Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace
18.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Technologie vyvinuté pro modely i3 a i8 přijme za své i sedmička. Dorazí i nové elektronické systémy.
O novém mnichovském vrcholu se již nějakou tu chvíli zmiňujeme, přičemž novinkou není ani fakt, že chystané BMW řady 7 shodí nějaké to kilo. Důvod je zřejmý při pohledu na technická fakta stávající generace, kdy kupříkladu základní provedení 730d váží 1 915 kg. Pravda, konkurenční Mercedes-Benz třídy S je ještě o pár kilo těžší, tuto nadváhu ovšem může vykompenzovat pozadím jako v bavlnce a hlavně řadou nových technologií. S těmi BMW již aktuálně soupeřit nemůže ani náhodou, neboť třída 7 je již sedm let stará.
Novinka by ovšem stav věcí měla zásadně změnit, za což do značné míry vděčí modelům i3 a i8. Právě na vývoji elektromobilu a sportovního hybridu se totiž mnichovská automobilka naučila, jak pracovat s novými materiály a především jak srazit jejich cenu. Proto se i BMW 7 G11 podrobí zejména karbonové dietě, se kterou by napříč nabídkou měla hmotnost poklesnout v průměru o 170 kg. Kromě uhlíkových vláken se o ní zapříčiní taktéž vyšší podíl hliníku, vysokopevnostní oceli a nová konstrukce litých ráfků.
Další úbytek hmotnosti, i když tentokráte již gramový, půjde na vrub světlometům. Nová řada 7 totiž na výrobu zadních světel použije organické diody, které budou rámovat také přední kousky. Ty ve standardu sáhnou po klasických LEDkách, mimo to ovšem bude za příplatek k mání také laserové provedení, jež rovněž debutovalo na modelu i8.
Je samozřejmě otázkou, zda BMW do dané diety započítalo také příchod čtyřválcového motoru, který je logicky oproti šestiválci lehčí. Pokud ano, pak ve výsledku asi nebude onen úbytek natolik drastický. V případě opaku však můžeme u základního modelu počítat s nějakými osmnácti stovkami kilogramů bez náplní a řidiče.
Kromě hmotnosti, kterou BMW třícípou hvězdu předčí, lze také očekávat příchod nových technologií, kterými pro změnu bude Mercedes-Benz dorovnán či v některých případech zřejmě i překonán. Unikátem bude především nový systém iDrive s několika dotykovými obrazovkami, jež spolu budou navzájem komunikovat.
Kupříkladu spolujezdec tak bude moci zadat pokyny navigaci, přičemž zadanou adresu následně odešle řidiči a sám se bude moci věnovat třeba zábavním systémům. Samotný šofér pak získá hlavně na elektronických berličkách, z nichž jednou bude třeba autonomní parkování za pomocí klíčku od vozu.






Nové BMW řady 7 shodí oproti stávajícímu provedení 170 kg, zejména díky karbonu, hliníku a vysokopevnostní oceli. Uvnitř pak nabídne přepracovaný systém iDrive
Zdroj: Auto Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva