Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 2 F22 oficiálně, detailně: M235i má 326 koní na 1 455 kg
25.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nástupce kupé řady 1 je konečně tu. Ve vrcholné verzi dá stovku za 4,8 s, základní model pak vyjde na 775 000 Kč.
Jak mnichovská automobilka slíbila, tak i splnila. BMW řady 2 tu tak po celé řadě úniků máme oficiálně se vší parádou, patřičnou fotogalerií i první videodokumentací. Nástupce jedničkového kupé si tak můžeme představit opravdu do posledního šroubku, přičemž chybět nebudou ani německé ceny. O mnichovské novince si tak budete moci udělat zevrubný obrázek ještě předtím, než se naživo představí v lednu na autosalonu v Detroitu, samotný prodej pak bude zahájen v březnu.
Jak nám přitom naznačil únik informací od jihoafrického dealera BMW, v první vlně se dočkáme jen modelů 220i, 220d a M235i. V květnu příštího roku by ovšem měla dorazit také druhá vlna, která již počítá i s verzemi 218d a 225d. O jejich pohon se dozajista bude starat dvoulitrový turbodiesel s různým výkonem, jako je tomu u řady 1. Počítat se tedy dá s výkonem 143, respektive 218 koní. To bychom ale trochu předbíhali.
Začneme nejprve samotnými rozměry, které počítají s délkou 4 432 mm, šířkou 1 774 mm, výškou 1 418 mm a rozvorem 2 690 mm. Díky tomu jsou modely 220i a 220d o 72 milimetrů delší, 24 mm širší a 7 mm nižší než předchozí BMW řady 1. V případě verze M235i jsou pak rozdíly ještě větší, neboť její délka činí 4 454 mm a výška 1 408 mm. Kromě toho pak rozvor novinky narostl o 30 mm.
Kompletní technická data BMW 2 F22
Zvětšené dimenze se samozřejmě promítly i do většího vnitřního prostoru. Podle automobilky je tak na předních sedadlech o 19 mm více místa pro hlavu, zatímco vzadu najdou cestující o 21 mm více prostoru pro nohy. Kromě toho pak nabobtnal také zavazadelník, kde lze nyní uschovat až 390 litrů bagáže. Tedy o 20 l více než u předchozího jedničkového kupé.
Veškerý tento prostor bude samozřejmě trochu redukován u kabrioletu F23, který by se měl ukázat někdy v polovině příštího roku. BMW mu nadělilo plátěnou skládací střechu, díky čemuž bude nadále nabízet čtyři sedadla (i když ta zadní budou opravdu jen rezervní). Objem zavazadlového prostoru by se pak měl smrsknout na 270 l při nasazené i složené střeše.
Znovu ale předbíháme, proto zpět ke kupé. To ve standardu počítá s šestistupňovou manuální převodovkou pro všechny modely, stejně jako je všem určen také příplatkový osmistupňový automat. Základem jsou pak 17palcová kola s pneumatikami o rozměru 225/45, zatímco M235i dostane osmnáctky a pneu o rozměru 225/40 vpředu a 245/35 vzadu.
Vrcholnému modelu pak nebude již ve standardu chybět elektronicky řízený zadní diferenciál, zatímco pro běžné modely je jako základ plánována klimatizace, kůží obšitý multifunkční volant, zadní parkovací senzory a zadní diodová světla. Mezi příplatky by se pak měl posléze zařadit i pohon všech kol xDrive, který bude možné napěchovat i pod kapotu M235i.
Výroba vozu bude probíhat v továrně BMW v Lipsku na stejné montážní lince, na které vzniká i hatchback řady 1. Prodej, jak jsme již uvedli výše, pak začne v březnu, přičemž německé ceny startují na částce 29 800 Eur (cca 775 000 Kč) za model 218d. Za verzi 220i pak dáte 29 950 Eur (779 000 Kč), zatímco 220d stojí 32 500 Eur (845 000 Kč), 225d vychází na 37 950 Eur (987 000 Kč) a vrcholné M235i na 43 750 Eur (1 138 000 Kč).
Oficiální fotogalerie BMW 2 F22
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 8 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 11 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva