Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 6 2012: M paket, diesel 640d a xDrive
2.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani šestková řada BMW neunikla množství novinek pro další modelový rok. Přivítat tak můžeme naráz sportovní M paket, naftový motor i pohon všech kol.
Spolu s novinkami pro pětkovou řadu včetně provedení GT vypustilo BMW do světa i kompletní informace o novinkách pro odvozené kupé a kabriolet řady 6. Oba tyto modely jsou na trhu relativně nové, však šestkové Cabrio se představilo loni a premiéra provedení Coupe byla na pořadu teprve letos. Novinkami tedy nejsou změny jako v případě pětky, ale spíše doplnění nabídky o prvky, které si zatím do útrob nové 6er nestačily najít cestu.
Tou nejviditelnější je bezesporu klasický M paket, který vůz bez ohledu na zvolenou motorizaci vizuálně přibližuje (zatím nepředstavenému) modelu M6. Pokud vám v hlavě hlodá červíček, že toto není úplná novinka, máte v sobě velmi dobře informované červy, neboť první fotka empaketové šestky unikla do éteru již v dubnu. Stejný snímek se stal základem prezentace vozu i nyní, o tři měsíce později, a tak tato novinka může působit poněkud zastarale, ale kompletní informace máme skutečně až v tuto chvíli.



BMW 6 Coupe 2012 s M paketem
Nedá se ovšem říci, že by byly jakkoli překvapivé. M paket pro šestku zahrnuje mj. aerodynamický kit s odlišnými předními a zadními nárazníky a specifickými prahy. Zejména přední nárazník dává vozu konečně trochu ostřejší výraz, standardní šestka se nám zdá být na takto orientované kupé až příliš decentní. Dalšími prvky jsou nepřehlédnutelné mlhovky z LED, přitvrzený a snížený podvozek, zvláštní 19" kola a obvyklá řada změn v interiéru: sportovní volant a černě čalouněný strop, obložení prahů s logem divize M a podobně laděný odkládací prostor pro převážně lenošící levou nohu (šestka se nebude s manuální převodovkou prodávat vůbec, nebo jen v USA).
Další novinkou v útrobách současné řady 6 je dieselový motor. Není to poprvé, co se nafťák v šestce objevuje, dostal se již pod kapotu předchozí generace pod označením 635d. Nyní nese tato varianta jméno 640d a pořídit ji bude možné jak s karoserií kupé, tak jako kabriolet, což bude obzvláště pikantní. Oběma provedením bude vlastní posílené provedení dvakrát přeplňovaného naftového třílitru, o kterém jsme se zmínili již v souhrnu novinek pro pětku. Pyšnit se tedy bude výkonem až 235 kW (313 koní) posazeným do 4 400 ot/min, točivý moment nejvýše 630 Nm si našel útočiště v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min.
Pokud vás zajímá dynamika, vězte, že akceleraci na 100 km/h zvládne kupé za 5,5 a kabriolet za 5,6 sekundy. O maximální rychlosti nemá smysl hovořit, přiškrcena je na obvyklé metě 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 5,4 až 5,5 litru nafty pro uzavřenou a 5,6 až 5,7 litru pro otevřenou verzi vozu, což odpovídá emisím CO2 okolo 147 g/km.
Je-li pro vás již takto novinek více než dost, je nám líto, ale ještě jich pár musíme přidat. Úplně poprvé v historii totiž bude pro šestkovou řadu k mání také pohon všech kol xDrive, jenž bude možné pořídit pouze k vrcholné verzi 650i s motorem V8 biturbo o výkonu 407 koní. Takto upravená verze zrychlí na stovku za 4,8 sekundy („zadokolka” 4,9) a dosáhne omezené maximální rychlosti až 250 km/h. Spotřeba paliva v tomto případě činí 11,3 litru benzinu na 100 km, což je o tři čtvrtě litru více než u verze s klasickým pohonem zadních kol.
I v tomto případě se stejně jako u pětky stává pro nový modelový rok standarem systém start and stop bez ohledu na verzi a tzv. Driving Experience Control s režimy Comfort, Sport, Sport+ a Eco Pro.
Podrobnější technické parametry jednotlivých verzí 6er 2012 přikládáme, stejně jako u pětkové řady platí informace o ještě letošní dostupnosti všech zmíněných prvků jak v prodeji, tak ve výrobě. Přesné informace v tomto směru ale zatím nemáme.
Kompletní technické parametry BMW 6 Coupe 2012
BMW 650i Coupe (BMW 650i xDrive Coupe)
Motor: zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce
Objem: 4 395 cm3
Nejvyšší výkon: 300 kW/407 koní při 5 500 až 6 400 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 600 Nm při 1 750 až 4 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,9 s (4,8 s)
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 10,5 - 10,6 l (11,3 l)/100 km
Emise CO2: 245 - 246 g/km (262 - 263 g/km)
BMW 640i Coupe
Motor: zážehový řadový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce, variabilní zdvih ventilů Valvetronic
Objem: 2 979 cm3
Nejvyšší výkon: 235 kW/320 koní při 5 800 až 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 450 Nm při 1 300 až 4 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,4 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 7,6 - 7,8 l/100 km
Emise CO2: 177 - 181 g/km
BMW 640d Coupe
Motor: vznětový řadový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce typu Common Rail
Objem: 2 993 cm3
Nejvyšší výkon: 230 kW/313 koní při 4 400 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 630 Nm při 1 500 až 2 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,5 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 5,4 - 5,5 l/100 km
Emise CO2: 143 - 145 g/km
Fotogalerie BMW 6 Coupe 2012 s M paketem
Fotogalerie BMW 6 Coupe 2012 v dalších verzích
Fotografie historických kupé BMW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
Nejnovější články
Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 30 minutamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 2 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 3 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist před 2 hodinami - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 5 hodinami - Brus
- Rychlodotazy včera - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím včera - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu včera - pavproch
- Detektory policejních radarů včera - řidičBOB
- BMW Divize včera - pavproch
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch