Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 Touring G31 je venku, nové kombi chce být sexy i s obřím kufrem
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Po sedanu došlo i k odhalení bavorského praktika. Ten bude zprvu k dispozici ve čtyřech motorizacích, osmiválec jako u sedanu zatím chybí.
Po představení nového sedanu BMW řady 5 tu máme i druhou karosářskou variantu, a sice kombík. Ta byla vyvíjena především s ohledem na evropské trhy, což nepřekvapí - jde o model, který zákazníky ve Spojených státech nebo Číně prakticky neoslovuje. Zde prodej Touringu odstartuje v červnu ve čtyřech motorizacích, další se ale postupně začnou přidávat.
Po zmínce o pohonných jednotkách zamíříme právě k num. Zpočátku busou k mání varianty 530i, 540i xDrive, 520d a 530d/530d xDrive. První zmiňovaná počítá s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, který dává k dobru 252 koní. Standardem je osmistupňový automat, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere 6,5 sekundy, nejvyšší rychlost činí 250 km/h a spotřeba byla vypočítána na 5,8-6,3 l/100 km.
Dále na řadě je provedení 540i xDrive osazené již dle názvu pohonem všech kol a také třílitrovým šestiválcem se 340 koňmi. Stovku máte na tachometru za 5,1 sekundy, spotřeba činí 7,3-7,7 l/100 km. Přesunout se tak můžeme k základnímu dieselu, tedy dvoulitrovému čtyřválci produkujícímu 190 koní, který jako jediný v základu spolupracuje s šestistupňovým manuálem. Osmistupňový Steptronic je ale za příplatek.
Akceleraci na stovku lze u této varianty čekat za 8 sekund, respektive za 7,8 s, a nejvyšší rychlost 230 km/h, případně 225 km/h. Spotřeba přitom osciluje mezi 4,3 až 4,9 l/100 km. Verze 530d s 265 koňmi je žíznivější, dle norem si řekne o 4,7 až 5,7 l/100 km v závislosti na volbě pohonu. Sprint zadokolce trvá 5,8 s, čtyřkolka je o dvě desetiny rychlejší. Maximálka 250 km/h je ale stejná.
Přesunout se můžeme na zcela opačný konec vozu, tedy k zavazadlovému prostoru, který je již z podstaty věci tou největší změnou oproti sedanu. Standardně lze přitom počítat s objemem 570 litrů, který lze po sklopení zadních sedadel navýšit na 1 700 l. To jsou na poměry BMW rekordní hodnoty nicméně králem segmentu v tomto ohledu i nadále zůstává Mercedes E kombi se svými 670, respektive 1 890 litry.
Stranou objemu BMW u své novinky nabízí zadní lavici dělenou v poměru 40:20:40 či elektricky ovládaná opěradla. Okénko víka zavazadelníku lze otevírat separátně, celou záď pak můžete za příplatek ovládat „kopancem“ pod nárazník. Kryt zavazadelníku a dělící síť jsou odděleny, přičemž pro oba existuje úložný prostor pod podlahou.
Ve finále lze zmínit, že Touring oproti sedanu získal vzduchové zadní odpružení s automatickým dorovnáváním výšky, které je součástí standardní výbavy. Tím ale rozdíly končí, ve všem ostatním již novinka reflektuje dříve odhalenou karosářskou variantu. Platí to přitom nejen o odlehčeném šasí, ale také o nové generaci multimediálního systému, jenž je spárován s 10,25palcovým středovým displejem.
Dále je možné počítat s head-up displejem, jehož projekční plocha byla zvětšena o 70 procent, hlasovým ovládáním a ovládáním pomocí gest či celou řadou asistenčních systémů. Mezi ně patří automatické brzdy, monitoring jízdních pruhů či adaptivní tempomat s funkcí plného zastavení a opětovného rozjetí. A o bezstarostnou jízdu se pak stará i sedadlo řidiče, které dokáže nabídnout až osm masážních programů.
Pochopitelně, se všemi těmito funkčními přednostmi se novinka snaží být vizuálně atraktivní. Jak se jí to daří, můžete do detailu posoudit s pomocí přiložených fotek a videí - máme pocit, že tady na mnoho palců dolů nedojde...
Kompletní galerie oficiálních fotek nového BMW 5 Touring 2017
Videa s novým BMW 5 Touring 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 8 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 11 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie