Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3 F30: premiéra 14. října a přísná šestiválcová dieta
1.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po srpnovém úniku fotek známe kontury nového BMW řady 3 vcelku přesně. Teď se rozjasňuje i v motorovém prostoru a kolem data příchodu na trh.
Po neplánovaném odhalení podoby nové řady 3, které podle chybějícího maskování patrně vzniklo při pořizování oficiálních fotek nebo natáčení propagačního videa, se tak nějak počítalo s tím, že BMW nebude dělat zbytečné tajnosti a novou trojku představí na autosalonu ve Frankfurtu. Však výroba současného BMW 3 E90 (tedy sedanu) skončí již v říjnu a řada zákazníků jistě netrpělivě očekává jeho nástupce. Jenže ve Frankfurtu se nic nestalo. V Mnichově patrně usoudili, že rozmělnění pozornosti mezi nejvýznamnější značky jim za to nestojí a datum světové premiéry stanovili na 14. října.
Datum prezentace vypátral německý Autobild, jehož zdroj uvnitř automobilky rovněž zjistil pár podrobností týkajících se pohonných jednotek. Jak se dalo očekávat a co tradiční příznivce BMW nepotěší, trojka byla podrobena přísné šestiválcové dietě. Ne snad, že by se pod kapotou F30 neměly objevit vůbec, ale určitě nelze počítat s atmosféricky plněnými R6 a ani masivním nasazením těch přeplňovaných. Po odepsání atmosférického řadového šestiválce se ke slovu dostává hlavně přeplňovaný čtyřválec N20, a až trojka benzinový R6 dostane, pak jedině s turbodmychadlem.
Základem se stane přeplňovaná šestnáctistovka známá také z nové jedničky. Pod označením 316i bude mít 136 koní a 220 Nm a nad ní bude stát dvoulitr typu 320i s výkonem 184 koní a 270 Nm. I když je mezi těmito modely pořád prostor pro verzi 318i s agregátem 1,6 naladěným na 170 koní a 250 Nm, informátor jej nepotvrdil, což ovšem neznamená, že nebude. Pak se počítá s návratem označení 328i (v USA stále používaného), ale protože se atmosférická R6 nekoná, budou se muset zákazníci uspokojit s dvoulitrem z X1 nebo Z4 naladěného na 245 koní a 350 newtonmetrů. Na vrcholu benzínových motorů stane řadový šestiválec v 335i s výkonem 306 koní a 400 Nm, ačkoli nelze vyloučit, že by mohl být naladěn na 326 koní, které BMW nabízelo v rámci balíčku Performance. Mimo M3 bude nejsilnější benzínovou trojkou Active Hybrid, jež by měla dostat techniku nové hybridní pětky - tedy dvakrát přeplňovaný třílitr (306 k) s elektromotorem (55 k) o celkovém výkonu 335 koní.
Základ dieselů bude postaven na dvoulitrovém čtyřválci v několika výkonových variantách. Stačí se podívat na novu jedničku a nebo aktualizovanou pětku a je zřejmé jakých. Klientela si bude moci vybrat 116, 143, 184 nebo 218 koní s označením 316d, 318d, 320d a 323d. Ano, i dvě stě naftových koní zůstane vyhrazeno čtyřválci, opét jako v případě řady 5.
Naftový šestiválec v nabídce velmi pravděpodobně zůstane, pikantní ovšem je, že ani ten zatím nebyl žádným zdrojem pro výrobu potvrzen a pro BMW tak minimálně nepředstavuje prioritu. Jakmile se objeví, měl by mít 258 nebo 313 koní, podle toho, jestli dáte přednost modelu 330d nebo 335d. Vyloučit nelze ani model typu 340d nebo 350d, který by byl vybaven třikrát přeplňovaným třílitrovým dieselem potvrzeným pro pětku a který by mohl mít označení M340d, M350d.
Připravovanému BMW M3 F80 jsme se věnovali již v samostatném článku, takže si pouze připomeneme, že se spekuluje o jeho uspořádání (V6 vs. R6), ale ne přeplňování, které se zdá být hotovou věcí, jakkoli poslední špionážní video není zcela jednoznačné. Nejsilnější model ovšem dorazí výrazně později než zbytek modelů.
Sériová výroba F30 by po říjnové premiéře měla začít v listopadu v závodech BMW v Mnichově a Regensburgu, a to zprvu jen ve výkonnějších verzích (328i, 335i, 320d a 323d). Zbylé zmíněné varianty se dostanou do produkce v prvních měsících roku 2012, veřejná premiéra pak novou 3er zřejmě čeká až na březnovém autosalonu v Ženevě. K prvním zákazníkům by se ale měla dostat hned po jeho skončení, což přibližně odpovídá i době zahájení výroby - obvykle trvá přibližně tři měsíce po spuštění výrobních linek, než automobilka začne dodávat vozy prvním koncovým zákazníkům, do té doby zásobuje hlavně svá lokální zastoupení a dealery. Zájemce o trojkovou řadu tak čeká ještě poměrně dlouhý půst, a to ani nehovoříme o těch, kteří by si ji chtěli pořídit s pohonem všech kol xDrive. Ten se má dostat do nabídky mnichovské automobilky až na podzim roku 2012...








Podobu nové trojky známe, u motorizací nás už také asi nic nepřekvapí. Otázkou je, na co čeká BMW?
Zdroje: Autobild, F30Post
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle