Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 4 Cabrio 2014 oficiálně odhaleno, je o 300 kg těžší než kupé
13.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový kabriolet řady 4 sází na tatáž řešení jako trojkový předchůdce, včetně výrazné nadváhy. Manuál ale nabídne ke všem motorům.
V automobilové žurnalistice dříve existovala odhalení překvapivá a odhalení nepřekvapivá. Dnes se ovšem, až na nepatrné výjimky, můžeme bavit jen o odhaleních nepřekvapivých a velmi nepřekvapivých, přičemž to dnešní patří mezi výspu těch druhých. BMW už v červnu představilo nové čtyřkové kupé a i bez znalosti čehokoli dalšího bylo jasné, že se z něj brzy stane také čtyřkový kabriolet. Pro pochybující tu případné byly špionážní fotky prakticky nemaskovaných aut, pro lidi bez fantazie neoficiální ilustrace a pro nevěřící Tomáše pak nakonec i únik oficiálního katalogu.
Nové čtyřkové Cabrio prostě není ničím neznámým, tím vás ale nechceme odradit od čtení následujících řádek. BMW totiž vůz právě dnes kompletně představilo a pár zajímavých informací se v jeho tiskových materiálech najde - třeba o řešení střechy, hmotnosti, dynamice, dostupných verzích nebo nakonec i cenách. Tak si to všechno pojďme projít.



Začneme-li u „kabrioletového specifika” číslo jedna, tedy střechy, pak je třeba nejprve říci, že se automobilka podržela kdysi módního trendu plechových střech a i z nového kabrioletu udělala spíše kupé-kabriolet. Podle nás to nejšťastnější řešení není, neboť vozu přidává citelné kvantum hmotnosti, navíc v dost nevhodných místech (buď v nejvyšším nebo skoro nejzazším bodě karoserie), o eleganci auta v případě natažené (vyskládané?) střechy je navíc možné s úspěchem pochybovat. O čem ale pochybovat možné není, je každodenní praktičnost takového řešení - plechovou střechu vám těžko rozřežou nožem, stejně tak hůře propustí do interiéru okolní zimu.
BMW se navíc chlubí tím, jak tomuto řešení mezigeneračně pomohlo, když jeho vnitřní uspořádání snižuje vnitřní hluk o citelné 2 decibely. Střechu je navíc možné natahovat za jízdy, což u pevných řešení není zcela obvyklé, třebaže to platí jen do 18 km/h. Samotné stažení pak proběhne za 20 sekund. Nebyla by to německá automobilka, kdyby od svých „prémiových konkurentů” něco neobšlehla, a tak asi nepřekvapí, že BMW pro svou skalpovanou čtyřku nabízí jakousi obdobu „vzduchové šály” od Mercedesu, tedy možnost proudění teplého vzduchu na váš krk z konstrukce sedadel při jízdě se staženou střechou.
Z dalších zajímavostí můžeme zmínit, že v zavřené stavu má součinitel aerodynamického odporu karoserie hodnotu 0,28, v otevřeném 0,33, což jsou solidní čísla, v obou případech znovu lepší než dříve. Zavazadelník se pak mezigeneračně zvětšil o 20 litrů a nabízí buď 370 litrů (střecha nahoře) nebo 220 litrů (střecha dole) pro golfové hole a spol. Pro pořádek pak ještě dodáme rozměry vozu, které činí 4 638 mm na délku, 1 825 mm na šířku a 1 384 mm na výšku, rozvor náprav má hodnotu 2 810 mm. Překvapí někoho, že je 26 mm delší, o 43 mm širší a má o 50 mm větší rozvor než dosavadní generace? Asi ne.
Přesuneme-li se od rozměrů k hmotnostem, pak nás čeká černá minutka, neboť vůz podobně jako dosud připomene Otesánka. Oproti na pohled podobně vyhlížejícímu kupé je přibližně o 300 kilogramů těžší, což je ohromný, více než 20procentní rozdíl. Z dostupných verzí, kterými pro začátek budou 420d, 428i a 435i, tak budou první dvě jmenované vážit 1 755 kilogramů, jediná šestiválcová pak 1 815 kilogramů. A to je třeba dodat, že se jedná o holé základy s manuálními převodovkami a pohony zadních kol. Dostat hmotnost takového 435i xDrive s automatem a pár příplatky k dvoutunové hranici jistě nebude těžké...
Tím už jsme okusili specifikace jednotlivých verzí, které překvapí už svobodou volby. Předchozí generace 335i Cabrio E93 se vyznačovala mj. tím, že byla k mání pouze s automatem, tohle ale BMW - v rozporu s aktuálními obecnými i vlastními trendy - kupodivu mění. Všechny varianty čtyřkového kabrioletu jsou tak k mání s šestistupňovými, přímo řazenými převodovkami, automaty jsou k dispozici jen za příplatek. Všechna následující data tak odpovídají verzím s manuálem a pohonem zadních kol, čtyřkolky budou rovněž dostupné na přání, i když zprvu (od března 2014) jen pro verzi 428i Cabrio.
Základní 420d Cabrio k tomuto přidává svých 184 koní, které znamenají akceleraci na stovku za 8,2 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Hodnota kombinované spotřeby je typicky bavorská, takže značně optimistická - 5,1 litru nafty na 100 km.
Výše postavená 428i Cabrio vrhá do hry 245 koní výkonu, s nimiž zdolá stovku za 6,2 sekundy a rozjede se už na elektronicky omezenou maximálku 250 km/h. Normovaná spotřeba paliva v tomto případě činí rovných 7 litrů benzinu na 100 km.
Vrcholná a prozatím poslední verze 435i Cabrio má pod kapotou očekávatelných 306 koní, díky nimž pokoří stovku za 5,6 sekundy a pochopitelně i ona jede jen 250 km/h, neboť dále ji nepustí omezovač. Kombinovaná spotřeba paliva má u jediného šestiválce v nabídce podobu 8,1 litru na 100 km.
K více či méně obchodním informacím pak se sluší uvést, že také tohle BMW bude k mání v provedeních Modern, Luxury Sport a M Sport dobře známých už z jiných trojek a čtyřek nebo i bavorských aut obecně. Zajímají-li vás ceny, bude nejlépší, když si projdete ceník kupé a do ruky vezmete kalkulačku. České ceny sice zaím neznáme, v Německu ale kabriolet startuje na 46 300 Eur a je tedy o 7 100 Eur dražší než kupé. Přičtením částky okolo 185 tisíc Kč (rozdíly nejsou dokonale stejné u všech motorizací, nicméně jsou velmi podobné) se tak dostanete k téměř přesné částce, na kterou přijde otevřená verze u nás. K mání by měla být od nového roku s prvními dodávkami v březnu 2014, veřejný debut si odbude příští měsíc na autosalonu v Los Angeles.
Kompletní galerie oficiálních fotografií BMW 4 Cabrio F33
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
- Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out včera 16:54
Nejnovější články
Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
před 3 hodinamiVolvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
před 5 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 6 hodinamiMajitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
včeraData servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva