Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická
2.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro BMW neexistuje důležitější model než řada 3. Generace G20 tedy poklesne na hmotnosti a přijde s dotykovým ovládáním či plejádou hybridů.
Poslední modernizace modelů BMW nebyly zvenčí zrovna patrné. Nová řada 7 je až příliš podobná svému předchůdci, v případě faceliftu řady 3 pak dokonce budete potřebovat návod, abyste veškeré změny našli. Tento přístup sice má mnohé zastánce, zároveň však automobilka musí počítat i se zástupy kritiků, kteří jsou navíc daleko více slyšet. Do budoucna bychom se tedy měli dočkat změn, které budou poprvé prezentovány na příští řadě 3. Ta se ukáže v roce 2018 s kódovým označením G20, přičemž její stylizace se od stávajícího provedení má diametrálně lišit.
A nebude to případ jen nové řady 3. Design budoucích BMW by totiž neměl být tak uniformní jako dnes, kdy kupříkladu řada 5 a řada 7 jsou si navzájem velmi podobné. Za vším přitom budou stát hlavně nové technologie světlometů, které dají návrhářům více svobody. Zatímco vpředu bude možné hledat LEDky či laserová světla, vzadu se ukážou organické diody. S těmi jako první vyrukovala limitovaná edice M4 GTS, naplno je ovšem do série přiveze nová řada 5.
Trojka se prozatím bez OLEDek bude muset obejít, přičemž vůči svému sourozenci získá na hranách, jež jí mají propůjčit více vizuální sportovnosti. Řada 5 bude oproti tomu stavět na oblinách, jenž mají zdůraznit celkovou eleganci. Zároveň přitom upustí od rozměrných čelních ledvinek, které budou pro změnu vyhrazeny pouze velkému BMW 7. Tím máme tedy důkladně zmapované ony designové nuance, soustředit se tak již opět můžeme pouze na řadu 3, která je pro značku nejdůležitějším modelem, neboť tvoří 24 procent všech registrací.
Finální design tohoto modelu by měl být odsouhlasen na konci listopadu, přičemž v rámci poměru bočního prosklení a karoserie je jako vzor brána generace E30 z osmdesátých let minulého století. Zatímco tento model byl jaksepatří úzký, novinka dozná vůči stávajícímu provedení dalšího rozšíření, za čímž stojí řada 2. Ta by navíc měla být k mání i ve verzi Gran Coupe, které se Trojce přiblíží ještě více. Společně s BMW 4 Gran Coupe má navíc stát za odlivem zákazníků od modelu 3 GT, který se tak nejspíše již nedočká nástupce.
Hrana začíná zvonit rovněž kombíku Touring, který je víceméně žádán pouze v Evropě. Jelikož navíc pro zákazníky toužící po velkém vnitřním prostoru je tu dvojice 2 Active Tourer/Gran Tourer, je možné, že pro tuto karosářskou variantu bude příští generace tou poslední. Vše ale samozřejmě bude záviset na poptávce a vývoji trhu, pročež nakonec může dojít ke zcela opačnému rozhodnutí. To jsme ale již na poli ryzích spekulací, proto rychle zpátky do očekávané reality.
Stejně jako nové řady 5 a 7 bude i příští BMW 3 postaveno na modulární platformě CLAR, která umožňuje velkou flexibilitu v rámci využití celé řady materiálů. Zároveň se vyznačuje velkou pevností a nízkou hmotností, přičemž navíc umožňuje osazení nejen benzinových a dieselových agregátů, ale také palivových článků a hybridního či plně elektrického ústrojí. Kvůli této variabilitě přitom BMW přišlo s tzv. plochým modulem umožňujícím zástavbu baterií do podlahy.
Zatímco hybridy je možné očekávat prakticky okamžitě při uvedení, na plně elektrické modely s bateriemi o kapacitě od 75 do 90 kWh si budeme muset počkat do roku 2020. O pět let později by pak měl dorazit vodíkový model, přičemž všechny tyto varianty budou stejně jako základní trojka spoléhat na 48voltový elektrický systém. Dále výčet technologií zahrnuje aktivní stabilizátory, progresivní zadní nápravu nebo aktivní systém řízení.
Dorazit má rovněž asistenční sytém Traffic Jam Assistant, s jehož pomocí bude možné při rychlostech do 60 km/h autonomně měnit jízdní pruhy. Řidič by přitom již neměl být plně v pozoru, ale bude mu umožněno dokonce i sledování jiných aktivit než jen vozovky. Samozřejmostí je pak automatické parkování na dálku, uvnitř lze pro změnu očekávat ovládání za pomoci gest. Je tedy evidentní, že v případě nové řady 3 nehodlá BMW ponechat nic náhodě - jak novinky přijmou zákazníci, ukáže až čas...
Příští generace BMW řady 3 bude částečně ovlivněna verzí E30 z osmdesátých let minulého století
Vůči stávajícímu provedení se dočkáme výraznějšího odklonu
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva