Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 2016: design nové pětky prý skutečně ovlivní koncept Gran Lusso
3.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zakamuflované prototypy nové řady 5 jsou již ve veřejném provozu a my víme, jak asi bude vypadat karoserie a jaká technika se nastěhuje pod ní.
Chystané BMW řady 5 jsme si nedávno představili vcelku zevrubně, nyní ovšem nastal čas, abychom se k mnichovské novince vrátili. Souběžně se zakamuflovanými prototypy na veřejných silnicích totiž prosákly na veřejnost také nové informace. V rámci designu tak prý má být jistotou inspirace konceptem Gran Lusso, který se představil letos v květnu na akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este, což nám ostatně již naznačily neoficiální ilustrace. Nakolik se tak ovšem stane v reálu, to je prozatím ve hvězdách, spionážní fotky totiž neprozrazují prakticky nic, kamufláž zatím plní svůj účel na jedničku.
O trochu více jistot máme v rámci technologií pod kapotou, přičemž začít můžeme rovnou od zcela nové platformy OKL (Oberklasse). Ta nabízí variabilitu rozvoru i rozchodu kol, díky čemuž nebude použita jen pro všechny karosářské verze (sedan F10, kombi F11, GT F12 založené na prodloužené verzi pro čínský trh), ale stejně jako u stávající generace také pro budoucí řadu 6, řadu 7 a dokonce i pro X5, X6 a zvažované X7.
Rozsáhlé použití hliníku, vysokopevnostní oceli a karbonových kompozitů se pak podepíše na vyšší torzní tuhosti i nižší hmotnosti. Ta by prý u základních modelů měla zamířit pod 1 595 kilogramů, jež váží stávající BMW 520i vybavené manuální převodovkou, což se svým způsobem dalo předpokládat, neboť nová pětka dost možná opravdu dostane 1,5litrové přeplňované tříválce v benzinovém i dieselovém provedení.
Finální nabídka pohonných jednotek prý ještě nebyla finalizována, pokud však tříválce pod kapotu novinky opravdu dorazí, mají snížit produkci emisí pod hranici 95 gramů CO2 na kilometr. V příštích třech letech se ovšem může stát cokoliv. BMW by tak tyto agregáty mohlo klidně spřáhnout s dráty, cívkami a bateriemi, přičemž jednou z navrhovaných možností je hybridní pohonné ústrojí převzaté z modelu i8.
Vyjma toho pak dorazí modernizované verze stávajících čtyřválců a šestiválců, kde vrcholem bude třílitrový turbodiesel tri-turbo. Ten v modelu M550d nabídne něco okolo 400 koní. A hovoří se také o zcela novém osmiválcovém motoru, který doplní 4,4litrový agregát V8 alokovaný pod kapotou verze M5. Ta dorazí v roce 2017, přičemž výkon přenášený na zadní nebo všechna čtyři kola má činit 600 koní.
V rámci převodovek je pak jistotou šestistupňový manuál Getrag určený méně potentním motorům, zatímco nový devítistupňový automat ZF bude spřažen s vyšší ligou. Mimo to ale máme očekávat i nový 48voltový elektrický systém, který bude lépe kooperovat s mnoha novými funkcemi, mezi které se zařadí i jakýsi semi-autopilot. Tedy technologie, která řidiči na pár chvil umožní sundat ruce z volantu.
Dalšími jistotami pak prý budou nový přednárazový systém s plnohodnotným samočinným brzděním, vylepšený infračervený systém nočního vidění či plnohodnotné čelní LEDky. V případě aerodynamiky BMW počítá se snížením koeficientu odporu vzduchu na Cd 0,24, lídrem v segmentu ale zřejmě bude opětovně Mercedes-Benz třídy E, který má dorazit ve stejném roce. Uvidíme, kdo nakonec bude tahat za delší kus provazu...
Špionážní fotky mnoho nového o karoserii chystaného BMW řady 5 nenaznačily
První neoficiální ilustrace ovšem spojitost s konceptem Gran Lusso skutečně potvrzují
A abychom učinili všem informačním zdrojům zadost, tady máte Pininfarinou navržené kupé v plné kráse
Zdroje: Autocar, Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva