Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 GT: MPV s pohonem předních kol prý už v Paříži
3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Už za dva měsíce se některým skalným fanouškům mnichovské značky zřítí zažitá představa o pravém BMW. V Paříži se představí předokolka 1 GT.
Pohonné jednotky uložené napříč, tříválce, pohon přední nápravy - až dosud jste si pod podobným stručným technickým popisem mohli představit cokoli od Citigo přes Fabii, Micru nebo litrový Ecoboost ve Fordu. Od září ale bude tato definice platná také pro vůz automobilky BMW, tradiční bašty vyznávající pohon zadních kol a víceválcové motory uložené podél.
O BMW 1 GT se mezi konzervativními příznivci s hrůzou špitá už více než rok. Konkrétnější obrysy začal mít ale tento vůz až poté, co se loni v provozu bavorské metropole začaly objevovat první testovací prototypy. O premiéře na pařížském autosalonu se taky mluví nějaký pátek a nyní ji potvrzují i další zdroje.
Nová jednička připravovaná k zacílení na Mercedes třídy B bude postavena na platformě UKL společné s budoucí generací vozů značky Mini. Základní pohonnou jednotkou se stane benzínový tříválec o objemu 1,5 litru vyvinutý z poloviny třílitrového řadového šestiválce nové série modulárních motorů, které společně sdílejí písty, ojnice, vstřikovače a spoustu další komponentů, a jejichž upravené bloky se zároveň stanou základem i pro tří, čtyř a šestiválcové naftové agregáty.
Jednička GT má být vyšší než kterékoli z připravovaných Mini a také v průměru nepatrně silnější. Výkon žádného z motorů by neměl být nižší než 100 koní. Samozřejmě první BMW s pohonem předních kol neskončí u tříválce. V nabídce se dostane také na zážehové a vznětové čtyřválce, přičemž Mnichov nechá pro zákazníky u některých motorizací na výběr mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem, což by byl s ohledem na příčnou zástavbu docela unikát.
Co bychom neměli očekávat, jsou sportovně orientované verze s písmenem M na zádi, což třeba BMW 5 GT zatím skutečně dodržuje, jakkoli M paket ji cizí není. Přes pohon předních a časem i všech kol verzí xDrive se konstruktéři snažili neopomínat ani dynamický repertoár. „Máme spoustu zkušeností. Víme jak udělat, aby auto ostře zatáčelo a také víme jak naladit řízení, aby se změna výkonového zatížení nepřenášela do volantu,“ řekl v rozhovoru pro britský Auto Express šéf vývoje BMW Dr. Klaus Draeger.
Ať už ale bude 1 GT naladěna sebeostřeji, před takovou zkoušku loajality svou nejvěrnější klientelu BMW dosud nepostavilo. Dokonce ani v časech kontroverzních děl Chrise Bangla.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Zdroj: Leftlanenews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan