Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 M Coupe je nový Safety Car pro MotoGP
20.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Seriál MotoGP dostal pro letošní rok nový Safety Car. Stojí na bázi BMW 1 M Coupe, od sériového provedení se ale liší více než jen pár nálepkami.
Již dnes v Kataru začíná prvními závody nový ročník mistrovství světa silničních motocyklů, dnes obvykle zvaný prostě MotoGP. V posledních letech je partnerem celého seriálu, jehož celý kalendář můžete vidět zde automobilka BMW, která se v jeho rámci prezentuje také pomocí svých aut sloužících v rolích rozličných servisních vozidel. Tím nejviditelnějším z nich je pak tzv. Safety Car, který vede startovní pole před začátkem samotného závodu a v některých případech i v jeho průběhu. A právě pro tuto roli zvolilo BMW pro letošní sezónu nový vůz, model 1 M Coupe.
Ostrou jedničku jsme vám podrobně představili již loni v prosinci a později jste ji mohli shlédnout i v akci na videu po boku legendární M3 E30. Safety Car z tohoto vozu pochopitelně vychází, není ale tak stejný, jak byste mohli čekat, pro využití na okruzích byl celkem zásadně upraven.
BMW dokonce říká, že pro využití v úloze Safety Caru byl z produkčního 1 M Coupe použit jen motor o výkonu 340 koní a vše co slouží k jeho přenosu na kola. Je to trochu přehnané tvrzení, neboť společných prvků je mnohem více, ale rozdílů přesto není málo.
Vůz má být v prvé řadě výrazně lehčí. Konkrétní číslo sice neznáme, provedené úpravy ale naznačují, že úspora hmotnosti nebude malá. Boční a zadní okno jsou vyrobeny z polykarbonátu, přední kapota s výdechy chlazení je pak stvořena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Sedadla pro cestující vzadu byla zcela eliminována a nějaké to kilo ušetří i lehký titanový výfukový systém Akrapovič, který se má navíc podepsat i pod lepším fungováním motoru.
Původní nezůstal ani podvozek, který využívá odlišné konfigurace a nastavitelných závodních tlumičů. Nové jsou také závodní brzdy s šestipístkovými třmeny.
Další odlišnosti od „sériovky” jsou lépe viditelné na první pohled. Všimněte si třeba „lízátka” pod předním nárazníkem, nastavitelného přítlačného křídla na víku zavazadelníku nebo 19" černě zbarvených kol s pneumatikami 255/35 R19 vpředu a 285/30 vzadu. Ke všemu nechybí LED majáky na střeše a v masce chladiče.
Uvnitř se 1 M Coupe Safety Car vyznačuje částečným vyrámováním (od B-sloupků dozadu) a řadou drobnějších úprav využívajících alcantary. Z té ze ztvárněno třeba obšití volantu, kapličky přístrojové desky nebo obložení části palubní desky. Nechybí ani skořepinová sedadla Recaro s šestibodovými bezpečnostními pásy a hasící systém.
Samozřejmě, vůz je jedinečným dílem a BMW nic podobného nehodlá koncovým zákazníkům nabízet. Což je vlastně trochu škoda, neboť úpravy nejsou zase tak zásadní, aby je nebylo možné dostat do výroby a budou do značné míry řešit i jednu z bolístek 1 M Coupe - vysokou hmotnost (ta pohotovostní činí 1 570 kg).
Na přiložených snímcích si může prohlédnout vše důležité a mimochodem, je na nich k vidění i sériová 1 M v černé barvě, která jsme snad dosud nemohli na jiných oficiálních fotografiích spatřit. Ze třech nabízených laků (červený, bílý a právě černý) vypadá alespoň dle mého skromného názoru ten posledně jmenovaný na M Coupe nejlépe. Ale to už posuďte sami...
BMW 1 M Coupe jako Safety Car pro MotoGP
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva