Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 Active Hybrid: hybridní pětka skutečností
30.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
S nastavenými pravidly ze strany EU bude nyní množství hybridních modelů nepochybně narůstat. Dalším do řady je BMW 5 Active Hybrid.
BMW strávilo poslední měsíce spíše řešením toho, co vše řadě 5 vezme, nyní přišel čas ji také něco přidat. Vzhledem k tomu, jak bude od 1. ledna ze strany EU penalizována „vyšší než dovolená” spotřeba a také k tomu, jak ji eurotesty určují, není ani trochu překvapivé, že nejnověji představené provedení „pětky” je hybridní. Však jsme zrovna tento týden probírali, jak absurdně je určována spotřeba hybridů a i když bavorská novinka není „plug-in”, tedy ji nelze před jízdou dobíjet z běžné elektrické sítě, nadělené řešení její výsledky při měření spotřeby nepochybně zlepší.
Od BMW nejde zdaleka o první hybridní vůz, však jsme minulý týden poměrně detailně rozebírali model X6 Active Hybrid, který byl vyřazen z prodejů na americkém kontinentu kvůli malé poptávce. Systém tohoto vozu byl ale poněkud zastaralý, BMW jej vyvinulo společně se svými konkurenty a s jeho využitím dále nepočítá. V nové 5er Active Hybrid se tak objevuje řešení zcela nové, které by mělo být výrobně i provozně citelně efektivnější.
Pokud si nyní říkáte, že to přece není nic nového, pak vám zřejmě na mysli ustrnulo BMW 5 Plug-in Hybrid, jenže to je ryze čínská záležitost, navíc technicky opět odlišná. Ale nechoďme dále kolem horké kaše a pojďme si říci něco o tom, co bylo světu představeno právě dnes.
Nový pětkový Active Hybrid je specifický hlavně svou technikou, když pod kapotou spojuje třílitrový, dvakrát přeplňovaný šestiválec modelu 535i o výkonu až 306 koní se skromnějším elektromotorem o výstupu až 55 koní. Nejvyšší kombinovaný výkon obou agregátů činí 335 koní a je přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF posílán na kola zadní osy.
Vzhledem k tomu, na co dnes BMW sází při vývoji tzv. ekologických modelů (vzpomeňme model 520d EfficientDynamics Edition) je to volba poněkud zvláštní, neboť s tak „velkým” zážehovým motorem pod kapotou se tato pětka nikdy nestane hvězdou testů normované spotřeby, ty by přitom měly být její hlavní kořistí. Však třeba takové Audi dalo i u A8 Hybrid přednost menšímu čtyřválcovému motoru a to je vůz o třídu výše. Ale nebudeme to BMW vyčítat, nový Active Hybrid s touto výbavou přinejmenším dobře pojede.
Svědčí o tom předběžná hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Ta je tedy úplně stejná jako u slabší 535i, což svědčí o vyšší hmotnosti hybridu, obecně je to ale pěkné číslo. Maximálka zůstane na 250 km/h, kombinovaná spotřeba paliva je opět předběžně udávána v rozmezí 6,4 a 7,0 litru benzinu na 100 km. Kam do tohoto rozmezí se nakonec „5AH” trefí, to netušíme, na sto procent ale můžeme očekávat citelné zlepšení oproti 535i, jinak by existence tohoto provedení ztratila význam.
Když už jsme zmínili hmotnost navíc, o tu se krom elektromotoru stará i sada Li-ion akumulátorů o skromné kapacitě 0,675 kWh, která teoreticky postačí k nejvýše čtyřkilometrovému, čistě elektrickému dojezdu stabilní rychlostí 35 km/h. Jinak elektřina zvládne vůz rozpohybovat „až” na rychlost 60 km/h a až do 160 km/h může celý systém vyřazovat z chodu spalovací motor při jízdě s minimální zátěži spalovacího motoru např. při dojíždění nebo jízdě z kopce (tzv. coasting).
Krom techniky je pětkový Active Hybrid specifický i svým vzhledem, byť je nezbytné jej více zkoumat. Krom lakování karoserie kojeneckou modří si všimněte hlavně aerodynamicky optimalizovaných kol z lehkých slitin a označení modelu na řade míst exteriéru i interiéru. Samotný vnitřek se jinak zdá být nezměněn.
Více detailů o mnichovské novince pro tuto chvíli nemáme, s konečnými daty hlavně o dynamice a spotřebě se ale automobilka dozajista pochlubí co nevidět. Na trh by se BMW 5 Active hybrid mělo dostat v březnu příštího roku, cena je zatím rovněž neznámou.
BMW 5 Active Hybrid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 55 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 51 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva