Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 Sedan F52: předokolka plně odhalena, startuje na 665 tisících Kč
22.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové BMW určené čínskému publiku dostalo pohon předních kol. S tím je možné spojit až 231 koní, výbava je bohatá již v základu.
Nové BMW 1 Sedan je další jeden z kroků na cestě, po které mnichovská automobilka kráčí směrem od svých tradic. Novinka je postavena na modulární platformě UKL a stejně jako v případě BMW 2 Active Tourer nebo všech variant Mini lze tedy ve standardu počítat s hnanými předními koly.
To samozřejmě není nic nového, v souvislosti s debutem vozu na autosalonu v Kantonu to ale stojí za připomenutí. Místo premiéry bylo zvoleno záměrně - BMW 1 Sedan byl vyvinut pro čínský trh a mimo něj se asi nepodívá, alespoň zatím. Tam má přitom oslovit zejména mladší zákazníky, kterým primárně jde o znak na kapotě a ne o tradice v podobě náhonu zadních kol či atmosférických šestiválců.
„Zcela nové BMW 1 Sedan je nejmladším členem našeho produktového portfolia. A my v něj máme velkou důvěru, neboť bylo zrozeno „v pravý čas na pravém místě pro ty pravé lidi“. Prémiové kompaktní vozy jsou totiž nejrychleji rostoucím trhem - to je to ten „pravý čas“. Mladí zákazníci v Číně se stávají hlavními uživateli prémiových vozů - to je to „pravé místo“. A vývoj produktu právě pro ně znamená ony „pravé lidi“,“ dodává šéf prodejního oddělení BMW Brilliance Jochen Goller.
Pod kapotou novinka nabídne výběr 1,5litrových tříválců a dvoulitrových čtyřválců, jež bude možné spojit s šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem. Základem se stane provedení 118i (136 koní), nad ním budou stát 120i Luxury (194 koní) a 125i Sport (231 koní).
Ve všech případech nechybí systém start/stop či rekuperace brzdné energie, stejně jako volič jízdních režimů (Comfort, Sport a Eco Pro). Dále tisková zpráva zmiňuje příchod přednárazového bezpečnostního systému s autonomními brzdami a detekcí chodců či monitoring jízdních pruhů. Mimo to pak uvnitř nechybí klimatizace, kůže či 8,8palcový centrální monitor.
Pod kapotou to možná BMW není, vhledem se k rodině hlásí. Nechybí čelní ledvinky s přilehlými LEDkovými světlomety, dlouhá kapota či krátké převisy na obou koncích vozu. Startovní cena, se kterou nové BMW 1 Sedan zamíří v první půlce příštího roku do prodeje, je 180 000 čínských yuanů (cca 665 tisíc korun).









Nové BMW 1 Sedan zamíří k čínským zákazníkům v první polovině příštího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před hodinouPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.03. 00:23 - Kavis
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB