Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 přijde o motor V8, co jiného se také dalo čekat
14.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mnichovští přeborníci v downsizingu nevynechají při svých snahách o minimalizaci motorů ani osmiválec v řadě 5. Stane se přeplňovaným R6.
Někteří nám vyčítají, že do BMW „šijeme”. Nic takového ale neděláme, nemáme důvod protěžovat či pošpiňovat jakoukoli automobilovou značku, o které se na našich stránkách zmiňujeme. Naší prací je nastavovat zrcadlo činům automobilek samotných a nemůžeme se nezmínit třeba o tom, že se výrobce jedněch z nejlepších atmosféricky plněných motorů na světě stal první automobilkou svého druhu, která v Evropě nenabízí jediný motor bez turba. A to za situace, kdy se vícero jeho agregátů může hlásit do soutěže o nejméně povedené downsizingy a rozhodně tedy nepřichází s lepším řešením než dříve.
BMW pochopitelně „jde s dobou”, přizpůsobuje se podmínkám nastaveným Evropskou unií, ale ani se nesnaží tvářit, že mu to vadí, že by to chtělo jinak. BMW je spíše papežštější než papež, nesnaží se regulacím „vyhovět”, ale spíše jim „nadbíhat” a své produkty tím poškozuje více, než by muselo. I dlouholetý rival jménem Audi připouští, že objemné či přirozeně plněné motory sice nemají perspektivu, ale s atmosférickou 5,0 V10 udělá alespoň novou R8, protože je s ní prostě lepší. BMW neudělá nic, i když by také mohlo. Trpí tím ve výsledku jen zákazníci, kteří dostávají suboptimální řešení stvořená pro testy papírové spotřeby - místo skvělých šestiválců si odvážejí průměrná turba, místo solidně fungujících čtyřválců kulhající tříválce. Nad něčím takovým jednoduše nemůžeme zavírat oči.
Ačkoli downsizing a další podobné „procesy” u BMW dozajista neskončily, to nejhorší máme zřejmě za sebou. Atmosféricky plněné motory nejsou a nabídka šestiválců se dále smršťuje. Za těchto okolností je skoro s podivem, že automobilka ještě drží v nabídce osmiválce. Ty dieselové tedy už ne, místo těch nastoupila tři turba, pár benzinových se ale ještě najde. Jak dlouho? Podle dostupných informací už ne příliš.
Modely divize M, jako nová M5, by si je ještě měly nějaký čas udržet, nová generace základní řady 5 už ale nikoli. Informuje o tom ve svém posledním vydání německý Auto Bild, který praví, že současný motor 4,4 V8 biturbo verze 550i padne za oběť menšímu, třílitrovému řadovému šestiválci s několikerým nuceným plněním. Výkon by pochopitelně měl zůstat podobný, označení jistě též, dynamika bude lepší a papírová spotřeba zásadně nižší. Pro BMW tedy jasné win-win, pro zákazníka kdo ví. Minimálně noblesu a zvuk osmiválcového motoru reproduktory nevyčarujete.
Jde pochopitelně zatím o spekulaci, ale dává smysl. BMW zmenšuje motory, jak jen může, do budoucna s nimi ani nepočítá a další pětka bude muset vydržet na trhu tak do roku 2022 nebo 2023. Samozřejmě, tohle lze řešit až při faceliftu, ale pokud je BMW dnes tak avantgardní v případě jiných modelů, proč by nemělo být u tohoto? Nakonec, podobný motor už funguje v M3 a jeho výkonový potenciál je pochopitelně ještě větší.
Přáli bychom si, aby se to nestalo, chtěli bychom Auto Bildu nevěřit. Máme ale obavu, že od dnešního BMW bohužel nic jiného čekat nelze...
Jak bude nová pětka vypadat, je zatím jen předmětem spekulací. Nakonec o spekulace jde i v případě techniky, ty však znějí věrohodně - však auto má dostat i tříválec...
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva