Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 2 Coupe F22 a 2 Cabrio F23 2014: dvojka je na spadnutí, přijde i M2?
11.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bavorská automobilka možná ještě letos představí nástupce modelu 1 Coupé a 1 Cabrio. Jednička se změní na řadu 2 a možná dorazí i jako M2.
Sudá čísla v označování modelových řad automobilky BMW nejsou tak neobvyklá, jak by se mohlo zdát. Šestka je s jednou delší přestávkou přítomna od sedmdesátých let, osmička zde byla celá devadesátá léta, později se krátce ukázala Z8 a i dnes jsou v portfoliu značky modely Z4 nebo X6. Rozdíl mezi tím co bylo a bude, je pouze v tom, že během následujících let se objeví sudých čísel podstatně více.
Už víme, že trojka se v závislosti na karosářské verzi rozdělí na řady 3 a 4 a stejně tak dojde k rozdělení současné jedničky na 1 a 2. Informací kolem čtyřky je vzhledem k odhalení předsériového konceptu poměrně dost, dvojce jsme se však dosud věnovali pouze okrajově. Co o ní dnes víme?
Podle očekávání bude řada 2 postavena na platformě jedničky F20, nebo spíše její třídveřové verzi F21 a opět dorazí ve dvou karosářských variantách - jako kupé (zřejmě F22) a Cabrio s klasickou, elektro-hydraulicky ovládanou plátěnou střechou, který podle logické posloupnosti ponese interní kód F23.
Motorizace i zbytek techniky by měl korelovat s jedničkou, jen s tím rozdílem, že se pod kapotou nejslabší pohonné jednotky neobjeví. Základní zážehovou variantou se podle německých médií stane BMW 218i s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 newtonmetrů. Diesely odstartují ve verzi 218d, což je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 143 koní a točivým momentem 320 newtonmetrů.
Při představení kupé koncem letošního roku anebo počátkem toho příštího a odhalení kabrioletu v roce 2014, respektive 2015, však bude seznam motorů poněkud okleštěn. Podle tabulky pocházející údajně od BMW, budou v úvodu k mání nejdříve modely 220i (2,0 l a 184 koní), 225i (2,0 l a 218 k) a vrcholná M235i s výkonem 320 koní s pohonem zadních nebo všech kol xDrive. Diesely mají být od počátku kompletní - tj. 218d, 220d (2,0 l a 184 k) a 225d (opět dvoulitr, jen s 218 koňmi a točivým momentem až 450 newtonmetrů).
Informace proudící z neoficiálních kanálů mluví také o modelu M2 (někdo tvrdí, že pouze jako kupé, jiný zase, že rovnou v obou karosářských verzích), což je poněkud zvláštní. Není tomu tak dávno, co BMW tvrdilo, že vrcholné benzínové verze od M GmbH budou k mání pouze v případě, že nebude existovat benzinová sportovní verze od M Performace, což je právě zmiňovaná M235i.
Co tvrdí zdroj přesvědčený o tom, že M2 bude? Podle nich vůz dorazí v roce 2015, s výrazně drsnějším designem než má třeba dnešní M135i nebo nadcházející M235i. Nejmenší emko dostane po vzoru 1 M Coupé širší rozchod na obou nápravách, zvětšené nasávání a celkově agresivnější tvary. Mezi předními koly bude pracovat přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru a výkonu kole 360 koní. Standardem se stane manuál, za příplatek bude možné objednat rovněž sedmistupňový dvouspojkový automat a mluví se dokonce i o verzi xDrive. Stovku má údajně zvládnout za cirka 4,5 sekundy, maximální rychlost bude omezena na 250 km/h, přičemž ta teoretická má být až někde kolem 290 km/h.
Jestli tohle bude pravdou ukáží až následující léta, samotná dvojka by se nám ale mohla představit už v tomto roce a o budoucích možnostech tohoto modelu leccos naznačit.

Dostupná provedení BMW řady 2 už jsou vcelku jistou záležitostí
Návrhů možného designu chystané řady 2 a sportovní M2 je na internetu spousta, momentálně si však můžeme jen tipnout, který z nich bude realitě nejblíže
Zdroj: Bimmerpost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 46 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 46 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva