Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 Touring G31 je venku, nové kombi chce být sexy i s obřím kufrem
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Po sedanu došlo i k odhalení bavorského praktika. Ten bude zprvu k dispozici ve čtyřech motorizacích, osmiválec jako u sedanu zatím chybí.
Po představení nového sedanu BMW řady 5 tu máme i druhou karosářskou variantu, a sice kombík. Ta byla vyvíjena především s ohledem na evropské trhy, což nepřekvapí - jde o model, který zákazníky ve Spojených státech nebo Číně prakticky neoslovuje. Zde prodej Touringu odstartuje v červnu ve čtyřech motorizacích, další se ale postupně začnou přidávat.
Po zmínce o pohonných jednotkách zamíříme právě k num. Zpočátku busou k mání varianty 530i, 540i xDrive, 520d a 530d/530d xDrive. První zmiňovaná počítá s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, který dává k dobru 252 koní. Standardem je osmistupňový automat, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere 6,5 sekundy, nejvyšší rychlost činí 250 km/h a spotřeba byla vypočítána na 5,8-6,3 l/100 km.
Dále na řadě je provedení 540i xDrive osazené již dle názvu pohonem všech kol a také třílitrovým šestiválcem se 340 koňmi. Stovku máte na tachometru za 5,1 sekundy, spotřeba činí 7,3-7,7 l/100 km. Přesunout se tak můžeme k základnímu dieselu, tedy dvoulitrovému čtyřválci produkujícímu 190 koní, který jako jediný v základu spolupracuje s šestistupňovým manuálem. Osmistupňový Steptronic je ale za příplatek.
Akceleraci na stovku lze u této varianty čekat za 8 sekund, respektive za 7,8 s, a nejvyšší rychlost 230 km/h, případně 225 km/h. Spotřeba přitom osciluje mezi 4,3 až 4,9 l/100 km. Verze 530d s 265 koňmi je žíznivější, dle norem si řekne o 4,7 až 5,7 l/100 km v závislosti na volbě pohonu. Sprint zadokolce trvá 5,8 s, čtyřkolka je o dvě desetiny rychlejší. Maximálka 250 km/h je ale stejná.
Přesunout se můžeme na zcela opačný konec vozu, tedy k zavazadlovému prostoru, který je již z podstaty věci tou největší změnou oproti sedanu. Standardně lze přitom počítat s objemem 570 litrů, který lze po sklopení zadních sedadel navýšit na 1 700 l. To jsou na poměry BMW rekordní hodnoty nicméně králem segmentu v tomto ohledu i nadále zůstává Mercedes E kombi se svými 670, respektive 1 890 litry.
Stranou objemu BMW u své novinky nabízí zadní lavici dělenou v poměru 40:20:40 či elektricky ovládaná opěradla. Okénko víka zavazadelníku lze otevírat separátně, celou záď pak můžete za příplatek ovládat „kopancem“ pod nárazník. Kryt zavazadelníku a dělící síť jsou odděleny, přičemž pro oba existuje úložný prostor pod podlahou.
Ve finále lze zmínit, že Touring oproti sedanu získal vzduchové zadní odpružení s automatickým dorovnáváním výšky, které je součástí standardní výbavy. Tím ale rozdíly končí, ve všem ostatním již novinka reflektuje dříve odhalenou karosářskou variantu. Platí to přitom nejen o odlehčeném šasí, ale také o nové generaci multimediálního systému, jenž je spárován s 10,25palcovým středovým displejem.
Dále je možné počítat s head-up displejem, jehož projekční plocha byla zvětšena o 70 procent, hlasovým ovládáním a ovládáním pomocí gest či celou řadou asistenčních systémů. Mezi ně patří automatické brzdy, monitoring jízdních pruhů či adaptivní tempomat s funkcí plného zastavení a opětovného rozjetí. A o bezstarostnou jízdu se pak stará i sedadlo řidiče, které dokáže nabídnout až osm masážních programů.
Pochopitelně, se všemi těmito funkčními přednostmi se novinka snaží být vizuálně atraktivní. Jak se jí to daří, můžete do detailu posoudit s pomocí přiložených fotek a videí - máme pocit, že tady na mnoho palců dolů nedojde...
Kompletní galerie oficiálních fotek nového BMW 5 Touring 2017
Videa s novým BMW 5 Touring 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel