Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 Sedan F52: jedničková limuzína s předním pohonem poprvé nafocena
6.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný sedan mnichovské značky zatím kryje notná kamufláž. Víme však, že pod kabátem nabídne tříválcové a čtyřválcové motory či platformu UKL1.
Mnichovskou automobilku v nejbližších letech čekají zřejmě největší změny v celé její existenci. BMW totiž plánuje, že do roku 2018 bude celé portfolio stát na dvou platformách. Zatímco jedna se přitom bude soustředit na pohon zadních kol s přesahem na čtyřkolky, druhá pro změnu pošle výkon na přední nápravu. Tyto komponenty, zvané UKL1, dostane i chystané BMW 1 Sedan, které je přímou odpovědí na Audi A3 Sedan a Mercedes-Benz CLA.
Novinka označená jako F52 by měla dorazit někdy na přelomu let 2016 a 2017, přičemž v rámci délky bude měřit 4 425 milimetrů. Tím se přitom značně přiblíží stávající Trojce, která na délku vykazuje 4 624 mm. I u ní se ovšem dá očekávat nárůst rozměrů, nyní se ovšem soustřeďme na prototypy řady 1, které byly aktuálně nafoceny s výrazným maskováním.
Ochranná kamufláž je důvodem, proč se asi nemá smysl jakkoliv výrazně rozepisovat o designu, i když tradičních prvků v podobě ledvinek na přídi a Hofmeisterovy kličky na zadním oknu si povšimnout můžeme. Spíše ale naši pozornost zaměříme na motorový prostor, kde se objeví selekce napříč uložených tříválcových a čtyřválcových agregátů.
Počítat lze s1,5litrovým tříválcem a dvoulitrovým čtyřválcem, přičemž po stránce výkonů očekáváme škálu od 136 do 231 koní. O jejich přenos se postará šestistupňový manuál či devítistupňový automat, přičemž kromě standardního pohonu předních kol bude za příplatek k dispozici také systém xDrive. Mimo to se počítá i s verzí M Performance.
Dodat již můžeme pouze spekulace o ceně, která by měla startovat někde okolo 700 tisíc korun. Primárně se přitom nové BMW 1 Sedan hodlá zaměřit na severoamerický a čínský trh, kde je daná karosářská varianta v mnohem větší oblibě než takový hatchback, který bude pro změnu bodovat v Evropě.
Tři špionážní snímky přikládáme, další fotky si můžete prohlédnout na WorldCarFans.com.
BMW 1 Sedan F52 bylo nachytáno během testů. Zatím mnoho neukazuje, potvrzuje ale svou budoucí existenci
Zdroje: WorldCarFans, BimmerToday
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva