Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 2014: facelift oficiálně pro sedan, kombi i Gran Turismo
19.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ 200 foto, video) BMW jen pár hodin po úniku svých fotek oficiálně odhalilo facelift řady 5. O překvapení je v jeho rámci velká nouze.
Tip: Přečtěte si také o, faceliftu provedení M5 a novém, posilňujícím paketu Competition pro něj.
Tohle je jedno z nejméně objevných odhalení nového či inovovaného modelu v historii automobilové žurnalistiky. Proti jeho pojetí nemáme zhola nic, faktem ale je, že skoro všechno z něj jsme už viděli i věděli dříve a BMW k známým informacím nepřidalo prakticky nic. Možná i proto tuhle malou aktualizaci provází až monstrózní sada oficiálních fotek, snad aby se aspoň bylo na co dívat.
Musíme připomenout, že i část z nich jsme vám ukázali v rámci nočního úniku, ani ten ale nebyl tak úplně objevný. Už před pár měsíci se vůz podařilo nafotit bez kamufláže v Číně a záhy se ukázalo, že odhaluje i facelift pro Evropu. A to je třeba dodat, že technické novinky nám ještě dříve představily uniklé specifikace - dnešní krok BMW tomu všemu prakticky jen dává oficiální razítko, opravdu.
Pro splnění zpravodajské povinnosti ale pochopitelně musíme všechny klíčové novinky znovu zrekapitulovat. Facelift, jak už samo slovo naznačuje, změnil v prvé řadě vzhled, ale velmi jemně. Máme-li být tentokrát vyčerpávající, pak zvenku se jedná hlavně o přední nárazník, který mu dodal prvky nikoli nepodobné těm, které známe z aktuální trojky. Modifikace se ale dočkaly také ledvinky resp. jejich chromované okraje a hlavní přední světlomety (za příplatek i výlučně s LED), vnější zpětná zrcátka nyní obsahují i boční blikače. Pozměněná je též vnitřní grafika zadních světel a co nám dosud poněkud unikalo - standardem je i linka na zadním nárazníku spojující mlhovky stejně jako obdobný prvek vepředu. Vizuální provedení se pak, znovu po vzoru dnešní řady 3 F30 bude lišit podle provedení Modern Line nebo Luxury Line, „sportovní linii” zde na rozdíl od trojky bude nadále tvořit pouze paket M.
Do interiéru jsme se dříve pořádně podívat nemohli, ale ono ani nebylo na co koukat - prošel změnou, která je sotva viditelná. Nový je pouze větší (4,2") displej palubního systému iDrive, na přání i s ovládáním pomocí dotykové plošky ve stylu smartphonů (a také Audi), stejný směrem se změnila též velikost některých odkládacích prostor. U verze Gran Turismo je pak možné počítat i s 60 litry prostoru pro zavazadla (nyní 500) navíc, a to pochopitelně díky úpravě vnitřního uspořádání zadních partií.
Další novinky jsou místy žádoucí, místy méně. Co auto velmi pravděpodobně funkčně poškodí je přechod všech dostupných motorů na plnění normy Euro 6, která začne platit příští rok. Papírové výkony stávajících zůstávají zachovány, ale to už se stalo v minulosti mnohokrát a autům to nikdy neprospělo jinak než z hlediska papírových emisí, ovladatelnost zpravidla trpěla. Nechceme ale předbíhat událostem, tohle se teprve uvidí. Vítanější změnou mohou být pro některé zákazníky menší novinky jako schopnost automatických převodovek samovolně vyřazovat na neutrál při nízké zátěži motoru (říká se tomu „coasting”, ale není to nic jiného než vyřazení třeba při jízdě z kopce), Proactive Driving Assistant, který dovede měnit nastavení tempomatu v závislosti na zjištěné aktuální nejvyšší povolené rychlosti a nebo funkce Eco Pro Route, která dokáže v případě volby navigace Professional lépe volit nejefektivnější cestu z hlediska spotřeby paliva.
Ryzích technických novinek je minimum a také ty už jsme párkrát zmiňovali, nyní je můžeme probrat alespoň trochu detailněji. Dostupnost a výkony provedení 520d, 525d, 530d, 535d, M550d, 520i, 528i a 535i se nemění, alespoň BMW o žádné novince nehovoří. Jen telegraficky zmiňuje posílení vrcholné 550i, jejíž přepracovaná pohonná jednotka s označením N63TUB44 nabídne výkon až 330 kW, tedy 450 koní při 5 500 ot./min a nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů v rozmezí od 2 000 do 4 500 otáček. Dynamiku ale neznáme, těmhle ořům patří v tiskové zprávě jedna věta a o mnoho více místa automobilka nevěnuje vylepšenému Active Hybridu s blíže neupřesněnými modifikacemi pohonné soustavy.
Větší prostor je věnován novému základu 518d, který znovu podle očekávání nabídne výkon nejvýše 105 kW (143 koní) z dvoulitrového turbodieselu, který se bude chlubit hlavně spotřebou ve výši 4,5 litru benzinu nafty na 100 km. Ani v případě této verze ale BMW nehovoří o dynamice, asi nestojí za řeč. Posledním přídavkem faceliftu je pak doplnění nabídky o verze 520d a 520d Touring xDrive, tedy skromné nafťáčky s pohonem všech kol.
Das ist alles, novinka by se do prodeje měla dostat zřejmě již v nejbližších týdnech s tím, že její reálné dodávky začnou na konci letošního léta. Změny v ceníku u většiny verzí neočekáváme, jestli podraží 550i a kolik bude stát 518d teprve uvidíme.
Kompletní galerie oficiálních fotografií BMW 5 F10 s faceliftem pro rok 2014
BMW 5 2014 - sedan
BMW 5 2014 - Touring
BMW 5 2014 - GT
První oficiální video BMW 5 F10 s faceliftem pro rok 2014
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 55 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 51 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:19 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan