Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 M Coupe: ostrá jednička v detailech
10.12.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Včera jsme vám přinesli první ochutnávku nového BMW M řady 1, dnes se na něj můžeme podívat v plné parádě. Nabízíme vám přes 90 fotografií a veškeré technické detaily.
O novém BMW M1 se sušká již dlouho. Nakonec jsme se jej dočkali a nedočkali zároveň - „eMkové” BMW řady 1 to je, ale M1 se nejmenuje, automobilka se zkrátka nechce dotýkat takřka posvátného speciálu z let 1978 až 1981. Jméno vozu má tedy podobu 1 M Coupe, což zní poněkud zvláštně, ale to konec konců není podstatné - důležité je, co skrývá ve svém nitru. A tak se na to pojďme podívat.
Na přiložených snímcích můžeme vedle novinky viděl BMW M3 E30 z osmdesátých let, které naznačuje, kam chtěla automobilka s novým modelem zamířit. Řekněme si otevřeně, že legendární a pro mnohé jediné skutečné „em-trojce” se 1 M Coupe přiblíží jen stěží, její geny by ale nést mohla. Vůz vychází z nám již dobře známé 135i Coupe, je ale o 5 mm delší, 53 mm širší a 13 mm vyšší. Zklamáním je hmotnost, která má podobu 1 570 kg - na malé kupé je to poněkud příliš a je to ke všemu ještě více než u 135i (+ 40 kg).
M Coupe má oproti 135i značně přiostřený vzhled. Agresivnější jsou nárazníky, obklady prahů a zpětná zrcátka, převzatá z modelu M3, pozornost budí i rozšířená stavba a vytažené blatníky vpředu a vzadu. Všimněte si také jakési žábry na předních blatnících, i ta je pro 1 M Coupe jedinečná. K nepřehlédnutí jsou rovněžz dva páry koncovek výfuků a koncová světla s LED. Světelné diody ostatně najdeme i na předních světlech. Bez zajímavosti není, že vůz bude k mání jen ve třech barvách karoserie - bílé Alpine, černé Sapphire a oranžové Valencia, kterou ostatně můžeme vidět i na přiložených snímcích a je připravena pouze pro jedničkové M.
V interiéru najdeme klasické „eMkové“ úpravy od sportovních sedadel přes tlustší sportovní volant až po upravený přístrojový štít. Kožené prvky jsou pak neméně typicky obšity v barvách trikolóry divize M.
Pod kapotou se nachází dobře známý třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním, který ve stejném provedení najdeme i v modelu Z4 35iS. Je tedy naladěn na výkon až 246 kW (335 koní), kterých dosahuje při 5 900 ot./min., nejvyšší točivý moment pak činí 450 Nm a je dosahován v rozmezí 1 500 a 4 500 ot./min. Omezovač otáček motoru je nastaven na 7 000 ot./min - u M jsme zvyklí na více, ale toto je zkrátka přeplňovaný motor.
Vůz bude k mání výhradně s manuálně řazenou převodovkou se šesti stupni, které jsou poskládány více „do krátka“ než u 135i, kde jsou převody docela dlouhé. Za převodovkou bude výkon putovat k chytrému samosvornému diferenciálu, který se postará o jeho maximální možný přenos na vozovku. Ptáte se na dynamku? Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 4,9 s, maximální rychlost činí obligátních 250 km/h - díky elektronickému omezovači.
Nejzajímavější jsou ovšem úpravy podvozku, kde nezůstal kámen na kameni. Hliníkové závěsy na obou nápravách pochází ze současné M3, stejně jako brzdy s vrtanými kotouči o průměru 360 mm vpředu a 350 mm vzadu. Posilovač řízení je elektrický Servotronic s hydraulickou podporou, co to bude znamenat v praxi se zřejmě dozvíme až z vlastní zkušenosti. Litá kola o průměru 19" mají původ v M3 s Competition paketem, mají 9 palců vpředu a 10 palců vzadu a najdeme na nich pneumatiky o rozměrech 245/35 R19 a 265/35 R19.
Nechybí ani pár elektronických vylepšení. Opět jako u M3 je i 1 M Coupe vybaveno režimem M Drive, který mění odezvu motoru a zjemňuje reakce dynamické stabilitace. Tu by mělo být možné i plně deaktivovat.
Prodeje BMW 1 M Coupe začnou na jaře roku 2011 a ceny v Německu budou začínat na 50 500 Eur. Kdy a za kolik se jedničkového M dočkáme i u nás, na to si ještě budeme muset počkat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 3 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 6 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva