Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 4 2017: čtyřka má po faceliftu, je podobně neviditelný jako u trojky
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na odhalení modernizace řady 4 budete potřebovat návod. V motorovém prostoru je ale vše při starém, podvozek má být komunikativnější.
Facelift BMW řady 3 proběhl již takřka před dvěma lety. Je překvapivé, že mnichovská automobilka potřebovala tak dlouhou dobu k modernizaci spřízněné řady 4, zvláště jde o jeden z těch faceliftů, k jehož odhalení budete potřebovat podrobný návod. Navíc se jedná spíše o kosmetické změny než o cokoliv jiného. Na druhou stranu, kupé F32 bylo odhaleno později, ve Frankfurtu v roce 2013, modernizace tak přichází lehce za polovinou životního cyklu, jak bývá obvyklé.
Jak jsme naznačili výše, vizuální změny jsou takřka nepostřehnutelné. Nové jsou čelní LEDky, mlhovky a koncové lampy, které sice mají shodný tvar jako dříve, jejich grafika je však odlišná. Mimo to došlo k přeprofilování vstupů vzduchu v čelním nárazníku, poladěn byl i ten zadní. Paleta barev se rozšířila o odstíny Snapper Rocks Blue a Sunset Orange, dále zde máme nový design 18- a 19palcových litých kol.
Podobně minimalistická je také proměna interiéru, kam se nastěhoval nový volant, hliníkové a chromové dekorační prvky či dvojité prošívání potahu palubní desky. Dále můžeme zmínit modernizaci multimediálního systému, za příplatek je tu pak i Multifunctional Instrument Display. Tedy obdoba virtuálního kokpitu Audi, jenž umožňuje řidičům volbu různorodé vizualizace.
Podvozek dostal tužší zavěšení z variant Coupe a Gran Coupe. Podle BMW tím dostáváme „sportovnější ovladatelnost bez ztráty jízdního komfortu“. Dále mají všechny modely profitovat z komunikativnějšího řízení, v případě verzí M4 Coupe a Convertible lze zmínit ještě zařazení LEDkových světlometů do standardní výbavy.
Tím nám ale modernizace končí, ostatní technika se nemění. I nadále lze tedy vybírat mezi přeplňovanými čtyřválci a šestiválci, jež svým výkonem pokrývají pásmo od 150 do 326 koní. Standardem je vždy pohon zadních kol, až na výjimku v podobě verze 435d, která systémem xDrive disponuje v základu. Pro zbytek řady je za příplatek.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného BMW 4 2017






































































































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nejnovější články
Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 46 minutamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 2 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včeraZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva