Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3 GT 2016: facelift přinesl nová světla či materiály, tříválec chybí
1.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace verze Gran Turismo jde ve stopách regulérní řady 3. Venkovní změny jsou minimální, více se upravovalo v kabině a pod kapotou.
Facelift regulérního BMW řady 3 jsme si mohli představit již před více než rokem. Po tu dobu se přitom nadále prodávala verze GT ve stejném provedení, v jakém přišla v roce 2013 na svět. Modernizace tohoto vozu tedy přichází přesně po třech letech, což plně odpovídá stávajícím automobilovým trendům. Jak se pak asi dalo čekat, také u varianty Gran Turismo změny zvenčí víceméně nepoznáte, aniž byste dosavadní a nový vůz postavili vedle sebe.
V rámci exteriéru jsou novinkou víceméně jen nové světlomety, které počítají s LED-technikou. Další, ovšem již velmi jemné, modifikace byly provedeny u předního a zadního nárazníku u běžných variant, verze s paketem M Sport se v tomto ohledu nemění vůbec. Profitovat ovšem mohou z nového laku Estoril Blue, který si můžete prohlédnout v rozsáhlejší fotogalerii.
Kromě toho se paleta barev rozrostla o dva další metalické odstíny, zmínit můžeme také tři nové designy litých kol. Tím jsme však se zevnějškem hotovi, pročež zamíříme do kabiny. Ta odpovídá zejména na kritiku týkající se kvality lepšími materiály a celou řadou doplňků, mezi nimiž nechybí chromové obroučky ovládacích prvků nebo dřevěné dekory.
Modernizací prošla také tlačítka či displeje, obdobně je na tom i multimediální systém. Opomenout nesmíme ještě nové vzory čalounění, tím jsme ovšem s kabinou hotovi. Se samotnou architekturou hnuto nebylo, nadále lze tedy počítat s větším prostorem pro hlavu, rozvorem nataženým o 110 milimetrů či zavazadelníkem, který pobere 520 až 1 600 litrů.
Pod kapotou lze u variant 320i a 330i počítat s dvoulitrovým čtyřválcem, který dává k dobru 184 nebo 252 koní. Verze 340i již profituje z třílitrového šestiválce naladěného na 326 koní, tím nám ovšem selekce benzinových jednotek končí. Pouze nejslabší model má přitom standardně ve vínku šestistupňový manuál, ten je však možné nahradit osmistupňovým automatem. Benzinový tříválec 1,5 se u GT do nabídky - na rozdíl od sedanu - s faceliftem nedostal.
Zamířit můžeme k dieselům, které svými výkony pokrývají škálu od 150 do 313 koní. Novým modelem je verze 325d s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 224 koní, které standardně přenáší opětovně automat ZF. Jedinými verzemi s manuálem mezi „producenty sazí“ jsou pak varianty 318d a 320d, také v jejich případě je však k dispozici automatická skříň.
Dále lze zmínit, že veškeré pohonné jednotky počítají ve standardu s pohonem zadních kol, ten je však možné nahradit systémem xDrive. Jedinou výjimkou je model 335d, který má pohon všech kol ve standardu. Celkově lze tak u faceliftovaného BMW 3 GT vybírat z 18 konfigurací motorů, převodovek a pohonů.
Dodat lze jen tolik, že dále mají zákazníci k dispozici tři linie výbavy Sport Line, Luxury Line a M Sport. Ve standardu pak mohou počítat třeba s automatickou klimatizací, startovacím tlačítkem, šesti airbagy, zmiňovanými LEDkami nebo audio systémem s portem na USB a rozhráním Bluetooth.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného BMW 3 GT




























































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejčtenější články
Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025Majitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva