Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 6 2012: M paket, diesel 640d a xDrive
2.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani šestková řada BMW neunikla množství novinek pro další modelový rok. Přivítat tak můžeme naráz sportovní M paket, naftový motor i pohon všech kol.
Spolu s novinkami pro pětkovou řadu včetně provedení GT vypustilo BMW do světa i kompletní informace o novinkách pro odvozené kupé a kabriolet řady 6. Oba tyto modely jsou na trhu relativně nové, však šestkové Cabrio se představilo loni a premiéra provedení Coupe byla na pořadu teprve letos. Novinkami tedy nejsou změny jako v případě pětky, ale spíše doplnění nabídky o prvky, které si zatím do útrob nové 6er nestačily najít cestu.
Tou nejviditelnější je bezesporu klasický M paket, který vůz bez ohledu na zvolenou motorizaci vizuálně přibližuje (zatím nepředstavenému) modelu M6. Pokud vám v hlavě hlodá červíček, že toto není úplná novinka, máte v sobě velmi dobře informované červy, neboť první fotka empaketové šestky unikla do éteru již v dubnu. Stejný snímek se stal základem prezentace vozu i nyní, o tři měsíce později, a tak tato novinka může působit poněkud zastarale, ale kompletní informace máme skutečně až v tuto chvíli.
BMW 6 Coupe 2012 s M paketem
Nedá se ovšem říci, že by byly jakkoli překvapivé. M paket pro šestku zahrnuje mj. aerodynamický kit s odlišnými předními a zadními nárazníky a specifickými prahy. Zejména přední nárazník dává vozu konečně trochu ostřejší výraz, standardní šestka se nám zdá být na takto orientované kupé až příliš decentní. Dalšími prvky jsou nepřehlédnutelné mlhovky z LED, přitvrzený a snížený podvozek, zvláštní 19" kola a obvyklá řada změn v interiéru: sportovní volant a černě čalouněný strop, obložení prahů s logem divize M a podobně laděný odkládací prostor pro převážně lenošící levou nohu (šestka se nebude s manuální převodovkou prodávat vůbec, nebo jen v USA).
Další novinkou v útrobách současné řady 6 je dieselový motor. Není to poprvé, co se nafťák v šestce objevuje, dostal se již pod kapotu předchozí generace pod označením 635d. Nyní nese tato varianta jméno 640d a pořídit ji bude možné jak s karoserií kupé, tak jako kabriolet, což bude obzvláště pikantní. Oběma provedením bude vlastní posílené provedení dvakrát přeplňovaného naftového třílitru, o kterém jsme se zmínili již v souhrnu novinek pro pětku. Pyšnit se tedy bude výkonem až 235 kW (313 koní) posazeným do 4 400 ot/min, točivý moment nejvýše 630 Nm si našel útočiště v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min.
Pokud vás zajímá dynamika, vězte, že akceleraci na 100 km/h zvládne kupé za 5,5 a kabriolet za 5,6 sekundy. O maximální rychlosti nemá smysl hovořit, přiškrcena je na obvyklé metě 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 5,4 až 5,5 litru nafty pro uzavřenou a 5,6 až 5,7 litru pro otevřenou verzi vozu, což odpovídá emisím CO2 okolo 147 g/km.
Je-li pro vás již takto novinek více než dost, je nám líto, ale ještě jich pár musíme přidat. Úplně poprvé v historii totiž bude pro šestkovou řadu k mání také pohon všech kol xDrive, jenž bude možné pořídit pouze k vrcholné verzi 650i s motorem V8 biturbo o výkonu 407 koní. Takto upravená verze zrychlí na stovku za 4,8 sekundy („zadokolka” 4,9) a dosáhne omezené maximální rychlosti až 250 km/h. Spotřeba paliva v tomto případě činí 11,3 litru benzinu na 100 km, což je o tři čtvrtě litru více než u verze s klasickým pohonem zadních kol.
I v tomto případě se stejně jako u pětky stává pro nový modelový rok standarem systém start and stop bez ohledu na verzi a tzv. Driving Experience Control s režimy Comfort, Sport, Sport+ a Eco Pro.
Podrobnější technické parametry jednotlivých verzí 6er 2012 přikládáme, stejně jako u pětkové řady platí informace o ještě letošní dostupnosti všech zmíněných prvků jak v prodeji, tak ve výrobě. Přesné informace v tomto směru ale zatím nemáme.
Kompletní technické parametry BMW 6 Coupe 2012
BMW 650i Coupe (BMW 650i xDrive Coupe)
Motor: zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce
Objem: 4 395 cm3
Nejvyšší výkon: 300 kW/407 koní při 5 500 až 6 400 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 600 Nm při 1 750 až 4 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,9 s (4,8 s)
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 10,5 - 10,6 l (11,3 l)/100 km
Emise CO2: 245 - 246 g/km (262 - 263 g/km)
BMW 640i Coupe
Motor: zážehový řadový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce, variabilní zdvih ventilů Valvetronic
Objem: 2 979 cm3
Nejvyšší výkon: 235 kW/320 koní při 5 800 až 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 450 Nm při 1 300 až 4 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,4 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 7,6 - 7,8 l/100 km
Emise CO2: 177 - 181 g/km
BMW 640d Coupe
Motor: vznětový řadový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce typu Common Rail
Objem: 2 993 cm3
Nejvyšší výkon: 230 kW/313 koní při 4 400 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 630 Nm při 1 500 až 2 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,5 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 5,4 - 5,5 l/100 km
Emise CO2: 143 - 145 g/km
Fotogalerie BMW 6 Coupe 2012 s M paketem
Fotogalerie BMW 6 Coupe 2012 v dalších verzích
Fotografie historických kupé BMW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel