Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 2018 dostane přední pohon, vrchol M1 xDrive a 365 koní
10.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Více prostoru u příští řady 1 zajistí platforma UKL1 od Mini. Vůz spolu s ní dostane přední pohon, M1 bude čtyřkolkou s 365 koňmi.
Nejmenší neelektrický nositel roztočených modrobílých vrtulí už se pozvolna začíná připravovat na příchod nové generace. Spolu s ní má dojít na radikální změnu, které se nadšenci obávali - dostane pohon přední nápravy. Podle dřívějších průzkumů prováděných v roce 2010 údajně 80 procent majitelů vůbec nevědělo, proč je řada 1 nejdražší - netušilo, že se vše odvíjí od toho, že jde o model klasické koncepce - tedy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Nevíme, jestli je tohle podstatné, neboť klíčové nám přijde být chování vozu, které řidič vnímá, i když koncepci nedokáže pojmenovat.
BMW si ale myslí, že to podstatné je, nebo jde o záminku a argumentuje tím za změnu, ke které ji tlačí okolnosti úplně jiné. Ve skutečnosti je jednička jediným vozem své kategorie, která něčím takovým disponuje. Audi spolu s MQB pokračuje jako předokolka a Mercedes třídy A stejně tak. Navíc tu máme auta, jako je Fiesta ST a nové Mini, u nichž k zábavě nic jiného ani není potřeba. Ať už ale bude BMW 1 nakonec v tomto ohledu jakékoliv, zřejmě vzejde z platformy UKL1, se kterou už silnice brázdí už Mini a krtkoidní MPV 2 Active Tourer. Dříve ještě přivítáme s pohonem přední osy nové X1, což se odehraje v příštím roce.
Zpět ale k jedničce. Podle prvních spekulací a informací by měla novinka vypadat atraktivněji, dostat užší LED světlomety a také ostřeji střiženou masku chladiče. S novou platformou dostane i delší rozvor, a sice takový, aby překonala pětidveřové Mini. Spolu s tím vzroste samozřejmě vnitřní prostor včetně zavazadelníku. Kromě prostoru se od třetí generace očekává nižší hmotnost. Konkrétně jen 30 kilogramů odpadne vyjmutím hřídele k zadním kolům, o další úspory se postarají lehčí materiály v čele s hliníkem. Jednička by měla být také pohodlnější než Mini a soustředit se primárně na komfort.
Pod kapotou se objeví nová modulární rodina přeplňovaných motorů, přičemž ty prozatímně známé přijdou od Mini. Bude se jednat o 1,5litrové tříválce a dvoulitrové čtyřválce s nízkou papírovou spotřebou resp. emisemi CO2. Pokud nám něco může trochu zvednout náladu, pak snad jedině verze M1, která bude technikou i výkonem směřovat přímo proti A 45 AMG od Mercedesu. Dostane prý také pohon všech kol (zřejmě nazvaný xDrive) s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou a dvoulitrový benzinový turbomotor s výkonem 365 koní. Zřejmě bude mít i systém e-boost k rychlejšímu roztáčení turba. Přesto si nejsme jisti, jestli se na rok 2018 těšíme...
Mercedesu CLA bude konkurovat řada 1 v provedení sedan, vznikne však primárně jakoé třídveřový a pětidveřový hatchback. Můžeme se také začít připravovat na příchod příští generace řady 2, která zřejmě bude kráčet po stejné technické stezce - coby kupé a kabriolet. Při příchodu nové jedničky v roce 2018 by mělo být konkurentem kromě zmíněných třeba i Infiniti Q30 a nová generace Volva V40, která dorazí v roce 2016.
BMW řady 1 dostane v roce 2018 přední pohon, nejsilnější verze M1 ale bude čtyřkolkou přesně namířenou na A 45 AMG od Mercedesu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva