Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d
5.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka představí v rámci faceliftu nejen posílený osmiválec 50i, ale i nový základní diesel, který by mohl stlačit základní cenu pod milion.
Současnou řadu 5 čeká brzy mezigenerační modernizace. Podle dostupných informací se tak stane letos v červenci a auto se téměř bez prodlení dostane do prodeje. BMW vcelku pochopitelně všechny detaily o změnách pečlivě tají, přesto už dnes víme, že lidé z vývojového oddělení dostali nařízeno zaměřit se především na přiostření jízdních vlastností a designéři podle očekávání zapracovali na světlech, náraznících a nepochybně také na nových odstínech laku karoserie, či alespoň čalounění kabiny.
Z neúplných zpráv jsme rovněž věděli, že se nenudilo ani oddělení vývoje motorů, podrobnosti (kromě pár čísel k přepracované verzi 550i) však chyběly. Ne že bychom nyní mohli sloužit vším, pár zajímavých dat však jeden ze členů fóra Bimmerpost přece jen získal - původní zdroj je přitom stejný jako v případě úniku dat k nové M4 a řadě 4 vůbec. Předně můžeme potvrdit parametry BMW 550i. Přepracovaná pohonná jednotka s označením N63TUB44, která se již montuje třeba do modelu 650i Gran Coupé, bude mít 330 kW, tedy 450 koní při 5 500 ot./min a nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů v rozmezí od 2 000 do 4 500 otáček.
Seznam motorizací dále obsahuje modely, které jsou známé také dnešním majitelům, jako třeba 528i, 535i, M550d, a přestože nemůžeme zcela vyloučit, že jejich výkony nebyly mírně pozměněny, zrovna o to teď nejde. Čeho si totiž nelze nevšimnout, je chystaná základní dieselová motorizace, která ponese na zádi nápis 518d. Co bude ukryto pod přední kapotou, snad nebude těžké odhadnout. Podle všeho bude vůz poháněný podladěným řadovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru, který v 318d produkuje 143 koní a 320 newtonmetrů.
Proč se BMW rozhodlo ubrat na výkonu, je zcela zřejmé. Předně proto, aby mohlo srazit cenu o cosi níž a především nabídnout alternativu k Mercedesu E 200 CDI o výkonu 136 koní, případně Jaguaru XF 2,2D se 147 koňmi. Cenovka mnichovského dieselového základu známá není, dosud nejlevnější 520d s manuální převodovkou však startuje na 1 085 000 Kč a je proto dost možné, že se zdejšímu zastoupení podaří srazit „cenu od“ pod milion.
Dostupné informace dále potvrzují zajímavá rozšíření příplatkové výbavy - k dispozici budou třeba LED-mlhovky, asistent pro pohyb v dopravní zácpě (de facto autopilot pro pomalou jízdu v kolonách) nebo aktivní ochrana chodců - zřejmě něco na způsob systému City Saftey u Volva. Tajemství tedy znovu ubylo, více nám bude muset říci samotné BMW.



Dieselovým základem se stane verze 518d se čtyčválcem o výkonu 143 koní, který bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou
Starší špionážní fotky naznačovaly část dnes potvrzených změn
Zdroj: Bimmerpost.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Audi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 3 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 4 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 6 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 7 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva