Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 2012: přes 160 nových fotek a technická data všech motorizací
24.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Doba, kdy faceliftovaná sedmička dorazí do garáží prvních zákazníků, se blíží. Ještě než se tak stane si ji můžeme lépe prohlédnout a doplnit již známá data.
Ne snad, že bychom při prvním představení BMW 7 2012 něco odbyli. Naopak jsme vám tehdy o modernizované sedmičce řekli, co bylo jen možné a přidali i desítky oficiálních snímků. BMW má ale ve zvyku zprvu uvolněné informace a materiály doplňovat, a tak nezůstalo jen při úvodním odhalení. Nejprve jsme vám vůz ukázali na spoustě oficiálních videí, teď můžeme přidat ještě více.
Stále před začátkem dodávek prvním zákazníkům mnichovští vyvětrali smečku luxusních sedanů v Rusku a pořídili tam pořádnou sadu nových fotek. Prohlédnout si tak znovu můžete „krátký” sedan i prodloužené provedení ve verzích 750i a také světle modrý Active Hybrid. A aby toho nebylo málo, přihazujeme i pár dalších snímků inovované Alpiny B7, jejíž modernizace se pochopitelně váže k faceliftu výchozí řady 7.
Už to by bylo dost, BMW ale upřesnilo i technická data všech nabízených motorizací a to si nemůžeme nechat pro sebe. Minule jsme vám prozradili jen podrobnosti náležící novinkám 750d a přepracovanému Active Hybridu, neboť právě jen ty byly zcela nové. Díky novým převodovkám (vždy osmistupňový automat) a dalším dílčím úpravám se ale mírně změnila i dynamika či spotřeba dalších motorizací, tak si všechno znovu shrňme.
Začneme-li u dieselových provedení, pak nejprve zopakujeme parametry nového vrcholu, varianty 750d s třikrát přeplňovaným naftovým třílitrem pod kapotou. Disponuje výkonem 381 koní a točivým momentem až 740 Nm a je spjat s pohonem všech kol xDrive. Díky tomu všemu vůz zrychlí vozu na stovku za 4,9 sekundy a dosáhne až elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba činí 6,4 litru nafty na 100 km jízdy.
O stupínek níže leží provedení 740d (dejte si test předfaceliftové verze) s podobným motorem, tedy třílitrovým řadovým šestiválcem, akorát „pouze” s dvojitým přeplňováním. Má až 313 koní, 630 Nm a na 100 km/h zrychluje za 5,4 sekundy. Maximální rychlost uhádnete, kombinovaná spotřeba 5,7 litru nafty na 100 km by vás mohla překvapit.
Dieselový základ představuje kdysi rovněž testovaná 730d. K dispozici má už jen jedno turbo, 258 koní a 560 Nm. Zrychlení na stovku v tomto případě zvládne za rovných 6 sekund, i tak uhání až 250 km/h a normovaná spotřeba je vůbec nejnižší v rámci celé řady - 5,6 litru nafty na 100 km.
Mezi naftové a benzinové verze se vklínil benzin-elektrický Active Hybrid 7, tentokrát s třílitrovým, dvakrát přeplňovaným benzinovým šestiválcem modelu 740i. Samotný spalovací motor má až 320 koní, elektromotorem uložený mezi ním a převodovkou ale přidává dalších až 55 koní. Maximální kombinovaný výkon činí 354 koní a zajistí vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy, maximální rychlost 250 km/h a kombinovanou spotřebu 6,8 litru benzinu na 100 kilometrů.
U „čistých” benzinů začneme znovu na vrcholu. Ten představuje šestilitrový vidlicový dvanáctiválec 760i s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem. Nepochybujte o tom, že jde o daleko nejsilnější motor v nabídce, když vozů dodává až 544 a 750 Nm. Zrychlení na stovku zvládne i přes pohon pouze zadních kol za 4,6 sekundy, elektronicky maximálka 250 km/h je jistě daleko pod reálnými možnostmi vozu. Každá legrace ale něco stojí - spotřeba benzinu 12,8 litru na 100 kilometrů jízdy není malá a přesto je jistě optimistická (tedy jako všechny ostatní papírové hodnoty, pochopitelně).
Skromnější provedení představuje varianta 750i s osmiválcovým motorem o objemu 4,4 litru a dvěma turby - testovali jsme jej třeba v Test 650i xDrive. Nabízí nově až 450 koní, 650 Nm a zrychlení na stovku za parádních 4,8 sekundy. Maximální rychlost je stále jedna, spotřeba paliva je ale o dost zajímavější než u jednotky V12 - 8,6 litru benzinu na 100 km.
Američané by nyní řekli „last but not least”, neboť benzinový základ bude představovat na řadě trhů sice nejskromnější, ale zdaleka ne nejslabší třílitrový šestiválec 740i s jednoduchým přeplňováním. Vytváří výkon až 320 koní a točivý moment maximálně 450 Nm a ani dynamika není k zahození - 5,7 sekundy a 250 km/h, to urazí jen ty hodně náročné. Kombinovaná papírová spotřeba má hodnotu 7,9 litru benzinu na 100 km.
Na některých trzích pak bude k dispozici i někdejší chlouba BMW, dnes už takřka odepsaný třílitrový atmosférický R6 730i s výkonem maximálně 258 koní a točivým momentem 310 Nm. U něj BMW udává jen kombinovanou spotřebu 8,6 litru benzinu na 100 km. V Evropě nebude právě kvůli své „neoptimalizaci” pro eurocyklus měření spotřeby skoro jistě nabízen a zůstane k dispozici spíše pro trhy jako Rusko, kde ještě emise CO2 nejsou hybatelem veškerého dění.
To je vše důležité, co můžeme pro dnešek dodat. Pokud byste o faceliftovanou sedmu měli zájem, jistě ji už bude možné objednat, na dodání si ale tradičně pár měsíců počkáte.
Galerie nových snímků faceliftovaného BMW řady 7 pro rok 2012




















































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva