 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 9 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 11 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
dnesKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva