Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d
5.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka představí v rámci faceliftu nejen posílený osmiválec 50i, ale i nový základní diesel, který by mohl stlačit základní cenu pod milion.
Současnou řadu 5 čeká brzy mezigenerační modernizace. Podle dostupných informací se tak stane letos v červenci a auto se téměř bez prodlení dostane do prodeje. BMW vcelku pochopitelně všechny detaily o změnách pečlivě tají, přesto už dnes víme, že lidé z vývojového oddělení dostali nařízeno zaměřit se především na přiostření jízdních vlastností a designéři podle očekávání zapracovali na světlech, náraznících a nepochybně také na nových odstínech laku karoserie, či alespoň čalounění kabiny.
Z neúplných zpráv jsme rovněž věděli, že se nenudilo ani oddělení vývoje motorů, podrobnosti (kromě pár čísel k přepracované verzi 550i) však chyběly. Ne že bychom nyní mohli sloužit vším, pár zajímavých dat však jeden ze členů fóra Bimmerpost přece jen získal - původní zdroj je přitom stejný jako v případě úniku dat k nové M4 a řadě 4 vůbec. Předně můžeme potvrdit parametry BMW 550i. Přepracovaná pohonná jednotka s označením N63TUB44, která se již montuje třeba do modelu 650i Gran Coupé, bude mít 330 kW, tedy 450 koní při 5 500 ot./min a nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů v rozmezí od 2 000 do 4 500 otáček.
Seznam motorizací dále obsahuje modely, které jsou známé také dnešním majitelům, jako třeba 528i, 535i, M550d, a přestože nemůžeme zcela vyloučit, že jejich výkony nebyly mírně pozměněny, zrovna o to teď nejde. Čeho si totiž nelze nevšimnout, je chystaná základní dieselová motorizace, která ponese na zádi nápis 518d. Co bude ukryto pod přední kapotou, snad nebude těžké odhadnout. Podle všeho bude vůz poháněný podladěným řadovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru, který v 318d produkuje 143 koní a 320 newtonmetrů.
Proč se BMW rozhodlo ubrat na výkonu, je zcela zřejmé. Předně proto, aby mohlo srazit cenu o cosi níž a především nabídnout alternativu k Mercedesu E 200 CDI o výkonu 136 koní, případně Jaguaru XF 2,2D se 147 koňmi. Cenovka mnichovského dieselového základu známá není, dosud nejlevnější 520d s manuální převodovkou však startuje na 1 085 000 Kč a je proto dost možné, že se zdejšímu zastoupení podaří srazit „cenu od“ pod milion.
Dostupné informace dále potvrzují zajímavá rozšíření příplatkové výbavy - k dispozici budou třeba LED-mlhovky, asistent pro pohyb v dopravní zácpě (de facto autopilot pro pomalou jízdu v kolonách) nebo aktivní ochrana chodců - zřejmě něco na způsob systému City Saftey u Volva. Tajemství tedy znovu ubylo, více nám bude muset říci samotné BMW.
Dieselovým základem se stane verze 518d se čtyčválcem o výkonu 143 koní, který bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou
Starší špionážní fotky naznačovaly část dnes potvrzených změn
Zdroj: Bimmerpost.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 8 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 11 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie