BMW 1 GT: MPV s pohonem předních kol prý už v Paříži

Už za dva měsíce se některým skalným fanouškům mnichovské značky zřítí zažitá představa o pravém BMW. V Paříži se představí předokolka 1 GT.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 1 GT: MPV s pohonem předních kol prý už v Paříži

3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW 1 GT: MPV s pohonem předních kol prý už v Paříži

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už za dva měsíce se některým skalným fanouškům mnichovské značky zřítí zažitá představa o pravém BMW. V Paříži se představí předokolka 1 GT.

Pohonné jednotky uložené napříč, tříválce, pohon přední nápravy - až dosud jste si pod podobným stručným technickým popisem mohli představit cokoli od Citigo přes Fabii, Micru nebo litrový Ecoboost ve Fordu. Od září ale bude tato definice platná také pro vůz automobilky BMW, tradiční bašty vyznávající pohon zadních kol a víceválcové motory uložené podél.

O BMW 1 GT se mezi konzervativními příznivci s hrůzou špitá už více než rok. Konkrétnější obrysy začal mít ale tento vůz až poté, co se loni v provozu bavorské metropole začaly objevovat první testovací prototypy. O premiéře na pařížském autosalonu se taky mluví nějaký pátek a nyní ji potvrzují i další zdroje.

Nová jednička připravovaná k zacílení na Mercedes třídy B bude postavena na platformě UKL společné s budoucí generací vozů značky Mini. Základní pohonnou jednotkou se stane benzínový tříválec o objemu 1,5 litru vyvinutý z poloviny třílitrového řadového šestiválce nové série modulárních motorů, které společně sdílejí písty, ojnice, vstřikovače a spoustu další komponentů, a jejichž upravené bloky se zároveň stanou základem i pro tří, čtyř a šestiválcové naftové agregáty.

Jednička GT má být vyšší než kterékoli z připravovaných Mini a také v průměru nepatrně silnější. Výkon žádného z motorů by neměl být nižší než 100 koní. Samozřejmě první BMW s pohonem předních kol neskončí u tříválce. V nabídce se dostane také na zážehové a vznětové čtyřválce, přičemž Mnichov nechá pro zákazníky u některých motorizací na výběr mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem, což by byl s ohledem na příčnou zástavbu docela unikát.

Co bychom neměli očekávat, jsou sportovně orientované verze s písmenem M na zádi, což třeba BMW 5 GT zatím skutečně dodržuje, jakkoli M paket ji cizí není. Přes pohon předních a časem i všech kol verzí xDrive se konstruktéři snažili neopomínat ani dynamický repertoár. „Máme spoustu zkušeností. Víme jak udělat, aby auto ostře zatáčelo a také víme jak naladit řízení, aby se změna výkonového zatížení nepřenášela do volantu,“ řekl v rozhovoru pro britský Auto Express šéf vývoje BMW Dr. Klaus Draeger.

Ať už ale bude 1 GT naladěna sebeostřeji, před takovou zkoušku loajality svou nejvěrnější klientelu BMW dosud nepostavilo. Dokonce ani v časech kontroverzních děl Chrise Bangla.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.

Zdroj: Leftlanenews

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.