Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW
14.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model postavený na platformě UKL by mohl dorazit již do Los Angeles. Kromě pohonu předních kol dostane také přeplňovaný 1,5litrový tříválec.
Mnichovská revoluce spojená s modulární platformou UKL1 je očividně tady. Po loňském představení konceptu Active Tourer na autosalonu v Paříži a úniku přední části nárazníku sériové verze zde totiž máme chystané BMW 1 GT v plné kráse. Prozatím se sice jedná jen o snímky uniklé z patentového úřadu, ty však potvrzují jen minimální odklon od zmíněné studie.
Trochu méně odvážný je tak přední nárazník a konzervativnějších tvarů nabraly též koncovky výfuku a litá kola. Povšimnout si samozřejmě můžete rovněž běžné plechové střechy, zatímco koncept nabízel rozměrný prosklený panel. V tomto směru ovšem raději nebudeme vynášet žádné soudy, minimálně střešní okno by totiž do příplatkové výbavy zamířit mohlo.
Tím ale veškeré vizuální diference opravdu končí a my se můžeme přesunout na mechaniku, kterou sice patentové snímky neprozrazují, je ale jasně daná. Řada 1 GT totiž bude prvním novodobým neelektrickým BMW s pohonem předních kol. Obdivuhodné přitom je, že v tomto směru si vedení značky vůbec nepřipouští jedinou pochybnost o ztrátě dynamiky.
„V 90. letech jsme porušili naše tradice, když jsme začali prodávat SUV současně se sedany. Zákazníci ale rychle zjistili, že nepřijdou o jízdní dynamiku, kterou je BMW proslavené. Nevidím proto jediný důvod, proč by se stejný přerod nemohl odehrát při přechodu na pohon předních kol,“ říká Frank Niederlaender, šéf divize pro výrobu předokolek.
Je tedy zřejmé, že sebevědomí automobilce nechybí. Bude ale taková skutečnost? To prý možná uvidíme již v Los Angeles, kde by se řada 1 GT měla ukázat s benzinovým tříválcem pod kapotou. V nabídce ale dlouho osamocená nezůstane. BMW totiž plánuje, že během následujících 10 let by pohon předních kol mělo dostat 40 % veškeré produkce značky.
Vedle první vlaštovky tak záhy uvidíme další, přičemž patřičného rozšíření se má dočkat i samotná řada 1 GT. Kromě základní verze totiž vznikne i model s prodlouženým rozvorem. Ten ale zřejmě zamíří jen do Číny, kde je tato koncepce vyhledávána - proto ostatně má debutovat v dubnu na autosalonu v Šanghaji.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.






Patentové snímky BMW 1 GT se od loňského konceptu Active Tourer liší jen v detailech
Zdroj: Auto Sohu přes CarNewsChina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 41 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 41 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva