BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch

BMW dnes odhalilo svou tradiční sadu jarních inovací. Najdeme mezi nimi i doplnění nabídky řady 1 o dvojici dvousetkoňových přeplňovaných čtyřválců.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch

12.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW dnes odhalilo svou tradiční sadu jarních inovací. Najdeme mezi nimi i doplnění nabídky řady 1 o dvojici dvousetkoňových přeplňovaných čtyřválců.

Prakticky všechny automobilky mají ve zvyku na sklonku léta odhalovat své novinky pro další modelový rok. Děla to i BMW, které loni v červenci ohlásilo celou plejádu úprav své nabídky, z nichž můžeme zmínit ty pro trojkové kupé a kabriolet, řadu 5 GT, nebo šestkové kupé. Na rozdíl od svých konkurentů ale BMW dělá to samé i každý leden s úmyslem dostat představené novinky do prodeje od března téhož. A den představení těch, které budou dostupné od letošního jara, přišel právě dnes.

Shrneme je pro vás postupně všechny, jako první se ale podíváme na novinky nejmenší řady 1. Tu jsme vám v našem testu vcelku podrobně představili loni a i přes ne zcela skromnou nabídku motorizací bylo již tehdy zřejmě, že se co nevidět dočkáme jejího rozšíření. Však vůz, který se své předchozí generaci chlubil až 340 koňmi, nemůže v té další skončit hluboko pod dousetkoňovou hranicí. Proto si od března budete moci jedničku pořídit i ve verzích 125i a 125d, které obě metu dvou set koní bezpečně překonávají.

Začneme-li u benzinové varianty, pak verze 125i je poháněna dvoulitrovým čtyřválce přeplňovaným jedním turbodmychadlem typu TwinScroll a vybaveným přímým vstřikováním paliva do válce, variabilním časováním všech ventilů a systémem Valvetronic, který nahrazuje škrtící klapku. Zkrátka vším, na co jsme u BMW z poslední doby zvyklí. Výkon motoru je v tomto případě nastaven (jinak o tom nelze hovořit, prakticky stejný motor disponuje i několika dalšími naladěními) na 160 kW (218 koní) posazených do 5 000 ot./min, maximum točivého momentu činí 310 Nm a skrývá se v rozmezí 1 350 a 4 800 ot./min.

S těmito dispozicemi vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy (platí pro manuální převodovku s šesti stupni, s osmistupňovým automatem to zvládne za 6,5 sekundy) a dosáhne rychlosti až 245 km/h (243 km/h pro automat), BMW se ale dnes raději než výkony chlubí normovanou spotřebou a ta je i v tomto případě skoro k neuvěření - v kombinovaném cyklu má činit 6,6 litru benzinu na 100 km (6,4 l pro automat).

Ještě dále jde v tomto směru druhá z motorových novinek montovaná do vozu s obchodním označením 125d. Ta je vybavena naftovým dvoulitrem, podle všeho už jen s jedním turbem. Maximum výkonu činí totožných 160 kW (218 koní), tentokrát v 4 400 ot./min (a nadávejte těm, kteří benzinové turbočtyřválce BMW mají za tišší diesely s vyšší spotřebou...), točivý moment vrcholí 450 Nm v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min. Pokud mě paměť neklame, je to dnes vůbec nejvýkonnější dvoulitrový čtyřválcový diesel na trhu. Co se týče dynamiky, bez ohledu na zvolenou převodovku zrychluje na stovku za 6,5 sekundy a dosáhne až 240 km/h. Tabulková kombinovaná spotřeba činí 4,9 resp. 4,8 litru nafty na 100 km.

Novinky pro ty, kteří touží po dynamičtějším provedení jedničkové řady, ale nejsou jen motorové. Od jara bude možné libovolnou motorizaci vybavit tradičním M paketem, jehož odhalení není zrovna velké překvapení. Vidět jsme jej mohli již loni na představení nové jedničky jako takové a nezdá se, že by se od té doby nějak změnil. Ostatně, automobilka s jeho zveřejněním uvolnila tentýž snímek, který ji unikl už kdysi.

Podíváme-li se na doprovodné informace, pak M paket přináší snížení podvozku vozu o 10 mm kombinované s tužšími pružinami a tlumiči a méně poddajnými stabilizátory. Novinkou jsou také specifické kotoučové brzdy s hliníkovými, „mnohapístkovými” (tak praví tisková zpráva, kolik pístků brzdy mají opravdu nevíme) třmeny lakovanými modrou barvou a označené písmenem M. Skryty pak jsou za zvláštními litými koly o průměru 17 nebo 18 palců. Z vnějšku samozřejmě nechybí ani nové nárazníky, boční prahy a černě lakované prvky, které jsou jinak u jedničky chromované. Poslední viditelnou novinkou je pak metalíza Estoril Blue 2, zrovna tu ale vůz na jediném přiloženém snímku neodívá.

M paket pochopitelně nezůstává potichu ani v interiéru, kde na vás hned po otevření dveří zakřičí obložením vnitřních prahů s motivem loga divize M. Zvláštní je i volant, nášlapy pedálů a opěrka pro levou nohu, hlavice řadící páky no a samozřejmě sedadla. Ta mohou být právě jen ve vozech s M paketem čalouněna kombinací černé látky Hexagon Anthracite a alcantary s kontrastním modrým stehováním v modré barvě Royal. Dále nechybí odlišná přístrojová deska, obložení palubní desky s motivem podobným tomu, který najdeme na sedadlech a černě čalouněný strop. Tedy v podstatě vše, na co jsme u M paketu zvyklí.

Zatím není známo, na kolik tato legrace nebo nové motorizace přijdou, jisté ale je, že v plné kráse budeme moci „empaketové” i posílené jedničky spatřit na březnovém autosalonu v Ženevě. Do prodeje se dostanou hned poté.


BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 1 - BMW 1 2012 F20 M paket 01BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 2 - BMW 1 2012 F20 M paket 02
BMW 1 F20 s M paketem si zatím můžeme prohlédnout jen na těchto dvou snímcích. Záběry nových verzí 125i a 125d chybí zcela, ty ale jistě na pohled nebudou odlišné od již spatřených provedení

BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 3 - Prvni test BMW 1 F20 2012 06BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 4 - Prvni test BMW 1 F20 2012 08BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 5 - Prvni test BMW 1 F20 2012 09BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 6 - Prvni test BMW 1 F20 2012 11BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 7 - Prvni test BMW 1 F20 2012 12BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 8 - Prvni test BMW 1 F20 2012 13BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 9 - Prvni test BMW 1 F20 2012 14BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 10 - Prvni test BMW 1 F20 2012 15BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 11 - Prvni test BMW 1 F20 2012 16BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 12 - Prvni test BMW 1 F20 2012 17BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 13 - Prvni test BMW 1 F20 2012 19BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 14 - Prvni test BMW 1 F20 2012 20BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 15 - Prvni test BMW 1 F20 2012 22BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 16 - Prvni test BMW 1 F20 2012 24BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 17 - Prvni test BMW 1 F20 2012 27BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 18 - Prvni test BMW 1 F20 2012 28BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 19 - Prvni test BMW 1 F20 2012 29BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 20 - Prvni test BMW 1 F20 2012 31BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 21 - Prvni test BMW 1 F20 2012 33BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 22 - Prvni test BMW 1 F20 2012 34BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 23 - Prvni test BMW 1 F20 2012 35BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 24 - Prvni test BMW 1 F20 2012 37BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 25 - Prvni test BMW 1 F20 2012 42BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 26 - Prvni test BMW 1 F20 2012 47BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 27 - Prvni test BMW 1 F20 2012 48BMW 125i a 125d: více síly pro novou jedničku, s M paketem navrch - 28 - Prvni test BMW 1 F20 2012 49
Snímky BMW 1 F20 z našeho loňském testování vozů ještě na německém území

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.