Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 M Coupe je nový Safety Car pro MotoGP
20.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Seriál MotoGP dostal pro letošní rok nový Safety Car. Stojí na bázi BMW 1 M Coupe, od sériového provedení se ale liší více než jen pár nálepkami.
Již dnes v Kataru začíná prvními závody nový ročník mistrovství světa silničních motocyklů, dnes obvykle zvaný prostě MotoGP. V posledních letech je partnerem celého seriálu, jehož celý kalendář můžete vidět zde automobilka BMW, která se v jeho rámci prezentuje také pomocí svých aut sloužících v rolích rozličných servisních vozidel. Tím nejviditelnějším z nich je pak tzv. Safety Car, který vede startovní pole před začátkem samotného závodu a v některých případech i v jeho průběhu. A právě pro tuto roli zvolilo BMW pro letošní sezónu nový vůz, model 1 M Coupe.
Ostrou jedničku jsme vám podrobně představili již loni v prosinci a později jste ji mohli shlédnout i v akci na videu po boku legendární M3 E30. Safety Car z tohoto vozu pochopitelně vychází, není ale tak stejný, jak byste mohli čekat, pro využití na okruzích byl celkem zásadně upraven.



BMW dokonce říká, že pro využití v úloze Safety Caru byl z produkčního 1 M Coupe použit jen motor o výkonu 340 koní a vše co slouží k jeho přenosu na kola. Je to trochu přehnané tvrzení, neboť společných prvků je mnohem více, ale rozdílů přesto není málo.
Vůz má být v prvé řadě výrazně lehčí. Konkrétní číslo sice neznáme, provedené úpravy ale naznačují, že úspora hmotnosti nebude malá. Boční a zadní okno jsou vyrobeny z polykarbonátu, přední kapota s výdechy chlazení je pak stvořena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Sedadla pro cestující vzadu byla zcela eliminována a nějaké to kilo ušetří i lehký titanový výfukový systém Akrapovič, který se má navíc podepsat i pod lepším fungováním motoru.
Původní nezůstal ani podvozek, který využívá odlišné konfigurace a nastavitelných závodních tlumičů. Nové jsou také závodní brzdy s šestipístkovými třmeny.
Další odlišnosti od „sériovky” jsou lépe viditelné na první pohled. Všimněte si třeba „lízátka” pod předním nárazníkem, nastavitelného přítlačného křídla na víku zavazadelníku nebo 19" černě zbarvených kol s pneumatikami 255/35 R19 vpředu a 285/30 vzadu. Ke všemu nechybí LED majáky na střeše a v masce chladiče.
Uvnitř se 1 M Coupe Safety Car vyznačuje částečným vyrámováním (od B-sloupků dozadu) a řadou drobnějších úprav využívajících alcantary. Z té ze ztvárněno třeba obšití volantu, kapličky přístrojové desky nebo obložení části palubní desky. Nechybí ani skořepinová sedadla Recaro s šestibodovými bezpečnostními pásy a hasící systém.
Samozřejmě, vůz je jedinečným dílem a BMW nic podobného nehodlá koncovým zákazníkům nabízet. Což je vlastně trochu škoda, neboť úpravy nejsou zase tak zásadní, aby je nebylo možné dostat do výroby a budou do značné míry řešit i jednu z bolístek 1 M Coupe - vysokou hmotnost (ta pohotovostní činí 1 570 kg).
Na přiložených snímcích si může prohlédnout vše důležité a mimochodem, je na nich k vidění i sériová 1 M v černé barvě, která jsme snad dosud nemohli na jiných oficiálních fotografiích spatřit. Ze třech nabízených laků (červený, bílý a právě černý) vypadá alespoň dle mého skromného názoru ten posledně jmenovaný na M Coupe nejlépe. Ale to už posuďte sami...
BMW 1 M Coupe jako Safety Car pro MotoGP
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 8 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 9 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB