Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 M Coupe je nový Safety Car pro MotoGP
20.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Seriál MotoGP dostal pro letošní rok nový Safety Car. Stojí na bázi BMW 1 M Coupe, od sériového provedení se ale liší více než jen pár nálepkami.
Již dnes v Kataru začíná prvními závody nový ročník mistrovství světa silničních motocyklů, dnes obvykle zvaný prostě MotoGP. V posledních letech je partnerem celého seriálu, jehož celý kalendář můžete vidět zde automobilka BMW, která se v jeho rámci prezentuje také pomocí svých aut sloužících v rolích rozličných servisních vozidel. Tím nejviditelnějším z nich je pak tzv. Safety Car, který vede startovní pole před začátkem samotného závodu a v některých případech i v jeho průběhu. A právě pro tuto roli zvolilo BMW pro letošní sezónu nový vůz, model 1 M Coupe.
Ostrou jedničku jsme vám podrobně představili již loni v prosinci a později jste ji mohli shlédnout i v akci na videu po boku legendární M3 E30. Safety Car z tohoto vozu pochopitelně vychází, není ale tak stejný, jak byste mohli čekat, pro využití na okruzích byl celkem zásadně upraven.



BMW dokonce říká, že pro využití v úloze Safety Caru byl z produkčního 1 M Coupe použit jen motor o výkonu 340 koní a vše co slouží k jeho přenosu na kola. Je to trochu přehnané tvrzení, neboť společných prvků je mnohem více, ale rozdílů přesto není málo.
Vůz má být v prvé řadě výrazně lehčí. Konkrétní číslo sice neznáme, provedené úpravy ale naznačují, že úspora hmotnosti nebude malá. Boční a zadní okno jsou vyrobeny z polykarbonátu, přední kapota s výdechy chlazení je pak stvořena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Sedadla pro cestující vzadu byla zcela eliminována a nějaké to kilo ušetří i lehký titanový výfukový systém Akrapovič, který se má navíc podepsat i pod lepším fungováním motoru.
Původní nezůstal ani podvozek, který využívá odlišné konfigurace a nastavitelných závodních tlumičů. Nové jsou také závodní brzdy s šestipístkovými třmeny.
Další odlišnosti od „sériovky” jsou lépe viditelné na první pohled. Všimněte si třeba „lízátka” pod předním nárazníkem, nastavitelného přítlačného křídla na víku zavazadelníku nebo 19" černě zbarvených kol s pneumatikami 255/35 R19 vpředu a 285/30 vzadu. Ke všemu nechybí LED majáky na střeše a v masce chladiče.
Uvnitř se 1 M Coupe Safety Car vyznačuje částečným vyrámováním (od B-sloupků dozadu) a řadou drobnějších úprav využívajících alcantary. Z té ze ztvárněno třeba obšití volantu, kapličky přístrojové desky nebo obložení části palubní desky. Nechybí ani skořepinová sedadla Recaro s šestibodovými bezpečnostními pásy a hasící systém.
Samozřejmě, vůz je jedinečným dílem a BMW nic podobného nehodlá koncovým zákazníkům nabízet. Což je vlastně trochu škoda, neboť úpravy nejsou zase tak zásadní, aby je nebylo možné dostat do výroby a budou do značné míry řešit i jednu z bolístek 1 M Coupe - vysokou hmotnost (ta pohotovostní činí 1 570 kg).
Na přiložených snímcích si může prohlédnout vše důležité a mimochodem, je na nich k vidění i sériová 1 M v černé barvě, která jsme snad dosud nemohli na jiných oficiálních fotografiích spatřit. Ze třech nabízených laků (červený, bílý a právě černý) vypadá alespoň dle mého skromného názoru ten posledně jmenovaný na M Coupe nejlépe. Ale to už posuďte sami...
BMW 1 M Coupe jako Safety Car pro MotoGP
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB