Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 4 Coupe F32 2013: nový „fýrer” oficiálně a s detaily
5.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen pár hodin po úniků obrázků nového „konceptu” čtyřky BMW nezaváhalo a vypustilo kompletní příděl fotografií i tiskovou zprávu.
Dnešní výskyt továrních obrázků nového konceptu BMW 4 Coupe na internetu nebyl tak docela náhodný. První záběry se dostaly mimo kontrolu mnichovské značky jen pár hodin předtím, než je (zřejmě) plánovala oficiálně zveřejnit, což se právě teď odpoledne skutečně stalo. K dispozici tak máme nejen kompletní sadu fotografií, ale také některá technická fakta.
Veřejná světová premiéra „studie“ by měla proběhnout za necelý měsíc v Detroitu, BMW si proto nechce vystřílet kompletní data hned napoprvé, něco ale přeci jen víme. Firma prozradila, že čtyřka měří na délku 4 641 mm, a to znamená, že oproti svému předchůdci narostla jen o 29 mm. Rozvor činí 2 810 mm, cože je o rovných 50 mm více, než u současné trojky Coupe či Cabrio.
Konstruktéři se také postarali o poněkud širší stopu. Rozchod přední nápravy byl zvětšen o 45 mm (na celkových 1 545 mm) a zadní dokonce o 80 mm (1 593 mm). V zájmu dalšího, optického vylepšení celkového postoje na silnici je nová řada 4 široká 1 826 mm (+ 44 mm) a o 16 mm nižší - auto má teď na výšku 1 362 mm.
BMW v oficiální tiskové zprávě tvrdí, že čtyřka má být „následníkem řady 6 a řady 8“ a nové označení ji má „jasněji odlišit od BMW řady 3“ - s německou výslovností řady čtyři neboli 4er v Mnichově problém očividNě nemají. Při návrhu designu měly být rozhodujícím faktorem charakteristické proporce definované krátkým předním převisem, dlouhou přední kapotou a rozvorem a kabinou posunutou co možná nejvíce dozadu. Koncept dostal světla LED a dvacetipalcová kola, která se možná objeví v sérii, a ve srovnání s produkčním autem tipujeme, že podvozek byl pro efekt nepatrně snížen.
Kabina potažená kombinací černé a hnědé kůže a alcantary ve stejném odstínu se na tříramenném volantu chlubí logem BMW Individual, poněkud překvapivé je pak použití šestistupňové manuální převodovky. Odmyslete si splétané řemínky kůže použité na dozdobení sedadel a držáků nápojů a máte před sebou prakticky definitivní pohonu hotového vozu.






































Novinka je pouze o necelé tři centimetry delší, než končící trojka kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Nejnovější články
Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
před 3 hodinamiVolvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
před 5 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 6 hodinamiMajitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
včeraData servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva