Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 218i dostalo jako první tříválec, je to další hřebík do rakve bavorských tradic
12.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový základ řady 2 dostal 136 koní, se kterými dá stovku za 8,8 s. Stalo se tak potichu, bez oslavných fanfár.
Pokud patříte mezi ortodoxní zastánce mnichovské automobilky, pak posledních pár let asi hodně třeštíte oči. BMW totiž dělá řadu kroků, díky kterým by mohlo oslovit daleko širší klientelu. Na tom by nebylo nic špatného, pokud by ale souběžně nekašlalo na tu, která ji byla dekády věrná. Jistě, máme tu třeba takové BMW M4 Coupe, ani tento či jiné vrcholné modely se ale neubránily posunu směrem, který klientele toužící po co možná nejryzejším sportovním autě nemůže být po chuti. A to jsou absolutní vrcholy nabídky.
V její spodní části se naopak začínají množit modely, které možná zaujmou nízkou cenou i spotřebou, ovšem úsměv na rtech vám budou vykouzlovat velmi složitě. Jedním z nich je BMW 218i Coupe, které se od března příštího roku stane novým základním modelem dvojkové řady. Důvod lze přitom hledat pod kapotou, kde trůní 1,5litrový přeplňovaný tříválec. Tedy pohonná jednotka, která se k prémiové zadokolce hodí stejně jako třeba mikina k převzetí státního vyznamenání.
Žijeme ovšem v době downsizingové a BMW ji zjevě nechce vzdorovat. Nepřekvapí etdy, až se tento agregát nastěhuje nejen do řady 1, ale také pod kapotu trojky a případně i pětky. Prozatím se ovšem věnujme jen modelu 218i, u kterého lze počítat s výkonem 136 koní a točivým momentem 220 Nm, který je dostupný již při 1 250 otáčkách. V kombinaci s manuálem vůz zdolá stovku za 8,8 sekundy, s automatem je pak překvapivě o desetinu sekundy pomalejší.
Nejde samozřejmě o žádné světoborné hodnoty, neboť kupříkladu v porovnání s modelem 220i, jehož dvoulitrový čtyřválec produkuje 184 koní, jde o časy pomalejší o 1,8 sekundy. Na druhou stranu lze však počítat s nižší cenou, která by k značce měla přivábit novou klientelu (konkrétní částka nebyla stanovena, rozhodně však nepřevýší sumu 806 000 Kč, za níž je k mání BMW 220i Coupe). Mimo to pak v mnoha zemích západní Evropy bude nižší i daňové zatížení spojené s emisemi CO2.
Abychom ovšem dokončili výčet technických parametrů, měli bychom zmínit nejvyšší rychlost 212 km/h a také spotřebu. Ta by se v případě manuální převodovky měla pohybovat mezi 5,1 a 5,6 litry na sto kilometrů, u osmistupňové automatické převodovky, jejíž výskyt je v kombinaci s tímto motorem překvapivý, pak lze očekávat mnohem nižší hodnotu. Přesná výše ale prozatím není známa, počkat, na další podrobnosti si tak ještě budeme muset počkat.






Od března příštího roku se novým základním modelem dvojkové řady stane tříválcové BMW 218i Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
před 8 hodinamiLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
dnesPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včera
Nové na MotoForum.cz
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ včera 11:51
- Cremona: Test WorldWCR 2. den 4.4.2025
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství 4.4.2025
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 7 hodinamiMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
před 8 hodinamiJe vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
před 10 hodinamiK mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
před 11 hodinamiLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva