Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 sedan přijde jako předokolka, ostatní verze stihne roku 2017 totéž
27.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sedan BMW řady 1 byl potvrzen již dříve, nakonec ale přijde až v roce 2017 s předním pohonem. Zbytek řady 1 budou také předokolky.
Zdroj kolegů z Autonews v mnichovské automobilce BMW potvrdil, že BMW řady 1 sedan se bude vyrábět. Oproti dřívějším informacím však bude mít poháněnu buď přední, nebo obě nápravy - se zadokolkou už se nepočítá. BMW jej zatím označuje jako NES (New Entry-level Sedan, nový základní sedan). a bude „tvořit důležitou část nabídky řady 1 zejména na americkém a čínském trhu, kde jsou prodeje malých prémiových sedanů na vzestupu.” Právě tak situaci komentoval nejmenovaný zdroj.
Cíl malé předokolky se stupňovitou zádí bude přebrat zákazníky sedanům Audi A3 a Mercedesu CLA, které se na již zmíněných, nám vzdálených trzích prodávají poměrně dobře. Bude postavena na platformě UKL, na které bude jezdit i příští generace Mini, již uvidíme v říjnu na autosalonu v Los Angeles.
V současnosti je vývoj sedanu řady 1 ve fázi strategického plánování, kdy designéři a konstruktéři dávají dohromady předběžné základní parametry. Potom bude následovat přiřazení kódového označení a započne vývoj. Pod kapotou budou tří- a čtyřválcové motory, umístěné napříč. Benzínové budou mít přímé vstřikování, ty naftové budou využívat technologii Common Rail. Časem bude nejspíš v nabídce i hybrid.
Jak označení napovídá, sedan řady 1 bude stát jak velikostně, tak cenově pod řadou 3. Stane se tak nejlevnějším sedanem značky BMW. Přijít má v roce 2017 a bude stát ma začátku postupného uvádění třetí generace řady 1 na trh. Ta bude mít pohon předních kol; podobně jako model 1 GT nejspíš z důvodů úspory prostoru. Řadě 2 zadní pohon nejspíše zůstane.
Ještě je rozhodně brzo spekulovat o cenách, určitá vodítka však mohou poskytnout ceníky hlavních konkurentů, tedy zmíněných Audi A3 a Mercedesu CLA. Větší jistotu však máme v tom, že od roku 2017 již Mini nebude „jediným BMW s předním pohonem”...


Ilustrace Theo China pravděpodobně nejsou aktuální, sedan přijde až s příští generací řady 1.
Zdroj: Autonews Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 42 minutamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 2 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 3 hodinamiHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
před 5 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 4 hodinami - Zajda
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch
- Onboard videa včera - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch