Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 2 Cabrio představeno. Střechu složí za 20 s, stovku pokoří za pět
10.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové mnichovské kabrio bude k mání se dvěma převodovkami a čtyřmi motory. Ve verzi M235i nabídne až 326 koní.
Jsme sice teprve v polovině týdne, přesto je v rámci novinek opravdu živo. V pondělí byl představen nový Jaguar XE, včera přišla řada na Mercedes-AMG GT a dnes si pro změnu můžeme prohlédnout BMW 2 Cabrio. Jeho vzhled však již není takovým překvapením jako u předchozích dvou kousků. Špionážní fotky totiž ukázaly mnohé, stejně jako se dalo vydedukovat, že otevřená verze nebude příliš vzdálena od stylu, v jakém je vyvedeno kupé.
Naše představení můžeme začít prvkem, kterým se oba sourozenci liší nejvíce. Tedy plátěnou střechou, již lze složit nebo naopak nasadit za 20 sekund. Učinit tak přitom můžete i na dálku skrze klíček, nebo během jízdy při rychlostech do 50 km/h. Sáhnout lze po třech barevných variantách (černá, antracitová, hnědá), přičemž ve srovnání s předchozím BMW 1 Cabrio dostanete o 5 dB nižší hlučnost na předních sedadlech a o 7 dB na zadních.
Ve srovnání s předchozím kabrioletem pak došlo také ke zvětšení zavazadlového prostoru, který při nasazené střeše pobere 335 litrů (+30 l), při složené pak 280 litrů (+20 l). BMW se přitom snažilo, aby vyhovělo hlavně hráčům golfu, kteří dovnitř naskládají dva bagy. Opomenuti však nebyli ani surfaři či snowboarďáci, jimž se dovnitř bez problémů vejdou prkna. A to díky tunelu v zadních sedadlech.
Když už jsme u porovnání s předchůdcem, zmínit můžeme také venkovní rozměry. Ty počítají s délkou 4 432 mm, což představuje nárůst o 72 mm. Šířka pak narostla o 26 milimetrů na 1 774 mm, rozvor o 30 milimetrů na 2 690 mm, rozchod předních kol o 41 milimetrů na 1 521 mm a rozchod těch zadních o 43 milimetrů na 1 556 mm.
V rámci motorového prostoru budou k dispozici čtyři pohonné jednotky, z toho tři benzinové a jedna dieselová. Producentem sazí je přitom verze 220d, kterou pohání dvoulitrový čtyřválec naladěný na 190 koní a 400 Nm točivého momentu. K mání přitom bude s manuálem či automatem, přičemž stovku zvládne za 7,5 sekundy, respektive za 7,4 s.
Prakticky tytéž časy evidujeme také u modelu 220i produkujícím 184 koní, v jeho případě však můžeme počítat s vyšší spotřebou (diesel jezdí v průměru za 4,1-4,7 l/100 km, základní benzinová verze za 6,2-6,8 litru). Ještě o úroveň výše je pak BMW 228i Cabrio, jehož 245 koní zvládne stovku za 6,1 s (resp. 6 sekund) a spotřebuje 6,6-6,8 l/100 km.
Absolutním vrcholem řady je pak provedení M235i, které jako jediné dorazí s třílitrovým šestiválcem. Ten na zadní kola pošle 326 koní, přičemž v kombinaci s manuálem zvládne stovku za 5,2 sekundy a spotřebuje 8,5 litru paliva. Verze osazená osmistupňovým automatem pak ke zrychlení potřebuje jen 5 sekund, přičemž spotřeba byla vyčíslena na 7,9 l/100 km.
Všechny tyto verze by měly být k mání od února příštího roku, přičemž kromě standardní výbavy budete moci sáhnout také po paketu Track Handling zahrnujícím sportovní podvozek, brzy a 18palcová kola. Pro verzi M235i je pak připraven i mechanický samosvorný diferenciál, zatímco ostatní modely bude možné osadit rovněž pohonem všech kol xDrive.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
BMW 2 Cabrio bude k mání ve verzích 220d, 220i a 228i, přičemž prozatímním vrcholem se stane provedení M235i naladěné na 326 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch