Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 328 Hommage: novodobá pocta bavorské legendě
21.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od představení slavného BMW 328 letos uplyne plných 75 let. BMW při té příležitosti představilo novodobou interpretaci s přídomkem Hommage.
Zdá se, že pro tento víkend máme o zábavu postaráno. U břehů italského jezera Como se totiž koná tradiční soutěž elegance spojená s jménem luxusního hotelu Villa d'Este (neplést se stejně pojmenovanou, u nás zřejmě známější kulturní památkou v Tivoli). Ano, máme na mysli Concorso d'Eleganza Villa d'Este, jak zní název celé akce v italštině, kde se tradičně představuje řada automobilových skvostů minulosti, současnosti a někdy i budoucnosti. Vzhledem k zaměření našeho magazínu nás zajímají především poslední dvě zmíněné skupiny a i mezi nimi se letos objeví několik atraktivních vozů. Den před začátkem akce bylo odhaleno jedinečné Ferrari Superamerica 45 a jen těsně před ní Aston Vantage V12 s kabátkem od Zagata. Dnes vám můžeme představit třetí aktuální zajímavost, byť je už svým jménem svázána s modelem starým tři čtvrtě století - BMW 328 Hommage.
Pokud vám vůz na první pohled něco připomíná, ale původní BMW 328 jste nikdy neviděli, nejde o chybu v Matrixu. Dnešní 328 Hommage totiž není tak docela nové auto, jde o přepracovaný koncept Vision ConnectedDrive, který automobilka představila letos na autosalonu v Ženevě. Základní pojetí obou vozů je tak v podstatě totožné, Hommage se ale proti ženevskému konceptu vyznačuje řadou menších odlišností, jenž odkazují na původní 328. Nepřehlédnutelné jsou především úzké, vertikálně orientované přední ledvinky, které si na dnešních BMW v této podobě místo již nenacházejí. Výrazným odkazem jsou i kožené řemínky na přední kapotě a design kol z lehkých slitin. Také absence dveří i subtilní čelní sklo s vybráním ve svém středu se snaží připomenout letošního jubilanta.
Hommage se tak jako původní 328 i novodobý koncept Vision ConnectedDrive snaží zůstat maximálně lehkým vozem, a tak je většina jeho viditelných částí vyrobena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP), který je lehčí a pevnější než hliník. Výsledkem je pohotovostní hmotnost pouhých 780 kilogramů, která vozu kombinaci s relativně umírněným, níže specifikovaným motorem, dodá jistě ohromující dynamiku.
Také interiér působí velmi lehkým dojmem, není v něm prakticky nic. Krom minimalistické přístrojové desky uvnitř najdeme jen dvojici „budíků” (v tomto případě skoro doslova...) a opět řadu výjimečných materiálů - zejména karbon, hliník a kůži.
Pod kapotou se kupodivu nenachází žádný tříválcový diesel, elektromotor, hybridní soustava nebo cokoli podobného. Za přední nápravou si našel místo klasický třílitrový, atmosféricky plněný zážehový řadový šestiválec, tedy motor, který k BMW patří stejně jeho modro-bílá vrtule v jeho logu. Automobilka nezveřejnila žádné další detaily o motoru samém ani o tom, co ve spojení se zbytkem vozu dokáže, a tak si můžeme jen postesknout, že právě tento motor bude postupně zcela vyřazen z nabídky BMW pro jednotlivé modely a nahradí jej přeplňovaný čtyřválec N20. Alespoň že se jakožto typ se světem loučí v novodobé inkarnaci modelu, který se významně podílel na tvorbě jeho skvělé pověsti.
Další detaily této specialitky můžete navnímat z rozsáhlé fotogalerie, kterou přikládáme. Najdete v ní i téměř 30 snímků původní 328 v několika provedeních na dobových fotografiích i novějších záběrech. Pokud odhalíte další detaily, kterými se lidé od BMW nechali inspirovat při tvorbě 328 Hommage, budeme rádi, když na ně upozorníte v diskuzi.
BMW 328 Hommage 2011
Video se studií 328 Hommage
Původní BMW 328 z třicátých let minulého století
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva