Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 přijde o motor V8, co jiného se také dalo čekat
14.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mnichovští přeborníci v downsizingu nevynechají při svých snahách o minimalizaci motorů ani osmiválec v řadě 5. Stane se přeplňovaným R6.
Někteří nám vyčítají, že do BMW „šijeme”. Nic takového ale neděláme, nemáme důvod protěžovat či pošpiňovat jakoukoli automobilovou značku, o které se na našich stránkách zmiňujeme. Naší prací je nastavovat zrcadlo činům automobilek samotných a nemůžeme se nezmínit třeba o tom, že se výrobce jedněch z nejlepších atmosféricky plněných motorů na světě stal první automobilkou svého druhu, která v Evropě nenabízí jediný motor bez turba. A to za situace, kdy se vícero jeho agregátů může hlásit do soutěže o nejméně povedené downsizingy a rozhodně tedy nepřichází s lepším řešením než dříve.
BMW pochopitelně „jde s dobou”, přizpůsobuje se podmínkám nastaveným Evropskou unií, ale ani se nesnaží tvářit, že mu to vadí, že by to chtělo jinak. BMW je spíše papežštější než papež, nesnaží se regulacím „vyhovět”, ale spíše jim „nadbíhat” a své produkty tím poškozuje více, než by muselo. I dlouholetý rival jménem Audi připouští, že objemné či přirozeně plněné motory sice nemají perspektivu, ale s atmosférickou 5,0 V10 udělá alespoň novou R8, protože je s ní prostě lepší. BMW neudělá nic, i když by také mohlo. Trpí tím ve výsledku jen zákazníci, kteří dostávají suboptimální řešení stvořená pro testy papírové spotřeby - místo skvělých šestiválců si odvážejí průměrná turba, místo solidně fungujících čtyřválců kulhající tříválce. Nad něčím takovým jednoduše nemůžeme zavírat oči.
Ačkoli downsizing a další podobné „procesy” u BMW dozajista neskončily, to nejhorší máme zřejmě za sebou. Atmosféricky plněné motory nejsou a nabídka šestiválců se dále smršťuje. Za těchto okolností je skoro s podivem, že automobilka ještě drží v nabídce osmiválce. Ty dieselové tedy už ne, místo těch nastoupila tři turba, pár benzinových se ale ještě najde. Jak dlouho? Podle dostupných informací už ne příliš.
Modely divize M, jako nová M5, by si je ještě měly nějaký čas udržet, nová generace základní řady 5 už ale nikoli. Informuje o tom ve svém posledním vydání německý Auto Bild, který praví, že současný motor 4,4 V8 biturbo verze 550i padne za oběť menšímu, třílitrovému řadovému šestiválci s několikerým nuceným plněním. Výkon by pochopitelně měl zůstat podobný, označení jistě též, dynamika bude lepší a papírová spotřeba zásadně nižší. Pro BMW tedy jasné win-win, pro zákazníka kdo ví. Minimálně noblesu a zvuk osmiválcového motoru reproduktory nevyčarujete.
Jde pochopitelně zatím o spekulaci, ale dává smysl. BMW zmenšuje motory, jak jen může, do budoucna s nimi ani nepočítá a další pětka bude muset vydržet na trhu tak do roku 2022 nebo 2023. Samozřejmě, tohle lze řešit až při faceliftu, ale pokud je BMW dnes tak avantgardní v případě jiných modelů, proč by nemělo být u tohoto? Nakonec, podobný motor už funguje v M3 a jeho výkonový potenciál je pochopitelně ještě větší.
Přáli bychom si, aby se to nestalo, chtěli bychom Auto Bildu nevěřit. Máme ale obavu, že od dnešního BMW bohužel nic jiného čekat nelze...



Jak bude nová pětka vypadat, je zatím jen předmětem spekulací. Nakonec o spekulace jde i v případě techniky, ty však znějí věrohodně - však auto má dostat i tříválec...
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva