Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3.0 CSL Hommage je venku, jako pocta Batmobilu z Mnichova
23.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+video) Další „Hommage” od BMW má po premiéře. Nejsme si ale jisti, zda neuctívá až příliš věcí najednou.
BMW písmena CSL, tedy Coupe Sport Leichtbau (lehké sportovní kupé, řekněme) nepoužívá v názvech modelů zrovna často. Ostatně, dostalo se s nimi do podobné pasti jako v případě legendární M1 - stala se díky tomu, co se za nimi skrývalo, tak uctívanými, že je velmi těžké vytvořit cokoli nového, co je bude seriozně reprezentovat. A tak obvykle raději nedělá nic.
Když po nich sáhlo naposledy, vznikla z toho skvělá M3 CSL, která se už pár let po svém zrodu stala takovou legendou, že se již dnes prodává podstatně dráže než jako nová. Zkratka CSL má ale původ v jiném voze, který je také mimořádně slavný - říkal si prostě 3.0 CSL a má své kořeny v modelu E9 CS.
Jeho silniční verze se čas od času objeví na prodej s adekvátní cenovkou, možná ještě více slávy mu ale vydobylo závodní provedení, které si díky svému výraznému bodykitu vysloužilo přezdívku Batmobil. A právě jemu se Mnichov rozhodl uklonit na letošním Concorso d'Eleganza Villa d'Este vozem nazvaným BMW 3.0 CLS Hommag, jehož odhalení minulý týden avizoval první fotkou.
Slovo „hommage” znamená pocta, soudě podle některých ohlasů by si jej ale někteří mohli mylně vykládat jako „humáč”. Automobilka se sice snaží vzdát hold původnímu „Batmobilu” a v některých ohledech se ji to i daří, takový profil vozu evokuje originál velmi zdařile. Ale co příď, která více než staré CSL připomíná koncept Vision Future Luxury nebo dílčí detaily, které připomínají spíše hybridní i8? Nejsme z tohoto auta vyloženě zklamaní, máme ale za to, že tato pocta je trochu umělá a snaží se spojit dohromady více stylů, než je zdrávo. K vlastní škodě.
Šéfdesignér BMW Karim Habib si to pochopitelně nemyslí, jakkoli jeho slova o tom, že „některé paralely s původním modelem nejsou na první pohled zřejmé” naznačují jeho vlastní nejistotu nad tím, čemu u roztočené vrtule vlastně vdechli život. Bez ohledu na to vás ale můžeme zpravit o tom, že vůz by se - krom specifického designu, který můžete sami prozkoumat - měl vyznačovat i opravdu lehkou stavbou díky širokému použití karbonových vláken. A není to pochopitelně jediný znak moderny - LED-světla, pokročilá aerodynamika nebo 21" kola jsou dalšími z nich.
V případě zbylé techniky vám ale mnoho nepovíme. Koncept, který by mohl být i značně „technický” a třeba alespoň zajímavě lehký, je prostě hlavně designový a automobilka hovoří pouze o tom, že jej pohání šestiválcový motor s „eBoostem”, což si v tuto chvíli nejsme jisti, zda je elektrické přeplňování nebo hybridní pohon. Tak či onak to na tomto autě, bohužel, není tím hlavním aspektem, a tak neznáme ani dynamiku či jiné podobné parametry.
Podívat se ovšem můžeme do interiéru, který je dokonale minimalistický. Zjevné je z něj, že vůz nepoužívá manuální, ale automatickou převodovku a volant má skutečně jak z Batmobilu, ovšem toho filmového. Zbytek je „skoro nic” - palubka, co přehlédnete, přístrojovka, kterou přehlédnete též, trocha plastu, kůže, dřeva, trikolóra... Jistě zajímavé řešení, ale hlavně svým minimalismem.
Posuďte tedy hlavně sami, jak moc se vám tento vůz zamlouvá. Jak už asi tušíte, stejně jako „jiné homáže”, ani tato není náznakem budoucího produkčního modelu. Je to prostě pocta...
Nemáme pocit, že by se BMW 3.0 CSL Hommage nějak mimořádně povedlo, ale třeba to uvidíte jinak
Původní 3.0 CSL si můžete prohlédnout třeba na těchto fotkách po boku novodobé závodní Z4 GTLM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva