Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 2014: české ceny faceliftu startují na oko pod milionem, reálně jsou vyšší
8.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za sedan 518d dáte nově 997 500 Kč, devět tisíc ale stojí příprava k odjezdu. To platí i pro kombi dražší o 65 tisíc a GT startující na 1,2 milionu Kč.
Modernizace pětkové řady rozhodně nepatří mezi ty rozsáhlé, přesto bychom pár výrazných novinek mohli zaznamenat. U modelu Gran Turismo totiž došlo k přepracování zádě, která nyní nabízí o 60 litrů extra objemu v zavazadlovém prostoru (celkem 500 l). Sedan a kombík jsou pak pro změnu nově k mání i s dvoulitrovým turbodieselem 18d naladěným na 143 koní, díky čemuž cena první karosářské verze startuje pod milionem. Jde však jen o teoretickou částku, ke které je třeba připočíst ještě transportní náklady a předprodejní servis ve výši devíti tisíc (platí u všech modelů pětkové řady včetně M5). Ve výsledku tak reálně začínáte počítat nad milionem.
Abychom vás ovšem při následném zhlédnutí oficiálních ceníků nemátli, budeme se držet částek bez této položky. To v případě BMW 518d ve verzi sedan znamená sumu 997 500 Kč, kombi je pak o 65 tisíc dražší. Startuje tedy na stejné částce 1 062 500 Kč, za jakou si již můžete pořídit sedan 520d disponující výkonem 184 koní. Ve všech případech je přitom standardem šestistupňová manuální převodovka a pohon zadních kol, verze xDrive vychází ve spojení s potentnější verzí motoru a osmistupňovým automatem ZF na 1 182 500 Kč (respektive na 1 247 500 Kč za kombík).
Ve výbavě přitom najdete 17palcová kola, látkové čalounění Diagonal, systém start/stop, filtr pevných částic, uvítací osvětlení, dešťový senzor a automatickou aktivaci bi-xenonových světel, kůží obšitý multifunkční volant, dvouzónovou klimatizaci, termoizolační skla, palubní počítač, audio systém BMW Professional, ovládání iDrive nebo dokonce pětiletý servis. Gran Turismo pak 17palcová kola mění za osmnáctky a černé obložení za stříbrné, přičemž se všemi motorizacemi pojí jen automat. Nejlevněji jej ovšem ve verzi 520d GT můžete pořídit za 1 237 500 Kč.
Vrcholným dieselovým modelem řady Gran Turismo je BMW 535d GT xDrive, jehož 313 koní vychází na 1 727 500 Kč, po stránce benzinové pak nabídku uzavírá verze 550i GT xDrive za 2 110 000 Kč. V takovém případě však již dostanete 450 koní, které přinášejí nejvyšší rychlost 250 km/h a sprint z klidu na stovku lehce nad pět sekund. Rychlejší tak můžete být pouze se sedanem a kombíkem M550d, které nabízejí 381 dieselových koní a zrychlení 0-100 km/h pod 5 sekund. Platit za ně ale budete 2 107 500 Kč, respektive 2 172 500 Kč.
Méně praktickou karosářskou verzi pak navíc ještě můžete ozdobit znakem M5, kdy standardem se v takové chvíli stává nadvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec produkující 560 koní. Stovku tak zvládnete za 4,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 250 km/h. Standardem je přitom metalický lak, 19palcová kola, kožené čalounění Merino, adaptivní tlumiče a světlomety, přední a zadní parkovací asistent nebo head-up displej. Platit ovšem v takovém případě budete 2 640 000 Kč.
Samozřejmě, i v případě BMW M5 můžete sáhnout po celé řadě příplatků, které zahrnují třeba příjem televizního signálu, kamerový paket Surround View či navigaci - tu má totiž ve standardu pouze jediný model, a to hybridní BMW ActiveHybrid 5 za 1 635 000 Kč. Více o doplňcích či cenách modelů jako 520i nebo 528i vám pak prozradí oficiální ceníky, které lze z oficiálních stránek stáhnout pro verzi sedan (PDF 350 kB) a provedení kombi (PDF 319 kB) i pro nejmohutnější Gran Turismo (PDF 252 kB).
BMW 5 2014 - sedan
BMW 5 2014 - Touring
BMW 5 2014 - GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je zapomenuté off-roadové monstrum Peugeotu. Dakar chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva