Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 F10 2013: špionážní fotky čínské pětky zřejmě odhalují evropský facelift
26.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Faceliftovaná řada 5 představí lehce pozměněný design. Doprovázet jej bude posílení stávajících motorů i debut nové základní verze 518d.
O chystaném faceliftu pro BMW řady 5 F10 jsme se zmínili již v říjnu loňského roku. V té době jsme ovšem měli k dispozici pouze amatérskou ilustraci a pár špionážních záběrů, na kterých maskovací fólie zakrývala vše nové. Aktuální záběry čínské prodloužené verze se však již bez těchto mimikry obejdou. Prohlédnout si tak můžeme jasně veškeré změny oproti stávající verzi pětky a ačkoli si tím nemůžeme být stoprocentně jisti, dá se očekávat, že identický styl dorazí v červenci také do Evropy. Odchylky jsou totiž přesně v těch místech, kde ještě loni byla maskovací fólie.
Pokud ovšem čekáte nějaké drastické změny oproti aktuální stylizaci, musíme vás zklamat. Největší proměny totiž čekají jen spodní nárazník, který již nebude napodobovat doširoka rozevřenou tlamu šelmy. Místo toho je rozdělen do tří částí, kdy zejména ta střední s horizontálními lamelami poněkud neladí s tradičními ledvinkami. Lamely v nich jsou totiž vertikální.
Vyjma těchto změn modernizovaná pětka nabídne také nové příplatkové diodové čelní světlomety, lehce pozměněný tvar ovšem budou mít i ty standardní xenonové. Měnit se bude také řešení zadních lamp, přičemž podle předchozích informací novinka rovněž dostane směrová světla integrovaná do zpětných zrcátek. Právě tímto prvkem však čínská verze zřejmě disponovat nebude.
Výraznější změny se ovšem čekají pod kapotou. Jak jsme naznačili již loni, faceliftovaný model hodlá nabídnout více citu v řízení než stávající verze. Vítaným prvkem by byla i redukční dieta, jenže s ohledem na fakt, že právě model F10 oproti předchozí verzi E60 vyměnil hliníkovou čelní strukturu za ocelovou (levnější na opravu, ale těžší), se tato možnost zdá být do příchodu nové generace vyloučena.
Jasné ovšem je, že inovovaná 5er posílí. Po vzoru karosářské verze GT totiž osmiválcový motor v BMW 550i nabídne 450 koní, s nimiž nebude problém zrychlit z klidu na stovku za necelých pět sekund. Model s pohonem všech kol xDrive pak tuto disciplínu ještě o pár desetinek urychlí, přičemž nejvyšší rychlost bude u obou verzí končit hodnotou 250 km/h.
Změna by měla postihnout také šestiválcový model 535i, který bude profitovat ze zcela nové pohonné jednotky. O jejích parametrech bychom přitom více mohli vědět již po ženevském autosalonu, kde se ukáže pod kapotou kupé řady 4. Stávajících 306 koní by ale mělo být překonáno, zrychlení 0-100 km/h tak zřejmě spadne k šesti sekundám.
Vyjma toho BMW chystá také zcela nový základní model, který opráší název 518 nepoužívaný od roku 1996, kdy ve výrobě skončila třetí generace řady 5 E34. Zatímco ovšem tehdy jste pod kapotou našli 1,8litrový benzinový motor o výkonu 115 koní, nyní bude pětku pohánět dvoulitrový turbodiesel. Jeho výkon by přitom mohl odpovídat modelu 318d, který nabízí 143 koní.
Pár změn se chystá také pro vrcholné BMW M5. Aktuálně však není jisté, zda se budou týkat jen světlometů (nárazníky má divize M vlastní), nebo zda zamíří také pod kapotu. Nejistotou je rovněž uvedení plug-in hybridu, který aktuálně zůstává vyhrazen pouze Číně. Tato verze prý ovšem vyžaduje prodloužený rozvor, který v Evropě není nabízen.
Jistotu samozřejmě budeme mít blíže oficiálnímu odhalení, které je naplánováno na zmiňovaný červenec. Do prodeje pak BMW řady 5 po faceliftu zamíří na přelomu srpna a září, přičemž změny týkající se sedanu postihnou také kombi a Gran Turismo.


Faceliftované BMW řady 5 F10 se ukázalo na čínských ulicích ve své prodloužené formě. Představilo přitom prvky, kterých se Evropa dočká až v červenci
Na špionážních snímcích je zachycena evropská verze. Ta přitom maskovací fólie používá přesně na těch místech, kde jsou u čínského modelu viditelné změny
Zdroj: Auto.163.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Číňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před hodinouVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 2 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 4 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 5 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva